Førstegangssøker Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Har dere noen formening om at jenter har enklere fysiske krav enn gutter? Rettferdig? Tenker spesielt på at jenter har lav bom mens gutter har høy bom da det er ganske stor forskjell på vanskelighetsgraden på disse to øvelsene. Lenke til kommentar
Smil! Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Har dere noen formening om at jenter har enklere fysiske krav enn gutter? Rettferdig? Tenker spesielt på at jenter har lav bom mens gutter har høy bom da det er ganske stor forskjell på vanskelighetsgraden på disse to øvelsene. Det trengs like mange kvinner som menn i politiet, hadde politihøgskolen justert kravene til kvinner lik som menn, da ville det ikke ha vært noen kvinner i politiet. Lenke til kommentar
marud Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Har dere noen formening om at jenter har enklere fysiske krav enn gutter? Rettferdig? Tenker spesielt på at jenter har lav bom mens gutter har høy bom da det er ganske stor forskjell på vanskelighetsgraden på disse to øvelsene.Det trengs like mange kvinner som menn i politiet, hadde politihøgskolen justert kravene til kvinner lik som menn, da ville det ikke ha vært noen kvinner i politiet. Dette ble veldig bastant..Jeg vet om flere jenter på skolen idag som klarer guttene sine krav uten alt for store problemer. Likevel ville nok kvinneandelen synke veldig lavt. Endret 11. april 2018 av marud Lenke til kommentar
BomBomPow Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Hei, Jeg gjennomførte i dag testen - språkflyt - jeg ble altså testet i språkflyt, vokabular og staving og fikk som resultat; Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene på dette området av testen. Er dette helt greit? Jeg regner med at det betyr at jeg er helt gjennomsnittlig? Endret 11. april 2018 av BomBomPow Lenke til kommentar
Frihet Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Hei, Jeg gjennomførte i dag testen - språkflyt - jeg ble altså testet i språkflyt, vokabular og staving og fikk som resultat; Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene på dette området av testen. Er dette helt greit? Jeg regner med at det betyr at jeg er helt gjennomsnittlig? Dette er gjennomsnittlig. Altså Ikke negativt. Helt gjennomsnittlig, noe som er bra! Godt jobba Lenke til kommentar
BomBomPow Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 (endret) Hei, Jeg gjennomførte i dag testen - språkflyt - jeg ble altså testet i språkflyt, vokabular og staving og fikk som resultat; Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene på dette området av testen. Er dette helt greit? Jeg regner med at det betyr at jeg er helt gjennomsnittlig? Dette er gjennomsnittlig. Altså Ikke negativt. Helt gjennomsnittlig, noe som er bra! Godt jobba Takk du! Hvordan ligger du på testene? Har egentlig også et annet spørsmål - hvor mye vekt legger de på disse testene? - og er det noen av testene som de fokuserer mer på? Endret 11. april 2018 av BomBomPow 1 Lenke til kommentar
Frihet Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Hei, Jeg gjennomførte i dag testen - språkflyt - jeg ble altså testet i språkflyt, vokabular og staving og fikk som resultat; Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene på dette området av testen. Er dette helt greit? Jeg regner med at det betyr at jeg er helt gjennomsnittlig? Dette er gjennomsnittlig. Altså Ikke negativt. Helt gjennomsnittlig, noe som er bra! Godt jobba Takk du! Hvordan ligger du på testene? Har egentlig også et annet spørsmål - hvor mye vekt legger de på disse testene? - og er det noen av testene som de fokuserer mer på? Personlig så fikk jeg «Sammenlignet med andre er det enklere for deg å håndtere oppgavene i denne testen» på samtlige tester. Hvor mye de teller er umulig å si noe om, men det som er sikkert er at du ikke kan få avslag kun på bakgrunn av PC-testene. Lenke til kommentar
Sanlor Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Jeg holder på å gjøre meg klar til opptak. Er godt i gang med pullups og kondisjon, som er de delene jeg sliter med. Jeg setter opp kondisjonsløypa på treningssenteret mitt og klarer 20 runder. Problemet er bare at løypa jeg setter opp er 12x5m istedenfor 15x7m som den er på opptak. 20 runder på 12x5m er jo for lite, men tror dere det vil være lettere å nå de 804 meterene som er kravet på den "ekte" løypa ettersom man legger seg mindre ned på rygg/skuldre og har lengre lengder med bare løping? Haha kanskje litt rart spørsmål Lenke til kommentar
I16 Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Jeg holder på å gjøre meg klar til opptak. Er godt i gang med pullups og kondisjon, som er de delene jeg sliter med. Jeg setter opp kondisjonsløypa på treningssenteret mitt og klarer 20 runder. Problemet er bare at løypa jeg setter opp er 12x5m istedenfor 15x7m som den er på opptak. 20 runder på 12x5m er jo for lite, men tror dere det vil være lettere å nå de 804 meterene som er kravet på den "ekte" løypa ettersom man legger seg mindre ned på rygg/skuldre og har lengre lengder med bare løping? Haha kanskje litt rart spørsmål Det blir jo vanskelig å svare på. Bare fokuser på å trene mest mulig frem til opptaket og gjør så godt du kan, det må du jo uansett. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Hei, Jeg gjennomførte i dag testen - språkflyt - jeg ble altså testet i språkflyt, vokabular og staving og fikk som resultat; Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene på dette området av testen. Er dette helt greit? Jeg regner med at det betyr at jeg er helt gjennomsnittlig? Dette er gjennomsnittlig. Altså Ikke negativt. Helt gjennomsnittlig, noe som er bra! Godt jobba Takk du! Hvordan ligger du på testene? Har egentlig også et annet spørsmål - hvor mye vekt legger de på disse testene? - og er det noen av testene som de fokuserer mer på? Personlig så fikk jeg «Sammenlignet med andre er det enklere for deg å håndtere oppgavene i denne testen» på samtlige tester. Hvor mye de teller er umulig å si noe om, men det som er sikkert er at du ikke kan få avslag kun på bakgrunn av PC-testene. Her må jeg korrigere deg litt. Det du sier stemmer delvis. Etter en helhetlig vurdering kan pc-testene virke negativt inn dersom de er dårlige. På feks området som tidligere gikk på analytiske evner. Vet ikke vurderingen heter dette idag. For en tid tilbake, nærmere bestemt mitt årskull ble disse testeme innført nesten for fullt. Vi var i et prøveprosjekt for innføring av disse testene. Lenke til kommentar
Ullsokker123 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Er veldig bekymra for 100 meter svømming! Svømming på rygg går bra, men de 75m valgfri på bryst sliter jeg med. Jeg kan kun svømme bryst, med relativt dårlig teknikk, og holder hodet over vann. Holder på å øve på riktig teknikk nå da, og håper det løsner seg. Er det noen andre som svømmer bryst med hodet over vannet? Og som klarer kravet ved å gjøre det slik?? Lenke til kommentar
Brukernavncam Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Er veldig bekymra for 100 meter svømming! Svømming på rygg går bra, men de 75m valgfri på bryst sliter jeg med. Jeg kan kun svømme bryst, med relativt dårlig teknikk, og holder hodet over vann. Holder på å øve på riktig teknikk nå da, og håper det løsner seg. Er det noen andre som svømmer bryst med hodet over vannet? Og som klarer kravet ved å gjøre det slik? Hei! Jeg svømmer slikt som du beskriver og har klart kravet 2 ganger nå, dog svømmer jeg ganske mye tregere enn jeg kunne ha gjort med ordentlig teknikk... Bare bruk kraft og prøv å finne små ting som kan forbedres for å gjøre det lettere for deg å svømme! 1 Lenke til kommentar
Ullsokker123 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Så bra at jeg ikke er alene om det da! Men jeg ser at jeg må øve veldig mye fremover, for utholdenheten min er helt elendig i svømming. Klarte 50 meter og holdt på å dø, men tror det skyldes teknikken? skal svømme hver uke fram mot opptak hvertfall! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Hvilket sted skal du på opptak? Lenke til kommentar
Marthejoe95 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 (endret) Ser at noen sliter med 100m. Jeg har vært tidligere svømmer og jobber nå som Svømmelærer, så kan godt bidra med noen enkle tips. Å ha hodet høyt opp, gjør at du automatisk bremser kroppen mye mer. Du må tørre å ha hodet ned mot vannet. Viktig å få armene fort fram og hodet skal gå opp og ned. Dette er mest effektivt ? For dere som crawler på opptaket. Fraspark sparer deg krefter. Gliiii godt for hvert armtak du tar. Jo mer du stresser, jo mer bremser du kroppen din ☺️ Hvis noen befinner seg i Telemark-området, og trenger tips og hjelp med svømmingen - så send meg en PM ? PS, Bryst er vanskeligere teknisk enn crawl. For dere som eventuelt har planer om å søke i 2019, så ville jeg nok betalt for et svømmekurs. Du svømmer fortere med riktig crawl teknikk. Endret 12. april 2018 av Marthejoe95 1 Lenke til kommentar
Brukernavncam Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Grunnen til at jeg svømmer med hodet over vann er i hovedsak at jeg får til å kontrollere pusten min i mye større grad enn jeg gjør om jeg tar hodet under vann... Lenke til kommentar
Marthejoe95 Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 (endret) jada, er den stilen som ofte går igjen hos veldig mange. Stresser du med armene når du svømmer? Endret 12. april 2018 av Marthejoe95 Lenke til kommentar
Brukernavncam Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 jada, er den stilen som ofte går igjen hos veldig mange. Stresser du med armene når du svømmer? Forsøker å roe ned men blir vanskelig når jeg vil komme meg rask frem, tenker at om jeg tar flere tak kommer jeg kjappere frem, til tross for at jeg vet at det er mer effektivt og energisparende å gli lengre Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 jada, er den stilen som ofte går igjen hos veldig mange. Stresser du med armene når du svømmer? Forsøker å roe ned men blir vanskelig når jeg vil komme meg rask frem, tenker at om jeg tar flere tak kommer jeg kjappere frem, til tross for at jeg vet at det er mer effektivt og energisparende å gli lengre Slet ganske mye med det som du sier. Det som hjalp meg var 1 time med personlig trener. Han så med en gang feilene jeg gjorde, og hjalp meg med å forbedre dem. Etter denne timen så skjøt fremgangen min fart! Hvis du har mulighet til dette så vil jeg anbefale det på det aller, aller sterkeste! Ellers kan det høres ut som du trenger å bli mer komfortabel i vannet. Å ha hodet under vann sparer deg for enormt mye energi og du glir mer fremover i vannet. Bruker du svømmebriller? I så fall så kan det være en idè. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg