Gå til innhold

ASUS ROG GL702VM 17.3" eller MSI GT62VR 15.6"

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe ny laptop (ingen stasjonær grunnet lite plass) som hovedsakelig skal benyttes til videoredigering og noe gaming (men ikke behov for maks innstillinger på alt). Jeg har et maksbudsjett på 15 000,- og valget står foreløpig mellom følgende:

ASUS ROG GL702VM 17.3" (GL702VM-BA230T)

Link: https://www.komplett.no/product/908099/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-rog-gl702vm-173-fhd-matt-120hz#technical-details

eller

MSI GT62VR 15.6" (GT62VR 7RD-228NE)

Link:

https://www.komplett.no/product/917255/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-gt62vr-156-full-hd-matt-g-sync#

Noen som vet om det er noe særlig forskjell disse annet enn RAM og skjermstørrelse? Hvordan er byggekvalitet, kjøling og holdbarhet mellom MSI og Asus? Noe jeg må tenke på?

Er det evt noen som har andre anbefalinger for mitt bruksområde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar(!) men Multicom er nok ikke aktuelt siden den ikke har operativsystem eller ekstra HDD. Noen som evt har erfaring med kvalitet på disse tre merkene?

Hei,

Jeg har hatt en Asus ROG og en Multicom Kunshan (begge "gaming"-laptop'er).

Multicom'en hadde helt grei byggekvalitet, men ble litt falleferdig etterhvert. Ytelsen var god da.

Asus'en holdt mye bedre byggekvalitetsmessig. Et lite minus er at du må bruke tid på å fjerne møkkaprogrammer når du får den første gangen.

Nå vet ikke jeg hvilket program du bruker til videoredigering, men hadde det vært meg, ville jeg gått for mer RAM (noe du forøvrig også kan kjøpe utenom å installere enkelt selv).

Lenke til kommentar

Takk for hjelp pkg_inc! Sitter med samme følelse ang. Multicom sine PCer. Virker bra, men litt usikker på byggekvalitet. Heller nok litt mer mot MSI son pc grunnet bedre specs mtp ram og samme pris. Men om noen andre har noen flere tips mottas disse med stor glede ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...