Gunman1986 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Hvorfor gir så mange kjendiser respekt til Malcolm X? Mange siterer han som sine forfattere som har hatt mest innflytelse på sine liv og gjort mest for å forbedre svarte sine liv eller forbedre rase relasjoner (selv om han advokerte for segrasjon på lik linje som KKK) og som en av de mest intellektuelle 20th århundre filosofene. "...According to The Autobiography of Malcolm X, all the races other than the black race were by-products of Yakub's (spelled Yacub in the biography) work, as the "red, yellow and brown" races were created during the "bleaching" process;however, the "black race" included Asian peoples, considered to be shared ancestors of the Moors. "Whites" were defined as Europeans. Elijah Muhammad also asserted that some of the new white race "tried to graft themselves back into the black nation, but they had nothing to go by." As a result, they became gorillas. "A few were lucky enough to make a start, and got as far as what you call the gorilla. In fact, all of the monkey family are from this 2,000 year history of the white race in Europe."... ..."The new race (whites) traveled to Mecca where they caused so much trouble they were exiled to "West Asia (Europe), and stripped of everything but the language....Once there, they were roped in, to keep them out of Paradise....The soldiers patrolled the border armed with swords, to prevent the devils from crossing."For many centuries they lived a barbaric life, surviving naked in caves and eating raw meat, but eventually they were drawn out of the caves by Moses who "taught them to wear clothes". Moses tried to civilize them, but eventually gave up and blew up 300 of the most troublesome of them with dynamite..." - Wikipedia Endret 18. juli 2017 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Der snudde du historien rundt Malcom X til noe ugjenkjennelig. At han "advokerte for segregasjon" reflekterer ikke den virkelige verden men derimot roter du rundt i bakvendtland igjen her. 2 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Der snudde du historien rundt Malcom X til noe ugjenkjennelig. At han "advokerte for segregasjon" reflekterer ikke den virkelige verden men derimot roter du rundt i bakvendtland igjen her. Please eleborate good sir, og ta hensyn til sitatet jeg tok med. Det er fra Wikipedia og er ikke noe ugjenkjennelig ettersom det er direkte sitat. He (Malcolm X) set up the Muslim Mosque. Inc. and then the Organisation of Afro-American Unity (OAAU). The aim of the latter was to unite all people of African origin and to push for full independence – segregation – of black people in USA. Gjerne kom med fakta enn bare suppositions når du påstår noe er bakvendt eller whatever. Endret 17. juli 2017 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Der snudde du historien rundt Malcom X til noe ugjenkjennelig. At han "advokerte for segregasjon" reflekterer ikke den virkelige verden men derimot roter du rundt i bakvendtland igjen her. Han var medlem av Nation of Islam i årevis. Å forfekte segregasjon var en av de mindre kontroversielle tingene han sto for. Skal sies at han mildnet en del etter at han forlot NOI og besøkte Mekka. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Dette er en mann som viet livet sitt til å bekjempe nettopp det samme du hevder han forfektet, det er derfor jeg sier at vi her befant oss i bakvendtland igjen. Du mistolker borgerrettighetskampen han kjempet mot raskeskillet. Endret 17. juli 2017 av Thoto79 2 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Dette er en mann som viet livet sitt til å bekjempe nettopp det samme du hevder han forfektet, det er derfor jeg sier at vi her befant oss i bakvendtland igjen. Du mistolker kampen han kjempet mot raskeskillet. Nå gjentok du bare deg selv uten å komme med noe relevant fakta eller motstride noen av argumentene jeg kom med. Kan du ikke utdype deg bedre og ta hensyn til sitatene som motbeviser deg? Endret 17. juli 2017 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Hvorfor gir så mange intellektuelle og kjendiser respekt til Malcolm X? Mange siterer han som sine forfattere som har hatt mest innflytelse på sine liv og gjort mest for å forbedre svarte sine liv eller forbedre rase relasjoner (selv om han advokerte for segrasjon på lik linje som KKK) og som en av de mest intellektuelle 20th århundre filosofene. "...According to The Autobiography of Malcolm X, all the races other than the black race were by-products of Yakub's (spelled Yacub in the biography) work, as the "red, yellow and brown" races were created during the "bleaching" process;however, the "black race" included Asian peoples, considered to be shared ancestors of the Moors. "Whites" were defined as Europeans. Elijah Muhammad also asserted that some of the new white race "tried to graft themselves back into the black nation, but they had nothing to go by." As a result, they became gorillas. "A few were lucky enough to make a start, and got as far as what you call the gorilla. In fact, all of the monkey family are from this 2,000 year history of the white race in Europe."... ..."The new race (whites) traveled to Mecca where they caused so much trouble they were exiled to "West Asia (Europe), and stripped of everything but the language....Once there, they were roped in, to keep them out of Paradise....The soldiers patrolled the border armed with swords, to prevent the devils from crossing."For many centuries they lived a barbaric life, surviving naked in caves and eating raw meat, but eventually they were drawn out of the caves by Moses who "taught them to wear clothes". Moses tried to civilize them, but eventually gave up and blew up 300 of the most troublesome of them with dynamite..." - Wikipedia Fra samme kilde: He rejected the story in his later statements, asserting that anyone of any race who intentionally deprives others of basic human rights is a "devil". Nå er det vel slik her i verden at ingen er feilfri. Gandhi pleide kontakt med Hitler, etc. Det er vel faren med å bare lese om folk, i bruddstykker plukket ut av andre, at man kan få helt feil inntrykk. Malcolm X skriver godt og overbevisende. Man trenger ikke være enig med ham i alt han mente, for å forstå at han var en viktig pådriver mot segregasjon og raseskille i USA. Det er vel ikke så lett å skjønne for endel folk i Norge, viktigheten av dette arbeidet. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Dette er en mann som viet livet sitt til å bekjempe nettopp det samme du hevder han forfektet, det er derfor jeg sier at vi her befant oss i bakvendtland igjen. Du mistolker kampen han kjempet mot raskeskillet. Nå gjentok du bare deg selv uten å komme med noe relevant fakta eller motstride noen av argumentene jeg kom med. Kan du ikke utdype deg bedre og ta hensyn til sitatene som motbeviser deg? Det jeg føler her er at du drar en mann hvorav handling reflekterer den urrettferdigheten de da følte på kroppen inn i vår virkelighet her nå i 2017. Du glemmer at dette var en tid hvor svarte faen ikke fikk sitte på bussen sammen med vanlige folk engang, altså en statlig undertrykkelse helt utenfor vår fatteevne. At han dermed brukte noe tøffe vendinger og tidvis kjørte hardt mot hardt her er ikke bare forståelig, men noe som var helt nødvendig for frigjøringskampen de ble tvunget til å ta etter å ha først blitt "importert" mot sin vilje til landet for så å bli behandlet som undermennesker. Og med det begynner man vel å forstå hvor absurd det blir å skylde Malcom X for å være en forkjemper for segregering, det er det jeg mener med at du opererer i bakvendtland. 1 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 18. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Hvorfor gir så mange intellektuelle og kjendiser respekt til Malcolm X? Mange siterer han som sine forfattere som har hatt mest innflytelse på sine liv og gjort mest for å forbedre svarte sine liv eller forbedre rase relasjoner (selv om han advokerte for segrasjon på lik linje som KKK) og som en av de mest intellektuelle 20th århundre filosofene. "...According to The Autobiography of Malcolm X, all the races other than the black race were by-products of Yakub's (spelled Yacub in the biography) work, as the "red, yellow and brown" races were created during the "bleaching" process;however, the "black race" included Asian peoples, considered to be shared ancestors of the Moors. "Whites" were defined as Europeans. Elijah Muhammad also asserted that some of the new white race "tried to graft themselves back into the black nation, but they had nothing to go by." As a result, they became gorillas. "A few were lucky enough to make a start, and got as far as what you call the gorilla. In fact, all of the monkey family are from this 2,000 year history of the white race in Europe."... ..."The new race (whites) traveled to Mecca where they caused so much trouble they were exiled to "West Asia (Europe), and stripped of everything but the language....Once there, they were roped in, to keep them out of Paradise....The soldiers patrolled the border armed with swords, to prevent the devils from crossing."For many centuries they lived a barbaric life, surviving naked in caves and eating raw meat, but eventually they were drawn out of the caves by Moses who "taught them to wear clothes". Moses tried to civilize them, but eventually gave up and blew up 300 of the most troublesome of them with dynamite..." - Wikipedia Fra samme kilde: He rejected the story in his later statements, asserting that anyone of any race who intentionally deprives others of basic human rights is a "devil". Nå er det vel slik her i verden at ingen er feilfri. Gandhi pleide kontakt med Hitler, etc. Det er vel faren med å bare lese om folk, i bruddstykker plukket ut av andre, at man kan få helt feil inntrykk. Malcolm X skriver godt og overbevisende. Man trenger ikke være enig med ham i alt han mente, for å forstå at han var en viktig pådriver mot segregasjon og raseskille i USA. Det er vel ikke så lett å skjønne for endel folk i Norge, viktigheten av dette arbeidet. Interessant, takk for at du faktisk besvarer mitt spørsmål istedenfor bare ytre insinuerende anklagelser til ad homonyms uten fakta som enkelte på dette forumet foretrekker. Så dette er altså beste talen til Malcolm X som er hovedgrunnen til at kjendiser gir han så mye respekt. Hoved argumentet hans er kollektivt ansvar for handlinger en minoritet har ansvaret for basert på etnisk tilhørighet. Må innrømme jeg får sarkastisk overload over hvor latterlig denne påstanden er men greit nok. Da er mitt neste spørsmål hva mener de som gir respekt til Malcolm X om raseskille og segering når han forfekter dette og konklusjonen av kollektivt ansvar basert på rase teori er noe i alle fall ikke jeg forstår er noe som bekjemper raseskille, men tvert i mot øker raseskille? Hvis dette ikke stemmer og kollektivt rasebasert ansvar for handlinger faktisk reduserer raseskille hva sier dette rasebasert ansvar til for eksempel terror handlinger og uproporsjonale kriminelle handlinger i forhold til befolkning andel? Hvis vi følger logiske konklusjonene av kollektiv avstraffelse som i Malcolm X beste tale hyller døden som rettferdig kollektiv straff (selv om eksempelet hans var indirekte) så er dette det ikke stedet Martin Luther King jr ville føre segrering og raseskille, men gjerne forklar meg hvordan dette ikke stemmer. For hvis det er slik at dette er grunnen til at kjendiser og andre gir Malcolm X respekt så må en rasjonelt akseptere at en er motstander av Martin Luther King Jr sin bekjempelse av raseskille og segrering, en kan ikke støtte begge motpoler av denne aksen uten å motstridene moral som ikke henger sammen logisk eller rasjonelt. Endret 18. juli 2017 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 18. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Det jeg føler her er at du drar en mann hvorav handling reflekterer den urrettferdigheten de da følte på kroppen inn i vår virkelighet her nå i 2017. Du glemmer at dette var en tid hvor svarte faen ikke fikk sitte på bussen sammen med vanlige folk engang, altså en statlig undertrykkelse helt utenfor vår fatteevne. At han dermed brukte noe tøffe vendinger og tidvis kjørte hardt mot hardt her er ikke bare forståelig, men noe som var helt nødvendig for frigjøringskampen de ble tvunget til å ta etter å ha først blitt "importert" mot sin vilje til landet for så å bli behandlet som undermennesker. Og med det begynner man vel å forstå hvor absurd det blir å skylde Malcom X for å være en forkjemper for segregering, det er det jeg mener med at du opererer i bakvendtland. Not an argument, nå gjentar du bare deg selv igjen bare med flere banneord denne gangen og referer ikke til hans sitater. Men som du sier selv; "Jeg føler" og det har du all rett til å gjøre, men vennligst hold følelsene dine utenfor en diskusjon med mindre du har noe relevant fakta å komme med. Vi vet alle hva slaveri og Jim Crow var for noe, hvis ikke start en ny tråd på historie forumet hvis du vil utdype dette mer. Endret 18. juli 2017 av Gunman1986 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Hvorfor gir så mange intellektuelle og kjendiser respekt til Malcolm X? Mange siterer han som sine forfattere som har hatt mest innflytelse på sine liv og gjort mest for å forbedre svarte sine liv eller forbedre rase relasjoner (selv om han advokerte for segrasjon på lik linje som KKK) og som en av de mest intellektuelle 20th århundre filosofene. "...According to The Autobiography of Malcolm X, all the races other than the black race were by-products of Yakub's (spelled Yacub in the biography) work, as the "red, yellow and brown" races were created during the "bleaching" process;however, the "black race" included Asian peoples, considered to be shared ancestors of the Moors. "Whites" were defined as Europeans. Elijah Muhammad also asserted that some of the new white race "tried to graft themselves back into the black nation, but they had nothing to go by." As a result, they became gorillas. "A few were lucky enough to make a start, and got as far as what you call the gorilla. In fact, all of the monkey family are from this 2,000 year history of the white race in Europe."... ..."The new race (whites) traveled to Mecca where they caused so much trouble they were exiled to "West Asia (Europe), and stripped of everything but the language....Once there, they were roped in, to keep them out of Paradise....The soldiers patrolled the border armed with swords, to prevent the devils from crossing."For many centuries they lived a barbaric life, surviving naked in caves and eating raw meat, but eventually they were drawn out of the caves by Moses who "taught them to wear clothes". Moses tried to civilize them, but eventually gave up and blew up 300 of the most troublesome of them with dynamite..." - Wikipedia Fra samme kilde: He rejected the story in his later statements, asserting that anyone of any race who intentionally deprives others of basic human rights is a "devil". Nå er det vel slik her i verden at ingen er feilfri. Gandhi pleide kontakt med Hitler, etc. Det er vel faren med å bare lese om folk, i bruddstykker plukket ut av andre, at man kan få helt feil inntrykk. Malcolm X skriver godt og overbevisende. Man trenger ikke være enig med ham i alt han mente, for å forstå at han var en viktig pådriver mot segregasjon og raseskille i USA. Det er vel ikke så lett å skjønne for endel folk i Norge, viktigheten av dette arbeidet. Interessant, takk for at du faktisk besvarer mitt spørsmål istedenfor bare ytre insinuerende anklagelser til ad homonyms uten fakta som enkelte på dette forumet foretrekker. Så dette er altså beste talen til Malcolm X som er hovedgrunnen til at kjendiser gir han så mye respekt. Hoved argumentet hans er kollektivt ansvar for handlinger en minoritet har ansvaret for basert på etnisk tilhørighet. Må innrømme jeg får sarkastisk overload over hvor latterlig denne påstanden er men greit nok. Da er mitt neste spørsmål hva mener de som gir respekt til Malcolm X om raseskille og segering når han forfekter dette og konklusjonen av kollektivt ansvar basert på rase teori er noe i alle fall ikke jeg forstår er noe som bekjemper raseskille, men tvert i mot øker raseskille. Hvis dette ikke stemmer og kollektivt rasebasert ansvar for handlinger faktisk reduserer raseskille hva sier dette rasebasert ansvar til for eksempel terror handlinger og uproporsjonale kriminelle handlinger i forhold til befolkning andel? Hvis vi følger logiske konklusjonene av kollektiv avstraffelse som i Malcolm X beste tale hyller døden som rettferdig kollektiv straff (selv om eksempelet hans var indirekte) så er dette det ikke stedet Martin Luther King jr ville føre segrering og raseskille, men gjerne forklar meg hvordan dette ikke stemmer. For hvis det er slik at dette er grunnen til at kjendiser og andre gir Malcolm X respekt så må en rasjonelt akseptere at en er motstander av Martin Luther King Jr sin bekjempelse av raseskille og segrering, en kan ikke støtte begge motpoler av denne aksen uten å motstridene moral som ikke henger sammen logisk eller rasjonelt. Det er neppe hans beste tale. Såvidt jeg vet talte han hele tida. Jeg tok det bare med, for å vise at det var trøkk i fyren, var det første jeg fant, helt tilfeldig. Jeg vil tro at folk er fan av han, fordi han fikk til å gjøre en endring i samfunnet. Om du er så opphengt i om han var "snill" eller "slem", så kan du jo i alle fall lese noe ordentlig litteratur om ham. Han var en mangefasettert karakter. Jeg finner det litt underlig at det virker mer viktig for det at han har et logisk konsekvent etisk og biologisk rammeverk etter 2017 og din standard, enn at han fikk til å kjempe mot segregasjon. Det er sikkert mye folk som har nettop dette, men som ikke har utrettet noe som helst. Selv må jeg si at jeg verdsetter hans arbeid, det tankegodset hans som jeg ikke er enig i, kan jeg bare forkaste. Den virkelige verden er viktigst. 2 Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 18. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Det er neppe hans beste tale. Såvidt jeg vet talte han hele tida. Jeg tok det bare med, for å vise at det var trøkk i fyren, var det første jeg fant, helt tilfeldig. Jeg vil tro at folk er fan av han, fordi han fikk til å gjøre en endring i samfunnet. Om du er så opphengt i om han var "snill" eller "slem", så kan du jo i alle fall lese noe ordentlig litteratur om ham. Han var en mangefasettert karakter. Jeg finner det litt underlig at det virker mer viktig for det at han har et logisk konsekvent etisk og biologisk rammeverk etter 2017 og din standard, enn at han fikk til å kjempe mot segregasjon. Det er sikkert mye folk som har nettop dette, men som ikke har utrettet noe som helst. Selv må jeg si at jeg verdsetter hans arbeid, det tankegodset hans som jeg ikke er enig i, kan jeg bare forkaste. Den virkelige verden er viktigst. Selv er jeg undret over hvorfor du mener "snill" eller "Slem" filosofi er ubetydelig basert på din påstand i konteksten du skriver det. Er ikke moralitet en av de viktigste grunnsteinene til filosofi sammen med fakta? Hvis du istedenfor mener jeg er opphengt i Malcolm X som person var snill eller slem har jeg ikke hentydet noe til det, eneste jeg vet er at han utøvet vold mot sin hustru mens han var medlem av NOI, utenom det kan jeg ikke gjøre noen konklusjoner om han var snill eller slem, og det interesser meg ikke i det hele tatt og er irrelevant til denne tråden. Takker, ser at feilen ligger i mitt første spørsmål, så la meg forandre det. Hvorfor sier så mange kjendiser at de liker Malcolm X sine filosofiske verk? Hvis de hentyder til hans senere litterære verk hvis han modnet i forhold til sitt syn på hvite eller kollektiv avstraffelse basert på rase så hvorfor nevne det i hele tatt når det til slutt ender opp som et oxymoron hvis han annullerte sitt litterære verk? Noe jeg ikke finner data på, men håper jeg tar feil der. Når jeg ser politikere og kjendiser oppføre Malcolm X sammen med filosofer som inspirerer de så må jeg trekke konklusjonen at det er hans filosofi de finner tiltrekkende, hvis ikke hvorfor ikke føre Martin Luther King jr i stedet? Men kan godt bryte opp diskusjonen og fortsette med ditt hovedargument i tillegg hvor du sier gjentatte ganger at Malcolm X utrettet mye i forhold til slutten på segregering og raseskille. Det var Martin Luther King Jr. som ble symbolet og førte kampen mot segregering og raseskille mot nedleggelse av systemet mens Malcolm X som selv om var motstander av Jim Crow lovføringen var forstander for selv segregering og økende raseskille så langt at han oppmuntret til oppvigleri mot staten for etablering av et rasebasert ny stat. Det kan godt være at det ikke finnes noen god metodikk for konkludere om Malcolm X hadde stor innvirkning på nedleggelse av segregeringen, basert på de fakta tilgjengelig var hans hoved kontribusjon etter han gikk ut av NOI og inn i mainstream politikk å true væpnet konflikt mot staten. Og det kan godt være at dette var trusselen de hvite Demokratene i Sørstatene trengte for å endelig fjerne Jim Crow. Hvis dette er tilfellet så må jeg si meg enig med din konklusjon at virkeligheten er viktigere og han må gis respekt for dette. Når det kommer til raseskille kan en basert på hans åndelige verk komme med konklusjoner om han gjorde godt arbeid og der vil jeg basert på sitater tilgengelig at hans versjon for selv segregering og raseskille noe jeg ikke ser at han modnet til senere verk, men har ikke lest hans seneste verk og er derfor jeg startet denne diskusjonen at hvis noen har noen bøker eller sitater å referere til hvor han annullerer sine tidligere tanker om kollektiv straff, etnisk basert raseskille eller i hele tatt hans tanker om hvite generelt så gjerne kom med det fordi jeg finner ikke noe data som tilsier dette annet enn han ikke oppfordrer direkte vold mot hvite. Og det fint det, men ikke akkurat merkverdig. Endret 18. juli 2017 av Gunman1986 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Hvorfor gir så mange intellektuelle og kjendiser respekt til Malcolm X? Mange siterer han som sine forfattere som har hatt mest innflytelse på sine liv og gjort mest for å forbedre svarte sine liv eller forbedre rase relasjoner (selv om han advokerte for segrasjon på lik linje som KKK) og som en av de mest intellektuelle 20th århundre filosofene. "...According to The Autobiography of Malcolm X, all the races other than the black race were by-products of Yakub's (spelled Yacub in the biography) work, as the "red, yellow and brown" races were created during the "bleaching" process;however, the "black race" included Asian peoples, considered to be shared ancestors of the Moors. "Whites" were defined as Europeans. Elijah Muhammad also asserted that some of the new white race "tried to graft themselves back into the black nation, but they had nothing to go by." As a result, they became gorillas. "A few were lucky enough to make a start, and got as far as what you call the gorilla. In fact, all of the monkey family are from this 2,000 year history of the white race in Europe."... ..."The new race (whites) traveled to Mecca where they caused so much trouble they were exiled to "West Asia (Europe), and stripped of everything but the language....Once there, they were roped in, to keep them out of Paradise....The soldiers patrolled the border armed with swords, to prevent the devils from crossing."For many centuries they lived a barbaric life, surviving naked in caves and eating raw meat, but eventually they were drawn out of the caves by Moses who "taught them to wear clothes". Moses tried to civilize them, but eventually gave up and blew up 300 of the most troublesome of them with dynamite..." - Wikipedia Fra samme kilde: He rejected the story in his later statements, asserting that anyone of any race who intentionally deprives others of basic human rights is a "devil". Nå er det vel slik her i verden at ingen er feilfri. Gandhi pleide kontakt med Hitler, etc. Det er vel faren med å bare lese om folk, i bruddstykker plukket ut av andre, at man kan få helt feil inntrykk. Malcolm X skriver godt og overbevisende. Man trenger ikke være enig med ham i alt han mente, for å forstå at han var en viktig pådriver mot segregasjon og raseskille i USA. Det er vel ikke så lett å skjønne for endel folk i Norge, viktigheten av dette arbeidet. Interessant, takk for at du faktisk besvarer mitt spørsmål istedenfor bare ytre insinuerende anklagelser til ad homonyms uten fakta som enkelte på dette forumet foretrekker. Så dette er altså beste talen til Malcolm X som er hovedgrunnen til at kjendiser gir han så mye respekt. Hoved argumentet hans er kollektivt ansvar for handlinger en minoritet har ansvaret for basert på etnisk tilhørighet. Må innrømme jeg får sarkastisk overload over hvor latterlig denne påstanden er men greit nok. Da er mitt neste spørsmål hva mener de som gir respekt til Malcolm X om raseskille og segering når han forfekter dette og konklusjonen av kollektivt ansvar basert på rase teori er noe i alle fall ikke jeg forstår er noe som bekjemper raseskille, men tvert i mot øker raseskille. Hvis dette ikke stemmer og kollektivt rasebasert ansvar for handlinger faktisk reduserer raseskille hva sier dette rasebasert ansvar til for eksempel terror handlinger og uproporsjonale kriminelle handlinger i forhold til befolkning andel? Hvis vi følger logiske konklusjonene av kollektiv avstraffelse som i Malcolm X beste tale hyller døden som rettferdig kollektiv straff (selv om eksempelet hans var indirekte) så er dette det ikke stedet Martin Luther King jr ville føre segrering og raseskille, men gjerne forklar meg hvordan dette ikke stemmer. For hvis det er slik at dette er grunnen til at kjendiser og andre gir Malcolm X respekt så må en rasjonelt akseptere at en er motstander av Martin Luther King Jr sin bekjempelse av raseskille og segrering, en kan ikke støtte begge motpoler av denne aksen uten å motstridene moral som ikke henger sammen logisk eller rasjonelt. Det er neppe hans beste tale. Såvidt jeg vet talte han hele tida. Jeg tok det bare med, for å vise at det var trøkk i fyren, var det første jeg fant, helt tilfeldig. Jeg vil tro at folk er fan av han, fordi han fikk til å gjøre en endring i samfunnet. Om du er så opphengt i om han var "snill" eller "slem", så kan du jo i alle fall lese noe ordentlig litteratur om ham. Han var en mangefasettert karakter. Jeg finner det litt underlig at det virker mer viktig for det at han har et logisk konsekvent etisk og biologisk rammeverk etter 2017 og din standard, enn at han fikk til å kjempe mot segregasjon. Det er sikkert mye folk som har nettop dette, men som ikke har utrettet noe som helst. Selv må jeg si at jeg verdsetter hans arbeid, det tankegodset hans som jeg ikke er enig i, kan jeg bare forkaste. Den virkelige verden er viktigst. Litt OT, men i tråd med tråden. Ateismens nederlag er å ikke kunne overbevise Aiven og likesinnede om deres "livsløgn"! Jeg forstår ikke hvorfor tro utløser et slikt hat over de som mangler tro.. Endret 18. juli 2017 av CiaroScuro Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) Litt OT, men i tråd med tråden. Ateismens nederlag er å ikke kunne overbevise Aiven og likesinnede om deres "livsløgn"! Jeg forstår ikke hvorfor tro utløser et slikt hat over de som mangler tro.. Veldig OT. Om du føler deg hatet, så er det allikevel ikke reellt. Jeg har riktignok vært nokså eksplisitt i å påvise det motsatte, nemlig forakt og nedlatende kommentarer fra endel ateister mot religiøse. Dette er fordi jeg finner intoleranse provoserende. Men at jeg til tider kunne vært mer smidig, avbalansert og diplomatisk er nok sant. Endret 19. juli 2017 av Aiven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå