Jocosity Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Hei! Jeg skal kjøpe ny laptop (ingen stasjonær grunnet lite plass) som hovedsakelig skal benyttes til videoredigering og noe gaming (men ikke behov for maks innstillinger på alt). Jeg har et maksbudsjett på 15 000,- og valget står foreløpig mellom følgende: ASUS ROG GL702VM 17.3" (GL702VM-BA230T) Link: https://www.komplett.no/product/908099/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-rog-gl702vm-173-fhd-matt-120hz#technical-details eller MSI GT62VR 15.6" (GT62VR 7RD-228NE) Link: https://www.komplett.no/product/917255/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-gt62vr-156-full-hd-matt-g-sync# Noen som vet om det er noe særlig forskjell disse annet enn RAM og skjermstørrelse? Hvordan er byggekvalitet, kjøling og holdbarhet mellom MSI og Asus? Noe jeg må tenke på? Er det evt noen som har andre anbefalinger for mitt bruksområde? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 https://www.multicom.no/multicom-kunshan-p950-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10637303 Lenke til kommentar
Jocosity Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Takker for svar(!) men Multicom er nok ikke aktuelt siden den ikke har operativsystem eller ekstra HDD. Noen som evt har erfaring med kvalitet på disse tre merkene? Endret 17. juli 2017 av Jocosity Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Takker for svar(!) men Multicom er nok ikke aktuelt siden den ikke har operativsystem eller ekstra HDD. Noen som evt har erfaring med kvalitet på disse tre merkene? Hei, Jeg har hatt en Asus ROG og en Multicom Kunshan (begge "gaming"-laptop'er). Multicom'en hadde helt grei byggekvalitet, men ble litt falleferdig etterhvert. Ytelsen var god da. Asus'en holdt mye bedre byggekvalitetsmessig. Et lite minus er at du må bruke tid på å fjerne møkkaprogrammer når du får den første gangen. Nå vet ikke jeg hvilket program du bruker til videoredigering, men hadde det vært meg, ville jeg gått for mer RAM (noe du forøvrig også kan kjøpe utenom å installere enkelt selv). Lenke til kommentar
Jocosity Skrevet 18. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2017 Takk for hjelp pkg_inc! Sitter med samme følelse ang. Multicom sine PCer. Virker bra, men litt usikker på byggekvalitet. Heller nok litt mer mot MSI son pc grunnet bedre specs mtp ram og samme pris. Men om noen andre har noen flere tips mottas disse med stor glede Lenke til kommentar
Jocosity Skrevet 21. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2017 Asusen ble bestilt så da får vi se om jeg blir fornøyd eller ikke. Gikk for større skjerm og får evt oppgradere RAMen senere om dette skulle bli for lite for mitt bruk. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Blir spennende å høre hva du synes! Lenke til kommentar
Doge Skrevet 23. juli 2017 Del Skrevet 23. juli 2017 Hva betalte du for maskinen? Ser at den er borte fra sortiment Lenke til kommentar
Jocosity Skrevet 23. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2017 Kostet 15' men har ikke testet den enda grunnet ferie. Er litt spent på varmeproblematikken som tidevis har blitt påpekt på denne. Lenke til kommentar
Insanity35 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Kostet 15' men har ikke testet den enda grunnet ferie. Er litt spent på varmeproblematikken som tidevis har blitt påpekt på denne. Har du fått testet denne noe nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå