Gå til innhold

Keybord & mus er dødt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fungerer tastaturet under oppstarten? Har du gjort endringer i rc.conf, eller XF86CONFIG? Jeg kjører også Gentoo, men mitt problem er at 'd'-tasten ikke virker i terminal!

:wow: Den var original...

Det er sant! Og fryktelig irriterende. Jeg kom over en som opplevde at 'Enter' ikke virket, men ingen av oss har funnet en løsning. Han kunne imidlertid bruke Shift+Enter. Jeg må enten lage et lite script , eller bruke 'chmo'-tab-tab for å få gjort ting som involverer en 'd'.

Tar gjerne imot tips!

Lenke til kommentar
Tastaturet funker fint i console. Har heller ikke gjort noen endringer i rc.conf, eller XF86Config. Tror det har noe med xfree-4.3.0-r3 å gjøre.

Dell tastatur, Compaq mus, vanlig PS2.

Skjedde det rett etter at du oppgraderte? Har du prøvd å kjøre XF86config på nytt? Se om 'slocate ._cfg' gir noe resultat.

Lenke til kommentar
Fungerer tastaturet under oppstarten? Har du gjort endringer i rc.conf, eller XF86CONFIG? Jeg kjører også Gentoo, men mitt problem er at 'd'-tasten ikke virker i terminal!

:wow: Den var original...

Det er sant! Og fryktelig irriterende. Jeg kom over en som opplevde at 'Enter' ikke virket, men ingen av oss har funnet en løsning. Han kunne imidlertid bruke Shift+Enter. Jeg må enten lage et lite script , eller bruke 'chmo'-tab-tab for å få gjort ting som involverer en 'd'.

Tar gjerne imot tips!

Hmm... Admin på skolen var kansje ikke helt 100% på jordet når han hevdet at det var Linux sin feil når mellomrom ikke virket... :lol:

Ikke at det virket i Windows heller da. Eller på en annen PC... -> Dødt tastatur. Finne et nytt. Takk Linus for at Linux støtter keybd/mus hotplug (noen som husker win 9x + Laptop?)

Lenke til kommentar
Ikke at det virket i Windows heller da. Eller på en annen PC... -> Dødt tastatur. Finne et nytt. Takk Linus for at Linux støtter keybd/mus hotplug (noen som husker win 9x + Laptop?)

Tosk.

Tror du virkelig ikke at det er sjekket med et annet tastatur og mus?

Samme tastaturet og musa funker fint på en annen maskin med Gentoo.

Lenke til kommentar

Tosk.

Tror du virkelig ikke at det er sjekket med et annet tastatur og mus?

Samme tastaturet og musa funker fint på en annen maskin med Gentoo.

Om du bare skal være utrivelig mot folk som kommer med råd kan det være det samme. Jeg oppfordrer alle til å boikotte Thelma og å ikke gi henne noen som helst form for hjelp.

Endret av DummeGaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...