Gå til innhold

For ung for hund?

Anbefalte innlegg

Er 21 år, og vurderer sterkt et kjøp av hund. Er oppvokst på gård, har hatt dyr(inkl hund) hele livet.
Hunden vår måtte dessverre avlives på julaften i fjor pga kreft rundt hjertet, noe som har gitt meg et lite "tomrom".
Lurer derfor da på hva dere syntes, er jeg for ung for hund, og har noen litt erfaring?

Har tenkt mest på rasen "Finsk Lapphund"

Endret av Rayen99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan er økonomien? alderen er vel ikke noe prob

Økonomien strekker til mer enn bra nok, har vært heldig med jobb, så jeg greier meg godt nok på den fronten.

Føler bare at det er vanskelig å få kjøpt hund av en oppdretter når man er litt "ung", kan dette stemme?

Endret av Rayen99
Lenke til kommentar

Søsteren min har finsk lapphund og de er kjempefine. Alder har lite å si. Det som er viktig er at man klarer å ta ansvaret og gjøre jobben som trengs.

Syntes det er kjempe pene hunder selv! Har blitt helt betatt etter at jeg har satt meg godt inn i rasen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Problemet er ikke alder i seg selv, men om om du er klar for å binde deg såpass mye. Du mister endel spontanitet, pga grensen for hvor lenge en hund kan være alene før den må på do, trenger tur, osv - er omtrent tiden en arbeidsdag varer. Så med hund, så må du alltid komme rett hjem etter jobb for å lufte den. Å dra på ferie til utlandet er en utfordring mtp pass, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...