AnonymDiskusjon Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Solgte tlf til en fyr den har blitt borte i poseten. Sendt som brev. Han har anmeldt dette til Finn sier han og truer. Kan han gjøre mye i denne sitasjonen?!? Anonymous poster hash: fed20...a03 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Ble telefonen sendt uten sporing? Politiet vil uansett bare henlegge en eventuell anmeldelse. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Dinside har en artikkel om dette. 'Som selger, må du passe på å kunne dokumentere at varen er sendt, for eksempel med kvittering. Du må også sørge for at pakken sendes på en forsvarlig måte, for eksempel som en sporbar pakke, som dessuten er forsvarlig pakket.' Link Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Du burde selvfølgelig ha sendt den som pakke med sporing. Men det er det ikke så mye å gjøre med nå. Du må nesten bare si det er synd hvis telefonen har blitt borte, men at du har gjort ditt. Hvis han har lyst til å kjøre sak mot deg er han selvfølgelig i sin fulle rett til det, men hvis dette er et svindelforsøk er det lite trolig at det skjer. Finn kan ikke gjøre noe med mindre betalingsgarantien er brukt, så at han har "anmeldt" det til dem har liten betydning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Har kjøper betalt telefonen? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Solgte tlf til en fyr den har blitt borte i poseten. Sendt som brev. Han har anmeldt dette til Finn sier han og truer. Kan han gjøre mye i denne sitasjonen?!? Anonymous poster hash: fed20...a03 Hvor lenge siden er det den ble sendt? Det er ikke helt uvanlig at postgangen er treig, at pakken/brevet har blitt sendt til feil sorteringsterminal eller "glemt". Uansett så sender man ikke dyre ting solgt på Finn som brevpost da du ikke har noen måte å sjekke om pakken er utlevert. Jeg ville ikke sendt dyre ting i posten uansett da jeg er av typen som vil at kjøper skal sjekke saken h*n kjøper og betale kontant. Da har ikke kjøper noen mulighet til å bråke i ettertid. En artig historie; Solgte en skjerm for litt siden og kjøper kunne ikke komme før sent, etter leggetid, så vi avtalte at jeg skulle sette den på utsiden og at han skulle legge penger i postkassa. Tro det eller ei, men når jeg våknet var skjermen vekk og penger lå i postkassa Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Er det å sende en telefon som brev regnet som forsvarlig? Uansett uklokt, men det er jo ikke spørsmålet. Uansett bør du ta kontakt med kundeservice på Finn og si at du tror han prøver å svindle deg. Spør om andre har klaget på ham for lignende hendelser. Send helst spm som epost og ta med så mye info om den andre som mulig. Dersom han kontaktet deg gjennom Finn og ikke direkte på sms så bør kundeservice kunne se på andre han evt har kontaktet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Innpakket i en bobleplastkonvolutt med hard papp for å stive av litt er helt forsvarlig i forhold til skader. Har fått mye "sensitive" greier tilsendt slik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Ulempen din er at du ikke kan bevise at du har sendt den. Dersom kjøper ikke har mottatt gjenstanden kan det se ut som om du har svindlet kjøper. Hadde du sendt den med sporing, hadde du hatt dokumentasjon på dette. Når jeg selger noe som er verdt over ca en tusenlapp, velger jeg alltid pakke med sporing. For lavere beløp sender jeg ofte som brevpakke, og har ikke opplevd at pakken ikke kommer frem. Metode for forsendelse avtales alltid med kjøper i forkant. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Hadde dere noen korrespondanse om _hvordan_ pakken skulle sendes? Var kjøper enig i å sende som brev for å spare fraktkostnader feks? Isåfall er saken grei, kontakt FINN og si hva som er skjedd og så kan du egentlig drite i saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå