Barkster Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Hei. Det har seg slik at min sjef fjernet 9 dager av min resterende ferie da det ble satt opp feire på alle mann men sier at mine 9 dager er satt til en åpen dato. Virker som at sjefen ikke vil gi meg ferie og gir meg svar som: Å er ikke helt sikker på det, nei du får ikke mer ferie, tror ikke det, kan skje men er ikke helt sikker osv de gangene jeg har tatt det opp. Jeg hadde litt over 3 uker med ferie i Januar som ikke var så lett å få grunnet i følge min sjef var pga en oppussing på min arbeidsplass som i årevis har blitt utsatt og utsatt, det skjedde selvfølgelig da også. Etter min femte gang hvor jeg spurte etter at det ble klart at det ikke ble oppussing fikk jeg omsider ferie. Ga mitt ferie ønske 11 måneder i forveien så jeg var ute i god tid. Saken var at det var umulig å gi meg fri før oppussingen ble utsatt. For 3 uker siden fikk vi igjen beskjed at oppussingen har blitt utsatt som egentlig skulle begynt i uke 32. Andre på jobben hadde ikke problemer med å få fri midt i den eventuelle oppussingen denne gangen så her er det ugler i mosen. Slik jeg ser på det så har min sjef slettet eller tilbakeholder mine 9 feriedager uten godt grunnlag. 9 av 11 dager er borte fra min saldo. Har min sjef rett til dette? Endret 18. juli 2017 av Barkster Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Kontakt sporenstreks ditt fagforbund 5 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-04-29-21 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Selvfølgelig kan han ikke fjerne noe feriedager, han skal tilse at du tar den ferien du skal ha ila ett år ellers kan han få problemer. Du har også rett på 3 uker i sommermånedene. Så her er det bare til å dra frem noen sitat fra AML å levere til sjefen. Det fungerer, har gjort det selv. 1 Lenke til kommentar
ili Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Kunne sikkert vært greit å spørre han på epost eller noe. Sånn at du har noe å vise til i etterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå