Thelma Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Når X starter er tastatur og mus dødt, har funket tidligere. Kjører Gentoo Linux. Noen som har vært borti det samme eller har noen gode forslag til løsninger?? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hei, og velkommen til forumet, Thelma! Fungerer tastaturet under oppstarten? Har du gjort endringer i rc.conf, eller XF86CONFIG? Jeg kjører også Gentoo, men mitt problem er at 'd'-tasten ikke virker i terminal! Litt hardware-info hadde ikke skadet. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Fortell oss hvilket tastatur og hvilken mus, og post XF86Configen din her. Lenke til kommentar
Thelma Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Tastaturet funker fint i console. Har heller ikke gjort noen endringer i rc.conf, eller XF86Config. Tror det har noe med xfree-4.3.0-r3 å gjøre. Dell tastatur, Compaq mus, vanlig PS2. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Fungerer tastaturet under oppstarten? Har du gjort endringer i rc.conf, eller XF86CONFIG? Jeg kjører også Gentoo, men mitt problem er at 'd'-tasten ikke virker i terminal! Den var original... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Fungerer tastaturet under oppstarten? Har du gjort endringer i rc.conf, eller XF86CONFIG? Jeg kjører også Gentoo, men mitt problem er at 'd'-tasten ikke virker i terminal! Den var original... Det er sant! Og fryktelig irriterende. Jeg kom over en som opplevde at 'Enter' ikke virket, men ingen av oss har funnet en løsning. Han kunne imidlertid bruke Shift+Enter. Jeg må enten lage et lite script , eller bruke 'chmo'-tab-tab for å få gjort ting som involverer en 'd'. Tar gjerne imot tips! Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Tastaturet funker fint i console. Har heller ikke gjort noen endringer i rc.conf, eller XF86Config. Tror det har noe med xfree-4.3.0-r3 å gjøre.Dell tastatur, Compaq mus, vanlig PS2. Skjedde det rett etter at du oppgraderte? Har du prøvd å kjøre XF86config på nytt? Se om 'slocate ._cfg' gir noe resultat. Lenke til kommentar
Thelma Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 I følge brukere på gentoo-forumet, som har samme problemet, så ligger sannsynlig feilen i gpm-pakken.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Fungerer tastaturet under oppstarten? Har du gjort endringer i rc.conf, eller XF86CONFIG? Jeg kjører også Gentoo, men mitt problem er at 'd'-tasten ikke virker i terminal! Den var original... Det er sant! Og fryktelig irriterende. Jeg kom over en som opplevde at 'Enter' ikke virket, men ingen av oss har funnet en løsning. Han kunne imidlertid bruke Shift+Enter. Jeg må enten lage et lite script , eller bruke 'chmo'-tab-tab for å få gjort ting som involverer en 'd'. Tar gjerne imot tips! Hmm... Admin på skolen var kansje ikke helt 100% på jordet når han hevdet at det var Linux sin feil når mellomrom ikke virket... Ikke at det virket i Windows heller da. Eller på en annen PC... -> Dødt tastatur. Finne et nytt. Takk Linus for at Linux støtter keybd/mus hotplug (noen som husker win 9x + Laptop?) Lenke til kommentar
Thelma Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Ikke at det virket i Windows heller da. Eller på en annen PC... -> Dødt tastatur. Finne et nytt. Takk Linus for at Linux støtter keybd/mus hotplug (noen som husker win 9x + Laptop?) Tosk. Tror du virkelig ikke at det er sjekket med et annet tastatur og mus? Samme tastaturet og musa funker fint på en annen maskin med Gentoo. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Ikke at det virket i Windows heller da. Eller på en annen PC... -> Dødt tastatur. Finne et nytt. Takk Linus for at Linux støtter keybd/mus hotplug (noen som husker win 9x + Laptop?) Tosk. Tror du virkelig ikke at det er sjekket med et annet tastatur og mus? Samme tastaturet og musa funker fint på en annen maskin med Gentoo. Om du bare skal være utrivelig mot folk som kommer med råd kan det være det samme. Jeg oppfordrer alle til å boikotte Thelma og å ikke gi henne noen som helst form for hjelp. Endret 10. desember 2003 av DummeGaas Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Hadde Thelma lest det Kyrsjo skrev litt nøyere, hadde hun/han sett at han skrev om skolens tastatur, og ikke hans/hennes. Men, uansett...(!) EDIT: Feil navn... Endret 10. desember 2003 av anderlin Lenke til kommentar
Klette Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 prøv å kjøre: XFree86 -config ( eller noe ) så tester du med config fila den lager ( blir jo en generell config, men det kan du endre etterpå ) Prøv det først.... ps: Ikke hver frekk mot folk, ikke bra det der... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Slapp av, jeg tåler såpass Men aldri hyggelig å få slengt "tosk" etter seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå