Gå til innhold

PC-salget fortsetter å falle kraftig på grunn av økte priser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men vokser ikke andelen PC gamere bare mer og mer da? Som nevnt oppe her, kan godt være at kontor PC-er blir mindre av grunnet ipad og lignende, men PC entusiast/gamer markedet mener jeg vokser godt

uten at jeg kan henvise til kilder eller noen verdens ting, det er bare synsing fra min side hehe

Det fleste entusiastene bygger PC'ene sine selv. Antar disse ikke kommer med i slike statistikker.

Men folk som sier at PC'er for 3-4 år siden er så mye kraftigere enn tidligere, det er nå bare tull. Jeg har en to år gammel PC som var nokså fet i 2015.

I7-5930K, 980Ti, X99S Gamin 7 hovedkort, dedikerte SSD for både system og tunge spill og 32 GB DDR4 ram tilsa en 30000+ PC. Og da snakker vi kun om kabinett og hardward i kabinettet. Alt eksternt var ikke inkludert.

Men om jeg skal kjøre det mest krevende av spill i dag, så må den fortsatt melde pass.

I dag har QHD og UHD inntatt markedet, og gamle PC'er er overhode ikke klar for dette. Selvsagt om man justere ned her og der, så funker det. Men skal man få full opplevelse, så må man han en nærmest splitter ny PC.... og da en relativt fet splitter ny PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...