Gå til innhold

Uber ga opp i Danmark, men utvikleravdelingen gir full gass


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

En tragedia for danskene at de fremfor billige turer med Uber nå må kjøre med overprisede danske taxier, men det er konsekvensen av politikere som løper taxibransjens ærend. Danske politikere har egentlig kun bevist at de er flinke til å gå baklengs inn i fremtiden.

Lenke til kommentar

En tragedia for danskene at de fremfor billige turer med Uber nå må kjøre med overprisede danske taxier, men det er konsekvensen av politikere som løper taxibransjens ærend. Danske politikere har egentlig kun bevist at de er flinke til å gå baklengs inn i fremtiden.

 

Hvorfor betale dyrt for pirat-taxi via Uber når det er billigere å stjele en bil?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvorfor betale dyrt for pirat-taxi via Uber når det er billigere å stjele en bil?

Var dette et argument? Eller hva er det for noe? Minner mer om slippery slope, evt så er det et loaded question. Take your pick.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

Hvorfor betale dyrt for pirat-taxi via Uber når det er billigere å stjele en bil?

Var dette et argument? Eller hva er det for noe? Minner mer om skråplansargumentasjon.

Du argumenterer for at en ulovlig tjenest som er billigere enn en lovlig tjeneste. Jeg bare viser til en annen ulovlig variant som er enda billigere.

 

Når du først driter i lover og regler hvorfor ønsker du en dyrere løsning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Du argumenterer for at en ulovlig tjenest som er billigere enn en lovlig tjeneste. Jeg bare viser til en annen ulovlig variant som er enda billigere.

Du formulerte "spørsmålet" ditt på en slik måte at det var umulig å svare på uten å fremstå som skyldig, så det var ikke noe annet enn et loaded question. Det er en dårlig debatteknikk, intet mer.

 

Forøvrig så er ikke tyveri engang i samme klasse som det å bedrive persontransport i eget kjøretøy. 

 

Når du først driter i lover og regler hvorfor ønsker du en dyrere løsning?

Ooog dette er vel ikke noe annet enn en stråmann. Dersom du ønsker å ha en forunftig og voksen debatt så foreslår jeg at du skjerper deg litt.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

En tragedia for danskene at de fremfor billige turer med Uber nå må kjøre med overprisede danske taxier, men det er konsekvensen av politikere som løper taxibransjens ærend. Danske politikere har egentlig kun bevist at de er flinke til å gå baklengs inn i fremtiden.

 

Måske du skulle sætte dig ind i emmet inden du kommer med kommentarer.

 

Når folk snyder med SKAT og forsikring samt modtager sociale ydelser så er det jo klart at en uber pirattaxa er billigere.

 

I 5 måneder havde vi en undercover chauffør hos uber og her afslører vi hvordan der snydes. Ikke bare uber men også hvordan ubers chauffører begyndte at snyde uber selv.

 

Hvis du bare gad grave lidt dybere ned under ubers eventyr overflade så vi du se et monster komme frem.

 

Måske lige netop derfor er de forbudt i de meste af Europa i deres uber pop form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Google har også egen utviklingsavdeling i samme by. Der har de blant annet skapt motoren i Googles nettleser Chrome, skriver avisen.

 

Ah, så det er danskene man skal legge skylda på når Chrome blir sirupstreg!

 

Bedre visuellt enn funksjonell den der Chrome nettleseren. "Mange faner"-helvete DeLuxe-edition.

Endret av G
Lenke til kommentar

Uber er paraplyorganisasjon for organisert drift av piratdrosjer.

Uber ble tatt for å bygge inn avlytting sine app for å avsløre om de blir sporet/overvåket av myndighetene.

Uber som selskap betaler ikke skatt i de landene den opererer i og er offisielt registrert i et skatteparadis.

Uber ulikt hvilke som helst andre transportselskaper stiller omtrent ingen krav til sjåfører, gir passasjerene heller ikke særlige rettigheter og er ellers underlagt lokal lovgivning som krever minimum kompetanse, forsikring etc, og er dermed kun "med i loopen" når det gjelder å kreve inn penger for sine organisatoriske tjenester og ingenting annet.

 

 

Hvordan Uber er ikke enda etterforsket som kriminell organisasjon her i landet får påtalemyndighetene og politiet svare for, hvis de finner ballene sine først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Uber er paraplyorganisasjon for organisert drift av piratdrosjer.

Nei, Uber er et lovlig firma på lik linje med andre utenlandske firma som opererer i Norge.

 

Uber ble tatt for å bygge inn avlytting sine app for å avsløre om de blir sporet/overvåket av myndighetene.

Hvorfor er det ille å ville vite om man blir overvåket?

 

Uber som selskap betaler ikke skatt i de landene den opererer i og er offisielt registrert i et skatteparadis.

Partnersjåførene betaler skatt i Norge. Morselskapet betaler vel heller lite skatt, det kan være riktig; på lik linje med Apple, Facebook, Ryanair og mange andre utenlandske selskap som operer i Norge.

 

Uber ulikt hvilke som helst andre transportselskaper stiller omtrent ingen krav til sjåfører, gir passasjerene heller ikke særlige rettigheter og er ellers underlagt lokal lovgivning som krever minimum kompetanse, forsikring etc, og er dermed kun "med i loopen" når det gjelder å kreve inn penger for sine organisatoriske tjenester og ingenting annet.

Enten så har du slukt de tradisjonelle mytene om Uber, eller så kommer du her med ren og skjær løgn.

 

Hvordan Uber er ikke enda etterforsket som kriminell organisasjon her i landet får påtalemyndighetene og politiet svare for, hvis de finner ballene sine først.

Det er fantastisk at politiet og påtalemåndighet ikke kaster bort mer tid på å straffeforfølge noen som ikke gjør noe galt. Men klart: om man mener at det skal være straffbart å frivillig kjøre andre mennesker mot betaling, dvs straffe såkalte "forbrytelser uten offer"; da kan jeg jo skjønne at du skriver som du skriver.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

En tragedia for danskene at de fremfor billige turer med Uber nå må kjøre med overprisede danske taxier

 

Har det ikke allerede dukket opp et alternativ til Uber der nede?

 

 

 

En tragedia for danskene at de fremfor billige turer med Uber nå må kjøre med overprisede danske taxier, men det er konsekvensen av politikere som løper taxibransjens ærend. Danske politikere har egentlig kun bevist at de er flinke til å gå baklengs inn i fremtiden.

Hvorfor betale dyrt for pirat-taxi via Uber når det er billigere å stjele en bil?

 

 

Uber er ikke stjeling. Folk må få velge hvem de vil sitte på med. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Om du ikke er fornøyd med tilbudet på noe område så er sjelden kriminalitet den beste løsningen. Og nei, det er ikke slik at bare man har en app som tilbyr en kriminell handling så blir den kriminelle handlingen lovlig.

Hvem er kriminell? Verken de som kjører med Uber eller for Uber er kriminelle, så dette er bare skremmselspropaganda og enda mer dårlig retorikk. Du er klar over at det ikke er lenge siden en sjåfør tilknyttet Uber ble frikjent i Oslo tingrett?

 

Anbefalt lesning for deg robertaas: Ti myter om Uber. Les den, kanskje du lærer noe.

Eh... du bruker et leserinnlegg fra noen i FrpU som referanse og tror at DU skal klare lære andre noe? Latterlig! Du kan jo begynne med å se litt på Yrkestransportloven om du ønsker å ikke dumme deg for mye ut i fremtiden:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-45/KAPITTEL_2

Uten løyve og godkjent sjåføropplæring driver Uber med pirat-taxi uansett om både du om noen i FrpU skulle ønske at loven var forskjellig.

 

Og at noen av de som jobber for Uber betaler inntektsskatt holder heller ikke til å gjøre virksomheten lovlig, det er fortsatt pirat-taxi de kjører.

 

Det er allerede konkurranse i drosjemarkedet i Norge, du kan velge mellom en rekke selskaper og flere av dem kan du bestille via app. Og det er fritt opp til Uber å søke etter løyve, ansette folk med drosjelapp, betale moms og arbeidsgiveravgift og konkurrere på lik linje med andre, Men Uber er ikke i det hele tatt interessert i dette for det er mye billigere og enklere å bare drive på med pirat-taxi.

 

Og jeg venter fortsatt på svar fra deg: SIden du bruker pris som argument for å ta pirat-taxi hvorfor ikke heller bare bruke den enda billigere løsningen å stjele en bil som faktis også har mye lavere strafferamme enn pirat-taxi i Norge? Og jeg regner med at jeg trenger forklare for deg at lavre strafferamme betyr at det blir sett på som mindre alvorlig kriminalitet selv om du sikker også her skulle ønske at norsk lov for forskjellig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uber er ikke stjeling. Folk må få velge hvem de vil sitte på med.

Joda, folk kan sitte på med hvem de vil så lenge det ikke er betalt transport. Tar de betalt så gjelder plutselig en rekke lover og krav... selv om du skulle ønske at det ikke var slik.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-45/KAPITTEL_2

 

 

Vi er fullt klar over at det er ulovlig, men at det er lovbrudd betyr ikke at det er stjeling involvert. Slutt å argumentere mot stråmenn hvis du vil bli tatt seriøst. 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi er fullt klar over at det er ulovlig, men at det er lovbrudd betyr ikke at det er stjeling involvert. Slutt å argumentere mot stråmenn hvis du vil bli tatt seriøst.

Stjele jobben fra de som kjører lovlig taxi, stjele inntekter fra staten...

 

 

"Stjele jobben", du liksom. Det kalles å bli utkonkurrert. Folk må selv få velge hvem de vil sitte på med. Hvis jeg foretrekker å sitte på med Pål i stedet for deg så har du ingen rett til å dra meg inn i din bil.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke jeg kunne kjøre noen rundt med min egen bil mot at de betaler? Å sammenligne dette med en app som tilbyr salg av alkohol og narkotika blir far fetched. Skadeomfanget av alkohol- og narkotikabruk, både direkte på bruker og indirekte, er av en helt annen skala.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...