Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

5,25" eller 6,5" frontsett?

Anbefalte innlegg

Har en VW transporter jeg tenker å bygge et lite anlegg i når jeg får den på veien. Orginalt er det kun 2x 4" høytalere forran. Tenker jeg bytter dem ut med noen bedre 4" + diskanter. Så i brannveggen bak setene tenker jeg at jeg skal ha noen litt større elementer, men så er det om jeg skal ha 5,25" eller 6,5". Tenkte å ha en Kicker Comp RT 10" eller 12" for bass. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter disse 4" i dørene, eller i dashbordet? Ville uansett sett på muligheten til å få inn 5.25" eller 6.5" i dørene foran, og heller droppet noe bak i bilen. Og hvis du ikke har kjøpt sub, så vil jeg anbefale deg å styre unna Kicker, spes hvis du er glad i god lyd. Det finnes masse som låter mye bedre en Kicker, også billigere saker ;)

Lenke til kommentar

Sitter disse 4" i dørene, eller i dashbordet? Ville uansett sett på muligheten til å få inn 5.25" eller 6.5" i dørene foran, og heller droppet noe bak i bilen. Og hvis du ikke har kjøpt sub, så vil jeg anbefale deg å styre unna Kicker, spes hvis du er glad i god lyd. Det finnes masse som låter mye bedre en Kicker, også billigere saker ;)

De 4" sitter i dashbordet. Har sett på muligheten for å montere større i dørene men blir vanskelig uten å måtte bytte til andre dørtrekk eller større modifikasjon av den jeg har. Er det en spesiell grunn til at du mener jeg bør ha den i dørene isteden for i brannveggen rett bak setene. Tenker jeg bare bygger en liten kasse rundt dem på baksiden, altså inni lasterommet, for å beskytte dem. 

Hvilket annet merke vil du anbefale enn kicker? Har hatt Alpine type R før og de var grei nok, men ble litt overkill da de var 15". Trenger ikke voldsomt mye bass bare det dunker litt og spiller bra i de fleste sjangere. Tenker jeg kan lage en kasse inni lasterommet som har porter inn i kupeen men vil helst ha noe jeg får plass til bak eller under passasjersetene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...