Gå til innhold

Skatt av paypal

Anbefalte innlegg

Hei. Er litt begrenset på feltet så spør etter svar/betrakninger her. Solgte nylig en spillkonto til kr 30000 til en i utland og fikk betaling på paypal. Uten å ha undersøkt så mye selv, hva heter punktet i selvangivelsen hvor man fører på slikt, og er det et visst beløp/grense før dette må skattes av? Er verdt å nevne ikke ren 30k gevinst da jeg har brukt penger selv via samme paypal på spillkonto, men om det skal ha noen innvirkning på evt skattelette ved en grense...

Takk for all hjelp

Anonymous poster hash: 20226...c71

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe du vanligvis bruker å gjøre? Å selge spillkontoer og tjene penger på det.

Hobbyaktiviteter er ikke skattepliktig. Jeg antar i tillegg du har brukt noen timer på å "bygge" den kontoen også før du solgte den.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Forberede/Planlegge/Nar-blir-det-naringsvirksomhet/

Jeg vet ikke hvor mange timer du har spilt, men det er jo ikke uvanlig med flere hundre timer in-game og da blir en ev. timespris fort lav, trekker man fra egne utgifter og hvis det i tillegg er fast månedsavgift blir det fort lite igjen av fortjenesten.

Denne kan vel ev. brukes: http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Finn-post/3/1/12/

Ser de har fått inn "gevinst på salg av Bitcoins".

Jeg vil understreke at dette er mest synsing, skatteetaten har det endelige svaret.

Lenke til kommentar

Kriteriet er vel at det er egnet til å gi gevinst over tid. Da blir det som ^fmj er inne på aktuelt å ta med kostnader i regnestykket. Med andre er det lagt fra 30k i fortjeneste.

Både strøm og maskinvare er kostnader. Tror dog ikke lønn er noe du kostnadsfører skattemessig siden lønnen i utgangspunktet er overskuddet etter andre kostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...