ravespin Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Takk! Hvor mange plasser det i et typisk lensmannsdistrikt med 100 000 innbyggere?Det er nok lettere å svare på hvis du sier hvor du ønsker deg. Det vil nok bli noen færre plasser de fleste steder dersom antall studieplasser reduseres. Imidlertid så blir folk som søker praksisplass på særskilt grunnlag prioritert over alle andre, så i ditt tilfelle er det ingen grunn til å bekymre seg. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Takk! Hvor mange plasser det i et typisk lensmannsdistrikt med 100 000 innbyggere?Det er nok lettere å svare på hvis du sier hvor du ønsker deg. Det vil nok bli noen færre plasser de fleste steder dersom antall studieplasser reduseres. Imidlertid så blir folk som søker praksisplass på særskilt grunnlag prioritert over alle andre, så i ditt tilfelle er det ingen grunn til å bekymre seg. Det gjelder Haugesundsområdet. Det er ikke et alternativ å ikke få praksisplass der og jeg må få jobb i området etterpå da jeg ikke kan forvente at kona og barna skal følge etter meg også etter PHS, kan ikke rive dem bort fra jobb, skole og barnehage år etter år. Er 29 år og har mange års arbeidserfaring med mennesker, i både psykiatri og i helsevesenet ellers. Nå er jeg ingeniør. Endret 26. mai 2018 av OddZen Lenke til kommentar
ravespin Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Det gjelder Haugesundsområdet. Det er ikke et alternativ å ikke få praksisplass der og jeg må få jobb i området etterpå da jeg ikke kan forvente at kona og barna skal følge etter meg også etter PHS, kan ikke rive dem bort fra jobb, skole og barnehage år etter år. Er 29 år og har mange års arbeidserfaring med mennesker, i både psykiatri og i helsevesenet ellers. Nå er jeg ingeniør. 2018-2019 er det 12 plasser i Haugesund, og til sammen 77 i Sør-Vest politidistrikt. Som sagt stiller du sterkt om å få praksisplass der hvor kona og barna dine er. Når det kommer til jobbsituasjonen, så stiller du imidlertid likt som alle andre. Det vil si at selv om du kan være heldig og få jobber nært der du ønsker deg, må du være innstilt på å ta vikariater rundt forbi i starten. Nå vet jeg ikke hva slags ingeniør du er, men hvis det har noe med IT å gjøre, som kan være nyttig for politiet, så er det sårt trengt kompetanse. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Det gjelder Haugesundsområdet. Det er ikke et alternativ å ikke få praksisplass der og jeg må få jobb i området etterpå da jeg ikke kan forvente at kona og barna skal følge etter meg også etter PHS, kan ikke rive dem bort fra jobb, skole og barnehage år etter år. Er 29 år og har mange års arbeidserfaring med mennesker, i både psykiatri og i helsevesenet ellers. Nå er jeg ingeniør. 2018-2019 er det 12 plasser i Haugesund, og til sammen 77 i Sør-Vest politidistrikt. Som sagt stiller du sterkt om å få praksisplass der hvor kona og barna dine er. Når det kommer til jobbsituasjonen, så stiller du imidlertid likt som alle andre. Det vil si at selv om du kan være heldig og få jobber nært der du ønsker deg, må du være innstilt på å ta vikariater rundt forbi i starten. Nå vet jeg ikke hva slags ingeniør du er, men hvis det har noe med IT å gjøre, som kan være nyttig for politiet, så er det sårt trengt kompetanse.Takk for svar! Hva gjelder som bra nok IT kompetanse? Jeg har gått IKT driftsfag på VGS og var lærling 1 år. Nå jobber jeg som administrator og drifter kommunens vann, avløp, gebyrforvaltnings, og kartsystemer, og jobber mye med digitalisering. Hvis det er ren dataingeniør de krever har jeg ikke den utdannelsen, selv om jeg er godt over gjennomsnittet datakyndig. Som en start kunne jeg arbeidet med noe IT greier men jeg vil bort fra kontoret og ut på gatene, jobbe med mennesker. Endret 26. mai 2018 av OddZen Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Raskt spørsmål: Egnethetsvurderingen er det siste som blir gjort av nemda ut ifra det jeg forstår. Når får man svar på om man er regnet som egnet eller ikke? Hvis man blir regnet som egnet er det jo kun poeng som bestemmer om du kommer inn eller ikke. Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Raskt spørsmål: Egnethetsvurderingen er det siste som blir gjort av nemda ut ifra det jeg forstår. Når får man svar på om man er regnet som egnet eller ikke? Hvis man blir regnet som egnet er det jo kun poeng som bestemmer om du kommer inn eller ikke. Du får kun beskjed om du ikke er funnet egnet. Får i såfall svar i starten av juli. Lenke til kommentar
majortom Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Noen andre her som sliter med hastigheten på de siste 25 meterene på svømminga? Forbanna slyngbenspark ass Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Raskt spørsmål: Egnethetsvurderingen er det siste som blir gjort av nemda ut ifra det jeg forstår. Når får man svar på om man er regnet som egnet eller ikke? Hvis man blir regnet som egnet er det jo kun poeng som bestemmer om du kommer inn eller ikke. Du får kun beskjed om du ikke er funnet egnet. Får i såfall svar i starten av juli. Altså jeg får ikke svar på om jeg ikke er funnet egnet før i begynnelsen av juli selv om testen er i mai eller begynnelsen av juni? Det går ikke ann å få vite dette tidligere ved å kontakte PHS eller noe slikt? Endret 26. mai 2018 av OddZen Lenke til kommentar
Meissner Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Det gjelder Haugesundsområdet. Det er ikke et alternativ å ikke få praksisplass der og jeg må få jobb i området etterpå da jeg ikke kan forvente at kona og barna skal følge etter meg også etter PHS, kan ikke rive dem bort fra jobb, skole og barnehage år etter år. Er 29 år og har mange års arbeidserfaring med mennesker, i både psykiatri og i helsevesenet ellers. Nå er jeg ingeniør. 2018-2019 er det 12 plasser i Haugesund, og til sammen 77 i Sør-Vest politidistrikt. Som sagt stiller du sterkt om å få praksisplass der hvor kona og barna dine er. Når det kommer til jobbsituasjonen, så stiller du imidlertid likt som alle andre. Det vil si at selv om du kan være heldig og få jobber nært der du ønsker deg, må du være innstilt på å ta vikariater rundt forbi i starten. Nå vet jeg ikke hva slags ingeniør du er, men hvis det har noe med IT å gjøre, som kan være nyttig for politiet, så er det sårt trengt kompetanse. Vet du hvor mange praksisplasser det er i Vestfold? Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Raskt spørsmål: Egnethetsvurderingen er det siste som blir gjort av nemda ut ifra det jeg forstår. Når får man svar på om man er regnet som egnet eller ikke? Hvis man blir regnet som egnet er det jo kun poeng som bestemmer om du kommer inn eller ikke. Du får kun beskjed om du ikke er funnet egnet. Får i såfall svar i starten av juli. Altså jeg får ikke svar på om jeg ikke er funnet egnet før i begynnelsen av juli selv om testen er i mai eller begynnelsen av juni?Det går ikke ann å få vite dette tidligere ved å kontakte PHS eller noe slikt? Nei, ikke slik jeg forstår det. Alle får svar likt. Når alle har vært på intervju så møtes nemnda. Så får de som ikke blir funnet egnet en mail ila de første ukene i juli. Endret 26. mai 2018 av Oaaphs Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Raskt spørsmål: Egnethetsvurderingen er det siste som blir gjort av nemda ut ifra det jeg forstår. Når får man svar på om man er regnet som egnet eller ikke? Hvis man blir regnet som egnet er det jo kun poeng som bestemmer om du kommer inn eller ikke. Du får kun beskjed om du ikke er funnet egnet. Får i såfall svar i starten av juli.Altså jeg får ikke svar på om jeg ikke er funnet egnet før i begynnelsen av juli selv om testen er i mai eller begynnelsen av juni?Det går ikke ann å få vite dette tidligere ved å kontakte PHS eller noe slikt? Nei, ikke slik jeg forstår det. Alle får svar likt. Når alle har vært på intervju så møtes nemnda. Så får de som ikke blir funnet egnet en mail ila de første ukene i juli. Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Endret 26. mai 2018 av OddZen Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 26. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2018 Noen andre her som sliter med hastigheten på de siste 25 meterene på svømminga? Forbanna slyngbenspark ass Bruker du armene under vann? Dette er tillatt sålenge de ikke er over vann. Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 26. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2018 Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Du vil gjennom datatester, gruppeoppgave og personlig intervju bli målt på følgende områder: Egnethet vurderes på bakgrunn av følgende seks kompetanser: Åpenhet og inkludering Viser respekt og nysgjerrighet overfor annerledeshet, og er aktivt inkluderende Samhandling Samarbeider godt med andre. Viser empati og gode kommunikasjonsferdigheter. Modenhet Fremstår som trygg, engasjert, tillitsskapende og viser selvkontroll i krevende situasjoner. Handlekraft En strukturert og besluttsom person som tar ansvar, gjør selvstendige vurderinger og viser mot. Integritet Evner å handle og opptre på en saklig måte, og ut fra høy etisk bevissthet. I vurderingen inngår eventuelle opplysninger fra politiets systemer og registre. Analytisk evne Viser evne til læring og til å se essensen i en kompleks fremstilling. Er reflektert og gjør rasjonelle vurderinger. Kilde: https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/egnethetsvurdering/ Er du ikke innenfor på disse punktene vil du etter en samlet vurdering kunne bli funnet "ikke egnet". Men hvordan opptaksnemnda vurderer hver enkelt søker konkret og hvor de setter grensen for egnet/ikke egnet kan neppe noen her inne på forumet svare deg på. Om du er åpen med arbeidsgiver så er det ikke sikkert det blir umulig å få til en løsning hvor du sier opp med forbehold om at du får studieplass. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Du vil gjennom datatester, gruppeoppgave og personlig intervju bli målt på følgende områder: Egnethet vurderes på bakgrunn av følgende seks kompetanser: Åpenhet og inkludering Viser respekt og nysgjerrighet overfor annerledeshet, og er aktivt inkluderende Samhandling Samarbeider godt med andre. Viser empati og gode kommunikasjonsferdigheter. Modenhet Fremstår som trygg, engasjert, tillitsskapende og viser selvkontroll i krevende situasjoner. Handlekraft En strukturert og besluttsom person som tar ansvar, gjør selvstendige vurderinger og viser mot. Integritet Evner å handle og opptre på en saklig måte, og ut fra høy etisk bevissthet. I vurderingen inngår eventuelle opplysninger fra politiets systemer og registre. Analytisk evne Viser evne til læring og til å se essensen i en kompleks fremstilling. Er reflektert og gjør rasjonelle vurderinger. Kilde: https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/egnethetsvurdering/ Er du ikke innenfor på disse punktene vil du etter en samlet vurdering kunne bli funnet "ikke egnet". Men hvordan opptaksnemnda vurderer hver enkelt søker konkret og hvor de setter grensen for egnet/ikke egnet kan neppe noen her inne på forumet svare deg på. Om du er åpen med arbeidsgiver så er det ikke sikkert det blir umulig å få til en løsning hvor du sier opp med forbehold om at du får studieplass. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
majortom Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Noen andre her som sliter med hastigheten på de siste 25 meterene på svømminga? Forbanna slyngbenspark ass Bruker du armene under vann? Dette er tillatt sålenge de ikke er over vann. Joda, gjør det. Ligger på ca 2.15 til 2.20 på tid så er innafor da. Endret 26. mai 2018 av majortom Lenke til kommentar
Meissner Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Du vil gjennom datatester, gruppeoppgave og personlig intervju bli målt på følgende områder: Egnethet vurderes på bakgrunn av følgende seks kompetanser: Åpenhet og inkludering Viser respekt og nysgjerrighet overfor annerledeshet, og er aktivt inkluderende Samhandling Samarbeider godt med andre. Viser empati og gode kommunikasjonsferdigheter. Modenhet Fremstår som trygg, engasjert, tillitsskapende og viser selvkontroll i krevende situasjoner. Handlekraft En strukturert og besluttsom person som tar ansvar, gjør selvstendige vurderinger og viser mot. Integritet Evner å handle og opptre på en saklig måte, og ut fra høy etisk bevissthet. I vurderingen inngår eventuelle opplysninger fra politiets systemer og registre. Analytisk evne Viser evne til læring og til å se essensen i en kompleks fremstilling. Er reflektert og gjør rasjonelle vurderinger. Kilde: https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/egnethetsvurdering/ Er du ikke innenfor på disse punktene vil du etter en samlet vurdering kunne bli funnet "ikke egnet". Men hvordan opptaksnemnda vurderer hver enkelt søker konkret og hvor de setter grensen for egnet/ikke egnet kan neppe noen her inne på forumet svare deg på. Om du er åpen med arbeidsgiver så er det ikke sikkert det blir umulig å få til en løsning hvor du sier opp med forbehold om at du får studieplass. Takk skal du ha. Om det ikke skulle gå for deg nå, så kan du neste år søke i Samordna om tidlig opptak. Dette er for søkere som er i 100% stilling og har oppsigelsestid, og eventuelt andre særskilte situasjoner. Men dette måtte gjøres før 1. mars tror jeg. Men du kan jo dobbeltsjekke på Samordna om det fortsatt er mulig. Endret 27. mai 2018 av Meissner Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Du vil gjennom datatester, gruppeoppgave og personlig intervju bli målt på følgende områder: Egnethet vurderes på bakgrunn av følgende seks kompetanser: Åpenhet og inkludering Viser respekt og nysgjerrighet overfor annerledeshet, og er aktivt inkluderende Samhandling Samarbeider godt med andre. Viser empati og gode kommunikasjonsferdigheter. Modenhet Fremstår som trygg, engasjert, tillitsskapende og viser selvkontroll i krevende situasjoner. Handlekraft En strukturert og besluttsom person som tar ansvar, gjør selvstendige vurderinger og viser mot. Integritet Evner å handle og opptre på en saklig måte, og ut fra høy etisk bevissthet. I vurderingen inngår eventuelle opplysninger fra politiets systemer og registre. Analytisk evne Viser evne til læring og til å se essensen i en kompleks fremstilling. Er reflektert og gjør rasjonelle vurderinger. Kilde: https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/egnethetsvurdering/ Er du ikke innenfor på disse punktene vil du etter en samlet vurdering kunne bli funnet "ikke egnet". Men hvordan opptaksnemnda vurderer hver enkelt søker konkret og hvor de setter grensen for egnet/ikke egnet kan neppe noen her inne på forumet svare deg på. Om du er åpen med arbeidsgiver så er det ikke sikkert det blir umulig å få til en løsning hvor du sier opp med forbehold om at du får studieplass. Takk skal du ha. Om det ikke skulle gå for deg nå, så kan du neste år søke i Samordna om tidlig opptak. Dette er for søkere som er i 100% stilling og har oppsigelsestid, og eventuelt andre særskilte situasjoner. Men dette måtte gjøres før 1. mars tror jeg. Men du kan jo dobbeltsjekke på Samordna om det fortsatt er mulig. Jeg har ikke søkt i år men vurderer sterkt til neste år hvis ting legger seg til rette. Hvis en sånn ordning du nevner er mulig hadde det vært kjempeflott! Visste ikke det fantes. http://www.samordnaopptak.no/info/soke/tidlig-opptak/index.html Her står det at dette ikke gjelder for studier med opptaksprøver... ? Hvordan innvirker ordningen på folk som søker PHS? Erfaringer? Endret 27. mai 2018 av OddZen Lenke til kommentar
Meissner Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Du vil gjennom datatester, gruppeoppgave og personlig intervju bli målt på følgende områder: Egnethet vurderes på bakgrunn av følgende seks kompetanser: Åpenhet og inkludering Viser respekt og nysgjerrighet overfor annerledeshet, og er aktivt inkluderende Samhandling Samarbeider godt med andre. Viser empati og gode kommunikasjonsferdigheter. Modenhet Fremstår som trygg, engasjert, tillitsskapende og viser selvkontroll i krevende situasjoner. Handlekraft En strukturert og besluttsom person som tar ansvar, gjør selvstendige vurderinger og viser mot. Integritet Evner å handle og opptre på en saklig måte, og ut fra høy etisk bevissthet. I vurderingen inngår eventuelle opplysninger fra politiets systemer og registre. Analytisk evne Viser evne til læring og til å se essensen i en kompleks fremstilling. Er reflektert og gjør rasjonelle vurderinger. Kilde: https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/egnethetsvurdering/ Er du ikke innenfor på disse punktene vil du etter en samlet vurdering kunne bli funnet "ikke egnet". Men hvordan opptaksnemnda vurderer hver enkelt søker konkret og hvor de setter grensen for egnet/ikke egnet kan neppe noen her inne på forumet svare deg på. Om du er åpen med arbeidsgiver så er det ikke sikkert det blir umulig å få til en løsning hvor du sier opp med forbehold om at du får studieplass. Takk skal du ha.Om det ikke skulle gå for deg nå, så kan du neste år søke i Samordna om tidlig opptak. Dette er for søkere som er i 100% stilling og har oppsigelsestid, og eventuelt andre særskilte situasjoner. Men dette måtte gjøres før 1. mars tror jeg. Men du kan jo dobbeltsjekke på Samordna om det fortsatt er mulig. Jeg har ikke søkt i år men vurderer sterkt til neste år hvis ting legger seg til rette. Hvis en sånn ordning du nevner er mulig hadde det vært kjempeflott! Visste ikke det fantes. Hvor kan jeg lese mer om denne muligheten?Hvordan innvirker ordningen på folk som søker PHS? Erfaringer? Jeg har søkt med dette, men jeg var litt uheldig med opptaks datoene, så har ikke egnethetsvurdering før i midten av juni. Hadde jeg fått dato tidligere så kan det hende jeg hadde fått svar tidligere. Så jeg har ingen erfaring dessverre, men jeg ville sendt mail til [email protected] og forhørt meg om nettopp dette. Ellers står det helt sikkert noe om det på samordna. Når datoene for fysiske tester slippes, prøv å få dato så tidlig som mulig. For da får du også egnethetsvurdering tidlig Endret 27. mai 2018 av Meissner Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Du vil gjennom datatester, gruppeoppgave og personlig intervju bli målt på følgende områder: Egnethet vurderes på bakgrunn av følgende seks kompetanser: Åpenhet og inkludering Viser respekt og nysgjerrighet overfor annerledeshet, og er aktivt inkluderende Samhandling Samarbeider godt med andre. Viser empati og gode kommunikasjonsferdigheter. Modenhet Fremstår som trygg, engasjert, tillitsskapende og viser selvkontroll i krevende situasjoner. Handlekraft En strukturert og besluttsom person som tar ansvar, gjør selvstendige vurderinger og viser mot. Integritet Evner å handle og opptre på en saklig måte, og ut fra høy etisk bevissthet. I vurderingen inngår eventuelle opplysninger fra politiets systemer og registre. Analytisk evne Viser evne til læring og til å se essensen i en kompleks fremstilling. Er reflektert og gjør rasjonelle vurderinger. Kilde: https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/egnethetsvurdering/ Er du ikke innenfor på disse punktene vil du etter en samlet vurdering kunne bli funnet "ikke egnet". Men hvordan opptaksnemnda vurderer hver enkelt søker konkret og hvor de setter grensen for egnet/ikke egnet kan neppe noen her inne på forumet svare deg på. Om du er åpen med arbeidsgiver så er det ikke sikkert det blir umulig å få til en løsning hvor du sier opp med forbehold om at du får studieplass. Takk skal du ha.Om det ikke skulle gå for deg nå, så kan du neste år søke i Samordna om tidlig opptak. Dette er for søkere som er i 100% stilling og har oppsigelsestid, og eventuelt andre særskilte situasjoner. Men dette måtte gjøres før 1. mars tror jeg. Men du kan jo dobbeltsjekke på Samordna om det fortsatt er mulig. Jeg har ikke søkt i år men vurderer sterkt til neste år hvis ting legger seg til rette. Hvis en sånn ordning du nevner er mulig hadde det vært kjempeflott! Visste ikke det fantes. Hvor kan jeg lese mer om denne muligheten?Hvordan innvirker ordningen på folk som søker PHS? Erfaringer? Jeg har søkt med dette, men jeg var litt uheldig med opptaks datoene, så har ikke egnethetsvurdering før i midten av juni. Hadde jeg fått dato tidligere så kan det hende jeg hadde fått svar tidligere. Så jeg har ingen erfaring dessverre, men jeg ville sendt mail til [email protected] og forhørt meg om nettopp dette. Ellers står det helt sikkert noe om det på samordna. Når datoene for fysiske tester slippes, prøv å få dato så tidlig som mulig. For da får du også egnethetsvurdering tidlig Takk, flott om du kan gi tilbakemelding hva du finner ut angående dette. Lenke til kommentar
Meissner Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Ok, takk skal du ha. Hva skal til for å ikke bli vurdert som egnet? I mitt tilfelle er det snakk om at både jeg og kona må si opp jobbene våre, hun søke ny, og ungene må få barnehageplass etc. Så vil i tilfelle være kjipt å satse alt for så å ikke bli vurdert som egnet, men jeg vil tro jeg skal klare meg godt. Du vil gjennom datatester, gruppeoppgave og personlig intervju bli målt på følgende områder: Egnethet vurderes på bakgrunn av følgende seks kompetanser: Åpenhet og inkludering Viser respekt og nysgjerrighet overfor annerledeshet, og er aktivt inkluderende Samhandling Samarbeider godt med andre. Viser empati og gode kommunikasjonsferdigheter. Modenhet Fremstår som trygg, engasjert, tillitsskapende og viser selvkontroll i krevende situasjoner. Handlekraft En strukturert og besluttsom person som tar ansvar, gjør selvstendige vurderinger og viser mot. Integritet Evner å handle og opptre på en saklig måte, og ut fra høy etisk bevissthet. I vurderingen inngår eventuelle opplysninger fra politiets systemer og registre. Analytisk evne Viser evne til læring og til å se essensen i en kompleks fremstilling. Er reflektert og gjør rasjonelle vurderinger. Kilde: https://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/egnethetsvurdering/ Er du ikke innenfor på disse punktene vil du etter en samlet vurdering kunne bli funnet "ikke egnet". Men hvordan opptaksnemnda vurderer hver enkelt søker konkret og hvor de setter grensen for egnet/ikke egnet kan neppe noen her inne på forumet svare deg på. Om du er åpen med arbeidsgiver så er det ikke sikkert det blir umulig å få til en løsning hvor du sier opp med forbehold om at du får studieplass. Takk skal du ha.Om det ikke skulle gå for deg nå, så kan du neste år søke i Samordna om tidlig opptak. Dette er for søkere som er i 100% stilling og har oppsigelsestid, og eventuelt andre særskilte situasjoner. Men dette måtte gjøres før 1. mars tror jeg. Men du kan jo dobbeltsjekke på Samordna om det fortsatt er mulig. Jeg har ikke søkt i år men vurderer sterkt til neste år hvis ting legger seg til rette. Hvis en sånn ordning du nevner er mulig hadde det vært kjempeflott! Visste ikke det fantes. Hvor kan jeg lese mer om denne muligheten?Hvordan innvirker ordningen på folk som søker PHS? Erfaringer? Jeg har søkt med dette, men jeg var litt uheldig med opptaks datoene, så har ikke egnethetsvurdering før i midten av juni. Hadde jeg fått dato tidligere så kan det hende jeg hadde fått svar tidligere. Så jeg har ingen erfaring dessverre, men jeg ville sendt mail til [email protected] og forhørt meg om nettopp dette. Ellers står det helt sikkert noe om det på samordna. Når datoene for fysiske tester slippes, prøv å få dato så tidlig som mulig. For da får du også egnethetsvurdering tidlig Takk, flott om du kan gi tilbakemelding hva du finner ut angående dette. Det skal jeg gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg