Gå til innhold

Sette opp Hjemmenettverk for KODI

CFD

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å sette opp et nettverk hvor jeg kan dele filmsamlingen min over til flere noder via kodi. Jeg må trolig ha 2stk Rutere pga at dette skal settes opp med datamaskiner opptil 20meter fra hverandre igjennom brannvegg (Har selv opplevd dårlig signal med kun en ruter).

Planen var:

2stk TP Link AC 3200 (Så at disse hadde høy lesehastighet fra HDD)

2stk WD 4TB 2,5” USB

Planen var å koble disse sammen med en nettverkskabel og ha 1stk Hardisk koblet til i hver ruter (av kapasitetshensyn). Er dette en fornuftig måte å gjøre det på? 

Kom gjerne med forslag. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du vill dele med nabo siden brannvegg.

Det er ingen problem å trekke en kabel gjennom brannvegg, har gjordt det mange ganger og det har alltid blitt godkjent. 

Tettemassen du må bruke koster noen kroner men få en som er godkjent. 

Har heller satt opp en NAS som kan gjøres med en raspberry pi og oppover i pris.

Så hadde jeg heller kjøpt 2 stk Asus RT-AC66U(har sett den på tilbud til 799.-) eventuelt et mash nettverk.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke strekke kabler igjennom en brannvegg ,men heller sette opp en ruter på hver side av et bygg for å dekke hele bygget. Jeg har hatt en ruter i midten av bygget og opplevd dødsoner kun 5-6meter fra ruteren bak en brannvegg og dermed skal det settes opp 2stk rutere ca 15meter fra hverandre for å booste signalstyrken.

Jeg ønsker:

Kun 1stk SSID  (Kan til ha 1stk SSID på 5ghz og 1stk SSID på 2,4ghz,men helst bare1)

Ønsker å dele en Hardisk pr Router som er tilgjengelig på hele nettverket, både for kapasitetshensyn av at hver disk er 4/8TB og at Throughoutput ved lesing av hver disk ligger mellom 50 og 100 MB/s og det kommer til å være en 6-8brukere som skal aksessere forskjellige plasser på diskene.

Ønsker selvsagt å gjøre dette så kostnadseffektivt som mulig.

Jeg regner med at man strekker en kabel fra uplink/wan på den ene ruteren og inn på port 1 på den andre ruteren.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...