:))) Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Ringte nettopp SIO. Det så veldig dårlig ut med student-hybler Hvordan gjør folket det her i Oslo? Jeg må mest sannsynlig komme meg på privat-markedet, skulle gjerne ha flyttet inn med andre PHS-studenter. Dere som skal flytte til Oslo, hvordan gjør dere det? Sitter med samme problemet selv? Sa de noe om når de trodde det kunne komme til å bli noen ledig? dersom du ikke får noe de første månende er pendleravstanden grei for deg da? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Tenkte poeng for å komme inn på skolen, men jeg skjønner. Har selv alle studiepoenga for opprykk til pb2 og pb3. Mangler kun fagfelt. Får et til neste år heldigvis. Fagfeltene kommer etterhvert heldigvis. 1,5 år på UiO ga meg fritak for en eksamen på phs samt alle studiepoengene jeg noensinne vil trenge for opprykk. Ganske god deal ? Lenke til kommentar
Cefor Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Nå ble jeg nyskjerrig, hva kreves for opprykk til pb2 og pb3? Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Hva pleier ett kompendium å koste ca? Du kjøper en pakke med alle kompendier. Kostet under 500-lappen mener jeg. Dette bør du absolutt kjøpe, mtp at mye av pensumet i noen av fagene står kun i kompendiene Lenke til kommentar
Smil! Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 http://presse.phs.no/pressreleases/stadig-hoeyere-poenggrenser-ved-politihoegskolen-2589789 1 Lenke til kommentar
Lazzen Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Nå ble jeg nyskjerrig, hva kreves for opprykk til pb2 og pb3? https://www.pf.no/assets/docs/Kompetansekriterier-for-stillinger-som-Politibetjent-2-og-Politibetjent-3.pdf Lenke til kommentar
BravoMike Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 De som starter i b1 bodø send meg en privat melding, så kan jeg legge dere til i fb-gruppe for årets kull. 3 Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Nå ble jeg nyskjerrig, hva kreves for opprykk til pb2 og pb3? Litt mye å skrive her, men trengs å jobbe litt variert med ikke bare ordenstjeneste. Etterforskning, veileder, Ueh, UP, operasjonssentralen for å nevne noe. Samt kursuker. Men studiepoeng kan telle istedenfor kursuker/tjenesteområder. Så har man 30/60/90 SP har man et forsprang fra første dag. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 De som starter i b1 bodø send meg en privat melding, så kan jeg legge dere til i fb-gruppe for årets kull. La faddere ta denne via klasselistene kanskje? 2 Lenke til kommentar
Meric Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) La faddere ta denne via klasselistene kanskje? De har tatt kontakt med han. Er derfor han skriver her Endret 19. juli 2018 av Meric 1 Lenke til kommentar
BravoMike Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 La faddere ta denne via klasselistene kanskje? Fint at du passer på, OscarMike1. Som Meric sier, så er ikke dette på eget insj. Dette er gruppen fadderene har opprettet. Ha en fortsatt fin dag. 1 Lenke til kommentar
Cefor Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Litt mye å skrive her, men trengs å jobbe litt variert med ikke bare ordenstjeneste. Etterforskning, veileder, Ueh, UP, operasjonssentralen for å nevne noe. Samt kursuker. Men studiepoeng kan telle istedenfor kursuker/tjenesteområder. Så har man 30/60/90 SP har man et forsprang fra første dag. Betyr det at at med mine 75 studiepoeng, så kan jeg søke om opprykk til pb2 rett etter jeg er ferdig med bachelor? Uten jobberfaring? Lenke til kommentar
Lazzen Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Betyr det at at med mine 75 studiepoeng, så kan jeg søke om opprykk til pb2 rett etter jeg er ferdig med bachelor? Uten jobberfaring? Nei, du må ha minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning itillegg til studiepoeng Kompetansekriterier for politibetjent 2 Bestått grunnutdanning fra Politihøgskolen/Politiskolen og minst ett godkjent OP-kurs samt oppfyllelse av kravene i I eller II I ) Minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning med følgende kompetanse: a) Planmessig tjenestegjøring i henhold til godkjent kompetanseplan for politidistriktet/særorganet. Tjenesten skal gi dokumentert kompetanse innen minst 2 tjenesteområder eller b) formalkompetanse med minst 10 vekttall utover grunnutdanning eller c) relevant yrkesutdanning tilsvarende 1 studieår eller d) relevant etter- og videreutdanning eller kurs forankret i politidistriktets/ særorganets kompetanseutviklingsplan med en varighet av til sammen minst 6 uker eller 30 dager2 . Kurs eller annen opplæring som forutsettes gjennomført for utførelse av ordinær tjeneste skal ikke medregnes . eller kombinasjoner av punktene b) og d). II ) 7 års tjenestetid i stilling med politimyndighet Endret 19. juli 2018 av Lazzen Lenke til kommentar
phssøker96 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Hei, er nr 3 på ventelisten i Stavern, tror dere at det er noe sjangs? Endret 19. juli 2018 av phssøker96 Lenke til kommentar
Cefor Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Nei, du må ha minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning itillegg til studiepoeng Kompetansekriterier for politibetjent 2 Bestått grunnutdanning fra Politihøgskolen/Politiskolen og minst ett godkjent OP-kurs samt oppfyllelse av kravene i I eller II I ) Minimum 3 års tjenestetid i stilling med politimyndighet etter bestått grunnutdanning med følgende kompetanse: a) Planmessig tjenestegjøring i henhold til godkjent kompetanseplan for politidistriktet/særorganet. Tjenesten skal gi dokumentert kompetanse innen minst 2 tjenesteområder eller b) formalkompetanse med minst 10 vekttall utover grunnutdanning eller c) relevant yrkesutdanning tilsvarende 1 studieår eller d) relevant etter- og videreutdanning eller kurs forankret i politidistriktets/ særorganets kompetanseutviklingsplan med en varighet av til sammen minst 6 uker eller 30 dager2 . Kurs eller annen opplæring som forutsettes gjennomført for utførelse av ordinær tjeneste skal ikke medregnes . eller kombinasjoner av punktene b) og d). II ) 7 års tjenestetid i stilling med politimyndighet Okei, tusen takk for forklaring begge to! Lenke til kommentar
KSierra Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 BØKER TIL SALGS Selger pent brukte bøker til første året på PHS. Dersom man kjøper alle bøkene nye blir det fort over 10 000,-. Dermed kan man spare noen kroner på å kjøpe brukt. Ta kontakt ved interesse tlf: 95838314 Lenke til kommentar
Ponyta Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Noen som skal starte i B3 i Stavern som har opprettet Facebookgruppe for oss nye? Lenke til kommentar
PHS2016 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Noen som skal starte i B3 i Stavern som har opprettet Facebookgruppe for oss nye? Hei, Medlem av fadderstyret Stavern. Vi forholder oss til listene vi kommer til å få fra skolen og venter derfor med å opprette gruppe. Dette for å være sikker på at riktige personer havner i gruppen. Når listene er klare vil nye B1-studenter få en e-post med invitasjon til en lukket facebook-gruppe! Dersom noen har spørsmål til dette kan det sendes på PM. 1 Lenke til kommentar
Nord39 Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 (endret) Noen som flytter inn i hyblene på Mørkved i Bodø? Evt når? Jeg skal flytte inn, men pga. jobb blir jeg ikke å flytte inn før søndag 12 aug... Når tenker du? Endret 19. juli 2018 av Nord39 Lenke til kommentar
SinghDelta Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Jeg skal flytte inn, men pga. jobb blir jeg ikke å flytte inn før søndag 12 aug... Når tenker du? Flyr ned til Bodø den 10. August Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg