DeQu Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Ett spørsmål til dere som går på PHS nå eller er ferdige. Er det mulig å fortsette med ett annet deltidsstudie samtidig som du går på PHS? Jeg er mangler i alt ett år på en bachelor i interkulturell kommunikasjon tenker å ta dette iløpet av de tre årene. Vil dere anbefale å legge mesteparten til praksisåret? Er det sånn at en bachelor nummer to vil hjelpe til med jobbsøkingen etter endt utdanning forutsatt at den er relevant til politifaget, eller er det kun karaktersnittet fra PHS som har noe å si? Vil anbefale å gjøre dette ila praksisåret da det er minst trykk faglig dette året. Man følger da en turnus og har en god del fri, i tillegg til at det kun er noen få arbeidskrav du skal levere iløpet av praksisåret. Både første og tredjeåret er ganske fylt opp med eksamener osv. Som nevnt lengre opp er første semester i første studieår ganske rolig, men man bruker litt tid på å komme inn i de ulike fagene. Det er uten tvil en fordel å ha en bachelor ekstra. Du får jo da 180 studiepoeng ekstra, noe du får bruk for når du skal rykke opp i gradene. I tillegg skal annen utdanning vektlegges under ansettelse. Tusen takk for godt svar. Hvordan hjelper annen utdanning for å komme opp i gradene i politiet, har alltid trod det bare var ansiennitet? For graden Politibetjent 2 og 3 kreves blant annet ekstra studiepoeng og/eller kursuker, i tillegg til andre ting som ansiennitet. Lenke til kommentar
Trånngiske Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) . Endret 28. februar 2018 av Bjorhusdal Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Kan noen hjelpe meg? Er det sånn at både legeerklæringen og politiattesten skal leveres innen 20. mars? For når jeg skal søke om politiattest på politiets hjemmeside får jeg opp meldingen: ''Last opp bekreftelse på formålet. Du får bekreftelsen av den som ber deg om å framskaffe attest. Søknaden kan ikke sendes før bekreftelsen er lastet opp. Du kan selv scanne eller ta bilde av bekreftelsen, hvis den foreligger i papir. Du må da sørge for at hele vedlegget du sender er tydelig lesbart for politiet. Du kan bare laste opp 1 fil siden det er alt som skal være nødvendig.''. Last opp kopi av innkallingsbrev til opptaksprøve ved PHS ... Hvilken bekreftelse eller hvilket innkallelsesbrev er dette snakk om? Lenke til kommentar
Smil! Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Det er riktig. Innkallingbrevet som du skal laste opp som formål er kvitteringen for at du har søkt politihøgskolen. Denne kvitteringen finner du under melding på samordna opptak side. Lenke til kommentar
Hkkkooe Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Det er riktig. Innkallingbrevet som du skal laste opp som formål er kvitteringen for at du har søkt politihøgskolen. Denne kvitteringen finner du under melding på samordna opptak side. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Smil! Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 HUSK. Søknadsfristen for å søke politihøgskolen går ut i dag 1.mars. Gleder meg til å se hvor mange søkere det er i år!! Lenke til kommentar
steistuh Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 HUSK. Søknadsfristen for å søke politihøgskolen går ut i dag 1.mars. Gleder meg til å se hvor mange søkere det er i år!! Ja det blir spennende, hvor lang tid pleier det å ta før de går ut med tallene? Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 HUSK. Søknadsfristen for å søke politihøgskolen går ut i dag 1.mars. Gleder meg til å se hvor mange søkere det er i år!!Ja det blir spennende, hvor lang tid pleier det å ta før de går ut med tallene? Tar nok litt tid. De må vel være reelle søkere, altså de som sender inn dokumentasjon og lignende før de går ut med det . Lenke til kommentar
Smil! Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) HUSK. Søknadsfristen for å søke politihøgskolen går ut i dag 1.mars. Gleder meg til å se hvor mange søkere det er i år!!Ja det blir spennende, hvor lang tid pleier det å ta før de går ut med tallene? Tar nok litt tid. De må vel være reelle søkere, altså de som sender inn dokumentasjon og lignende før de går ut med det . kom ca. 6.mars ifjor om jeg ikke husker feil. Sant nok. I førsteutkast informerer de kun om antall søkere, og de som har satt politihøgskolen som førstevalg. Endret 1. mars 2018 av Smil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Har dere andre fått følgebrev? 1 Lenke til kommentar
Trånngiske Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004Da er søkertallene kommet . Lenke til kommentar
majortom Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Har dere andre fått følgebrev? Ikke enda, men det står at det vil bli lagt ut ca den 10 mars. Lenke til kommentar
Smil! Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004 Da er søkertallene kommet . Overraskende høyt søkertall. Lenke til kommentar
majortom Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004 Da er søkertallene kommet . Overraskende høyt søkertall. Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover Lenke til kommentar
Smil! Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004 Da er søkertallene kommet . Overraskende høyt søkertall. Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke Endret 6. mars 2018 av Smil! Lenke til kommentar
majortom Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004 Da er søkertallene kommet . Overraskende høyt søkertall. Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke Jepp, innså det akkurat da jeg leste artikkelen heheh :/ Lenke til kommentar
Oaaphs Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004 Da er søkertallene kommet . Overraskende høyt søkertall. Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke Sant! Spent på hva man må ha for å komme inn på opptak nå. Lenke til kommentar
Brg1 Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004 Da er søkertallene kommet . Overraskende høyt søkertall. Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke Jepp, innså det akkurat da jeg leste artikkelen heheh :/ Kjenner jeg fikk litt vondt i magen nå. Opp mot 50 % er søkere til Oslo, spent på hvor mye snittet øker der, da snittet har vært relativt stabilt de tre siste årene. Håper snittet mitt holder Lenke til kommentar
Marthejoe95 Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Nå skal jo alle inn på opptak også da, så spørs hvor mye snittet kommer til å øke. Kommer helt sikkert til å ha en lik økning som i fjor :-) Oslo har jo alltid vært populært, så det kom jo ikke som en bombe at de fleste vil dit. Lenke til kommentar
majortom Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 https://www.politiforum.no/artikler/rekordhoy-andel-kvinner-blant-sokerne-til-politihogskolen/432004 Da er søkertallene kommet . Overraskende høyt søkertall. Litt lavere enn i fjor da så har heldigvis ikke gått noe oppover Sant. Rekordhøy andel kvinner! Det betyr en ting -> konkurransepoenger for de ulike studiestedene vil øke Jepp, innså det akkurat da jeg leste artikkelen heheh :/ Kjenner jeg fikk litt vondt i magen nå. Opp mot 50 % er søkere til Oslo, spent på hvor mye snittet øker der, da snittet har vært relativt stabilt de tre siste årene. Håper snittet mitt holder Va har du/dere i snitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg