Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hjelp! Dette er tredje året på rad jeg søker (har røket på intervjuet tidligere) og dette året har jeg følt er mitt år. Det er ingenting jeg heller vil og det er dette jeg skal i livet. I dag fikk jeg avslag på de medisinske testene på grunnlag av hørselstesten. I legeerklæringen er det fylt inn 40 på 1000Hz, noe jeg skjønte i dag er diskvalifiserende. Både ifjor og året før hadde jeg identiske resultat på hørselstesten uten å ryke på det, så da jeg fikk resultatet i år tenkte jeg ikke noe over det. Jeg har overhodet ikke dårlig hørsel, så dette er det siste jeg var forberedt på. Det står jeg har 3 uker klagefrist, har noen lik erfaring eller tips til hvordan klagen min kan gå gjennom? Jeg synes dette er urettferdig og vil gjøre alt som står i min makt for å redde drømmen.

Hei,

 

Det jeg umiddelbart tenker er at du bør oppsøke legen din så fort som mulig og forklare problemet. Dersom du ikke har dårlig hørsel bør det gå an å eventuelt få en øre-skylling med påfølgende grundig undersøkelse med forklaring fra legen. Dersom du forbedrer resultatet, så kontakter du PHS direkte på telefon/mail og rådfører deg om hvordan du skal få frem videre. Tror nok dette er eneste mulighet om du skal klare å få omgjort det vedtaket.

 

Det at du har hatt samme resultat på tidligere tester og ikke blitt diskvalifisert da er nok ikke et godt nok argument. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. hørselstesten: Hvordan vet du at det resultatet er diskvalifiserende? Står det noe sted?

Hørsel

Søkere skal ha normalt god hørsel. Dette må dokumenteres på legeerklæringen eller ved utskrift av audiometri.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

Lenke til kommentar

 

Ang. hørselstesten: Hvordan vet du at det resultatet er diskvalifiserende? Står det noe sted?

Hørsel

Søkere skal ha normalt god hørsel. Dette må dokumenteres på legeerklæringen eller ved utskrift av audiometri.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

 

Men når det kommer til hørselstesten så er det vel egentlig bare å trykke så lenge man "tror" man hører en lyd. Dette kan jo i grunn være ganske ofte ;) 

Lenke til kommentar

 

Ang. hørselstesten: Hvordan vet du at det resultatet er diskvalifiserende? Står det noe sted?

 

Hørsel

 

Søkere skal ha normalt god hørsel. Dette må dokumenteres på legeerklæringen eller ved utskrift av audiometri.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

Takk!
Lenke til kommentar

 

 

Ang. hørselstesten: Hvordan vet du at det resultatet er diskvalifiserende? Står det noe sted?

Hørsel

Søkere skal ha normalt god hørsel. Dette må dokumenteres på legeerklæringen eller ved utskrift av audiometri.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

 

Men når det kommer til hørselstesten så er det vel egentlig bare å trykke så lenge man "tror" man hører en lyd. Dette kan jo i grunn være ganske ofte ;)

 

Ikke enig her. Hører du dårlig kan du risikere at det går ut over kommunikasjonen som sendes gjennom politisamband. 

Endret av Smil!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ang. hørselstesten: Hvordan vet du at det resultatet er diskvalifiserende? Står det noe sted?

Hørsel

 

Søkere skal ha normalt god hørsel. Dette må dokumenteres på legeerklæringen eller ved utskrift av audiometri.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

Men når det kommer til hørselstesten så er det vel egentlig bare å trykke så lenge man "tror" man hører en lyd. Dette kan jo i grunn være ganske ofte ;)

Ikke enig her. Hører du dårlig kan du risikere at det går ut over kommunikasjonen som sendes gjennom politisamband.
Nå er ikke jeg noe lege, eller ekspert på hørsel.. men det ryktes at kravene er satt for en grunn.

 

Tror det fort blir dårlig stemning om vi skal jukse oss til resultater. Anbefales ihvertfall ikke.

 

PS!

Dette minner meg om en sak jeg hadde i Forsvaret. En soldat kunne ikke forstå hvorfor han strøyk på hørselstesten, og ble sendt hjem. Det var visstnok «umulig å høre pipene gjennom alle susingen i headsettet». Lite visste Ola Dunk om at susingen kalles tinnitus :)

Endret av Gjossen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ang. hørselstesten: Hvordan vet du at det resultatet er diskvalifiserende? Står det noe sted?

Hørsel

Søkere skal ha normalt god hørsel. Dette må dokumenteres på legeerklæringen eller ved utskrift av audiometri.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

 

Men når det kommer til hørselstesten så er det vel egentlig bare å trykke så lenge man "tror" man hører en lyd. Dette kan jo i grunn være ganske ofte ;)

 

Det registreres når du trykker feil, kan rett og slett være en av faktorene til at man ikke består testen... Om en person sitter å konstant trykker kan jo det være et tegn på tinnitus.

Lenke til kommentar

Spør du meg, burde den hørselstesten kjørt korte, repeterende pip i stedet for konstant lyd til man trykker. Enten hører man dem, eller så hører man dem ikke. De gangene jeg har tatt hørseltest i Forsvaret har øreklokkene isolert lyden så mye at pust og til og med hjertebank overdøver lave lyder, og da er det lett å bli i tvil om man innbiller seg ting. Sivile hørselstester jeg har tatt har jeg ikke opplevd som på langt nær like vanskelige. Det må sies at jeg aldri har fått under 9 på hørselstesten, men har ofte hatt en dårlig følelse før jeg får vite resultatet.

Lenke til kommentar

 

Vet noen når klokka vi får muligheten til å melde oss opp til fysiske tester? Vet at det er 30. april, men vil gjerne vite klokkeslettet også.

I mai. Det er ikke 30.april vi kan melde oss opp. Mener det er klokken 0900, men det står i innkallingen.

 

Mener å ha lest ett sted at muligheten til å melde seg på testene er onsdag 2. mai kl 10.00. Mulig det er klokken 9 også som du sier. 

Lenke til kommentar

 

 

Vet noen når klokka vi får muligheten til å melde oss opp til fysiske tester? Vet at det er 30. april, men vil gjerne vite klokkeslettet også.

I mai. Det er ikke 30.april vi kan melde oss opp. Mener det er klokken 0900, men det står i innkallingen.

Mener å ha lest ett sted at muligheten til å melde seg på testene er onsdag 2. mai kl 10.00. Mulig det er klokken 9 også som du sier.

Kan godt være at det er 10 :) tok det vel bare for gitt at det var 9, siden det var det i fjor :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Vet noen når klokka vi får muligheten til å melde oss opp til fysiske tester? Vet at det er 30. april, men vil gjerne vite klokkeslettet også.

I mai. Det er ikke 30.april vi kan melde oss opp. Mener det er klokken 0900, men det står i innkallingen.
Mener å ha lest ett sted at muligheten til å melde seg på testene er onsdag 2. mai kl 10.00. Mulig det er klokken 9 også som du sier.

Kan godt være at det er 10 :) tok det vel bare for gitt at det var 9, siden det var det i fjor :p
https://www.facebook.com/blipoliti/posts/1697313580335045 Hmmm, står 30. april her?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vet noen når klokka vi får muligheten til å melde oss opp til fysiske tester? Vet at det er 30. april, men vil gjerne vite klokkeslettet også.

I mai. Det er ikke 30.april vi kan melde oss opp. Mener det er klokken 0900, men det står i innkallingen.
Mener å ha lest ett sted at muligheten til å melde seg på testene er onsdag 2. mai kl 10.00. Mulig det er klokken 9 også som du sier.

Kan godt være at det er 10 :) tok det vel bare for gitt at det var 9, siden det var det i fjor :p
https://www.facebook.com/blipoliti/posts/1697313580335045 Hmmm, står 30. april her?

Fra phs sine nettsider :

 

Søkere som dekker formelle krav og har gjennomført PC-test vil være med i konkurransen om å få innkalling til fysiske tester. Innkalling sendes på e-post ca. 30. april. Innkalling sendes kun på e-post, og vil inneholde informasjon om hvordan du melder deg opp til fysiske tester. Innkallingen vil bli sendt ut etter ordinær arbeidstid. Muligheten for påmelding åpner onsdag 2. mai kl. 10:00

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vet noen når klokka vi får muligheten til å melde oss opp til fysiske tester? Vet at det er 30. april, men vil gjerne vite klokkeslettet også.

I mai. Det er ikke 30.april vi kan melde oss opp. Mener det er klokken 0900, men det står i innkallingen.
Mener å ha lest ett sted at muligheten til å melde seg på testene er onsdag 2. mai kl 10.00. Mulig det er klokken 9 også som du sier.
Kan godt være at det er 10 :) tok det vel bare for gitt at det var 9, siden det var det i fjor :p
https://www.facebook.com/blipoliti/posts/1697313580335045 Hmmm, står 30. april her?
Fra phs sine nettsider :

Søkere som dekker formelle krav og har gjennomført PC-test vil være med i konkurransen om å få innkalling til fysiske tester. Innkalling sendes på e-post ca. 30. april. Innkalling sendes kun på e-post, og vil inneholde informasjon om hvordan du melder deg opp til fysiske tester. Innkallingen vil bli sendt ut etter ordinær arbeidstid. Muligheten for påmelding åpner onsdag 2. mai kl. 10:00

Hjertelig takk!
Lenke til kommentar

Jeg har et årsstudium i ledelse under beltet etter videregående, er dette noe som vil telle positivt den dagen jeg (forhåpentligvis) er ferdigutdannet og ute i jobb? Vil jeg eks kunne lettere få opprykk til PB2/3? 

Mest sansynlig vil det bli godkjent og telle som studiepoeng, som videre vil hjelpe når du skal opp i gradene.

Endret av Bjorhusdal
Lenke til kommentar

 

Jeg har et årsstudium i ledelse under beltet etter videregående, er dette noe som vil telle positivt den dagen jeg (forhåpentligvis) er ferdigutdannet og ute i jobb? Vil jeg eks kunne lettere få opprykk til PB2/3? 

Mest sansynlig vil det bli godkjent og telle som studiepoeng, som videre vil hjelpe når du skal opp i gradene.

 

Takk! Du har ikke tilfeldigvis informasjon/skriv på hva som skal til for opprykk til PB2/3 osv?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...