Cerwell Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hei. Situasjon: Siden jeg ikke får kontakt med periferi-utstyret har jeg kommet frem til følgende problem: Comport/RS232. En 9 pins D-Sub connector med en 10 leders kabel. Slik comport som de fleste har på våre gamle AT maskiner altså. Problemet er at kabelen ikke bærer signalene riktig. Dette fordi: Det finnes flere typer koblinger på disse kablene. Noen er levert med leder 1-5 kobler mot pin 1-5, for så å ha leder 6-9 koblet på på pinnene 6-9. En annen type har derimot leder 1 på pin 1, Leder 2 på pin 6, leder 3 på pin 2 osv. Spørsmål: Kan noen gi meg mere info på dette,- Hvilken type jeg skal ha til mitt HK osv...All feedback mottas med takk! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Elektronbanens relative strømvei er jo forbeholdt den kumulative frekvensen fra multiplexeren som igjen styre fra io chipen på ditt AT system (HUSK!! den må demuxes, IKKE glem dette, VIKTIG!!!), du kan eksludere uønskede tendenser til høy konduktivitet ved å bruke isopropanol eller alle alkoholer, alkyler kan også brukes. Siden du er ute etter den differensierte kabelen for ditt bruk så bør du implisitt skjønne at den ikke er lett å finne, eksplisitt ligger der forestående å finne en slik hvis du leter etter ISO standarder. Hyggelig å hjelpe deg da jeg er så flink til å gjøre meg forstått. m.a.o. : Søk etter koblingsskjema på hotbot... ikke alle som gidd bry seg/sette seg inn u om 80 talles teknologi idag Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Eller for å si det enkelt: Hvis du skal koble sammen to PC-er, bruk krysset kabel. Hvis du skal koble på en annen dings (mus, modem, whatever), bruk rett kabel. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Mere info om com porter kan du kanskje finne her: http://www.ibiblio.org/mdw/HOWTO/Serial-HOWTO.html Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Det kunne jo være en ide å fortelle hva slags hovedkort du har.... Snakker du om den flatkabelen som kobles til headeren på hovedkortet? [ Denne Melding var redigert av: Inge Rognmo på 2002-03-01 10:11 ] Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Hei og takk for mange kjekke svar. Om jeg var uklar: Uansett hva som plugges til comporten på maskinen, får jeg ikke kontakt. Dette Tror jeg skyldes hovedkortets krav til kabel. (Den med 9 pinner som kobles til hovedkortet i den ene enden, og hvor den andre enden monteres i kabinettets bakside.) For etter å ha åpnet flere slike uttak (9 pin D-Sub) så vet jeg at ikke alle er like. Inge: Hovedkortet er REC, med et Intel chipset fra '95. Det er alt jeg har funnet ut. [ Denne Melding var redigert av: cerwell på 2002-03-01 13:04 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå