Heika98 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Har en VW transporter jeg tenker å bygge et lite anlegg i når jeg får den på veien. Orginalt er det kun 2x 4" høytalere forran. Tenker jeg bytter dem ut med noen bedre 4" + diskanter. Så i brannveggen bak setene tenker jeg at jeg skal ha noen litt større elementer, men så er det om jeg skal ha 5,25" eller 6,5". Tenkte å ha en Kicker Comp RT 10" eller 12" for bass. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Sitter disse 4" i dørene, eller i dashbordet? Ville uansett sett på muligheten til å få inn 5.25" eller 6.5" i dørene foran, og heller droppet noe bak i bilen. Og hvis du ikke har kjøpt sub, så vil jeg anbefale deg å styre unna Kicker, spes hvis du er glad i god lyd. Det finnes masse som låter mye bedre en Kicker, også billigere saker Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 18. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2017 Sitter disse 4" i dørene, eller i dashbordet? Ville uansett sett på muligheten til å få inn 5.25" eller 6.5" i dørene foran, og heller droppet noe bak i bilen. Og hvis du ikke har kjøpt sub, så vil jeg anbefale deg å styre unna Kicker, spes hvis du er glad i god lyd. Det finnes masse som låter mye bedre en Kicker, også billigere saker De 4" sitter i dashbordet. Har sett på muligheten for å montere større i dørene men blir vanskelig uten å måtte bytte til andre dørtrekk eller større modifikasjon av den jeg har. Er det en spesiell grunn til at du mener jeg bør ha den i dørene isteden for i brannveggen rett bak setene. Tenker jeg bare bygger en liten kasse rundt dem på baksiden, altså inni lasterommet, for å beskytte dem. Hvilket annet merke vil du anbefale enn kicker? Har hatt Alpine type R før og de var grei nok, men ble litt overkill da de var 15". Trenger ikke voldsomt mye bass bare det dunker litt og spiller bra i de fleste sjangere. Tenker jeg kan lage en kasse inni lasterommet som har porter inn i kupeen men vil helst ha noe jeg får plass til bak eller under passasjersetene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Årsaken er at lyden bør komme forfra. Med høtalerene bak vil lyden reflekteres mange ganger før de når ørene. Kjipt å ha et anlegg som man irriterer seg grønn av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå