Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018

DeQu

Anbefalte innlegg

jada, er den stilen som ofte går igjen hos veldig mange. Stresser du med armene når du svømmer?

Forsøker å roe ned men blir vanskelig når jeg vil komme meg rask frem, tenker at om jeg tar flere tak kommer jeg kjappere frem, til tross for at jeg vet at det er mer effektivt og energisparende å gli lengre

Slet ganske mye med det som du sier. Det som hjalp meg var 1 time med personlig trener. Han så med en gang feilene jeg gjorde, og hjalp meg med å forbedre dem. Etter denne timen så skjøt fremgangen min fart! Hvis du har mulighet til dette så vil jeg anbefale det på det aller, aller sterkeste!

Ellers kan det høres ut som du trenger å bli mer komfortabel i vannet. Å ha hodet under vann sparer deg for enormt mye energi og du glir mer fremover i vannet. Bruker du svømmebriller? I så fall så kan det være en idè.

Jeg er nok så komfortabel i vannet, å grunnen er som sagt at jeg får til å kontrollere pusten bedre med hodet over vann, og føler også at det går tregere når jeg dupper ned og opp av vannet... Men skal prøve testen ved å ha hodet mer under vann... Jeg klart kravet så jeg stresser ikke så alt for mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal stresse med å få til noe nytt nå. Blir nok bare verre for deg, nå som opptaksprøvene er rett rundt hjørnet. Om du skal ta opptaksprøvene i Oslo, så ville jeg fokusert på frasparket. Bassenget er 12,5, og med godt fraspark, så glir du ganske langt - ergo du sparer tid og krefter ?

Lenke til kommentar

Har fått en del spørsmål om vendinger.., for dere som ønsker å gjøre vendinger. Gjør gjerne vendinger om dette er noe du KAN og gjør ofte. Å gjøre vendinger, fordi det ser «kult» ut eller for å spare tid er bare dumt. Vendinger er ikke noe som læres på 1.2.3. Vendinger er mengdetrening, dvs det må alltid gjøres under økta. Stor fare for å få vann opp i nesa eller at du rett og slett bommer på kanten, og det EKKE kult ;)

Endret av Marthejoe95
Lenke til kommentar

Hvordan måler de egentlig de PC-testene? Tenker da på hva man blir sammenlignet med. Jeg følte de testene man fikk umiddelbar tilbakemelding på var middels gjennomført fra min side og hadde ikke verdens beste følelse, men scoret likevel "løser disse oppgavene enklere enn andre"

Lenke til kommentar

Hvordan måler de egentlig de PC-testene? Tenker da på hva man blir sammenlignet med. Jeg følte de testene man fikk umiddelbar tilbakemelding på var middels gjennomført fra min side og hadde ikke verdens beste følelse, men scoret likevel "løser disse oppgavene enklere enn andre"

" Løser disse oppgavene enklere enn andre" er jo bra resultat. 

Lenke til kommentar

Ja absolutt :) jeg tenkte mer på hvem er det man sammenlignes med, for når jeg var ferdig så tenkte jeg "njæ, middels"

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal stresse med å få til noe nytt nå. Blir nok bare verre for deg, nå som opptaksprøvene er rett rundt hjørnet. Om du skal ta opptaksprøvene i Oslo, så ville jeg fokusert på frasparket. Bassenget er 12,5, og med godt fraspark, så glir du ganske langt - ergo du sparer tid og krefter

Skal dessverre på opptak et sted hvor det er 25m basseng... Har det vært i 12,5m basseng har jeg spart mye tid ved å kraftige fraspark

Lenke til kommentar

Ja absolutt :) jeg tenkte mer på hvem er det man sammenlignes med, for når jeg var ferdig så tenkte jeg "njæ, middels"

Vil tro de sammenlignes med tidligere års resultater fra de startet med denne formen for datatester rundt 2012/2013.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til å ønske noen av dere velkommen inn i etaten! Dere har en veldig fin tid i møte. Både med tanke på skolen, men også minner og venner for livet. Jeg angrer enda ikke på valget jeg tok. Det kommer jeg hellet aldri til å gjøre :) gleder meg til fortsettelsen i tråden!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hei!

Har 2 spørsmål,

1. Kan en hendelse (Går under negativ kontakt med Politiet) som jeg forklarte meg om i fjor under intervju, (Jeg ble funnet egnet, men røk på snitt...), ødelegge for meg under vandelskontroll/intervju i år?

-Til informasjon er vandelen min plettfri. Dette går vell mer på egnethet. 

2. Jeg fikk: "vanskeligere for deg enn andre" på deduktiv logisk tenkning, svarte på 17 oppgaver og fikk kun 10 riktige. Hvordan benyttes denne testen i opptaket, og vil dette være negativt for meg?

Setter pris på svar :)

-Takk. 

Lenke til kommentar

Hei!

Har 2 spørsmål,

1. Kan en hendelse (Går under negativ kontakt med Politiet) som jeg forklarte meg om i fjor under intervju, (Jeg ble funnet egnet, men røk på snitt...), ødelegge for meg under vandelskontroll/intervju i år?

-Til informasjon er vandelen min plettfri. Dette går vell mer på egnethet. 

2. Jeg fikk: "vanskeligere for deg enn andre" på deduktiv logisk tenkning, svarte på 17 oppgaver og fikk kun 10 riktige. Hvordan benyttes denne testen i opptaket, og vil dette være negativt for meg?

Setter pris på svar :)

-Takk. 

1: Tviler, men muligheten er der. 

2: Resultatet i seg selv er vel ikke positivt, men det er jo en helhetsvurdering, så den ene testen trenger ikke ha så mye å si.

Lenke til kommentar

Hei, har et spørsmål angående lav bom. Får ikke testet lav bom i CrossFit boxen på samme måte som på opptaket. For dere som var igjennom lav bom i fjor. Er dette en enkel øvelse? Sant som sies, så klarer jeg fint 21 pullups, så burde i utganspunktet klare kravet da? :)

Lenke til kommentar

Hei, har et spørsmål angående lav bom. Får ikke testet lav bom i CrossFit boxen på samme måte som på opptaket. For dere som var igjennom lav bom i fjor. Er dette en enkel øvelse? Sant som sies, så klarer jeg fint 21 pullups, så burde i utganspunktet klare kravet da? :)

Om du klarer 21 pullups vil jeg tro at 4 reps i lav bom går lett som en plett! Ikke noe teknisk vanskelig øvelse, men greit å ha litt styrke i rygg og armer. 

Lenke til kommentar

Litt off topic: er det muligheter for alpin (park) kjøring rundt Bodø og/eller randonee?

Ingen gode alpinbakker, men en i Bodø (svært dårlig), en i Fauske (dårlig), en i Misvær (ganske bra) og en i Sulitjelma (lengst unna). Dessuten en svært bra bakke i Glomfjorden, men det er et godt stykke unna. Uansett er det randonee det går i, typisk nordnorsk natur, fjell som skyter opp av havet, alle sammen potensielle lekegrinder. Aktivt miljø, sjekk ut gruppen "BFF (Bodø/Salten Freeride Forening)" på FB for førerapporter osv.

Lenke til kommentar

Når får man svar på om man er funnet egnet eller ikke? Er det først når svaret på om man kommer inn eller ikke kommer på samordna, eller får man brev tidligere når det gjelder egnetheten?

Når du får svar fra samordna. Men de sender ut varsel til de som ikke ble egnet tidligere.

Lenke til kommentar

Når får man svar på om man er funnet egnet eller ikke? Er det først når svaret på om man kommer inn eller ikke kommer på samordna, eller får man brev tidligere når det gjelder egnetheten?

Du får kun svar om du ikke blir funnet egnet. Sendes vel ut noen uker før svaret på hovedopptaket.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...