Gå til innhold

Rekordhøyt Telenor-resultat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ned 700k abonnenter på 1-2 måneder? Selv om marginen økte må det ha gjort vondt.

Jeg er nå blitt vant til å lese at "Telenor får x millioner nye kunder", som f.eks. at i Myanmar har de fått langt over 12 millioner nye kunder på like mange måneder. Mye av dette er i voksende markeder hvor de tar spiller nye kunder. Det å se at de taper markedsandeler er uvant for meg, og jeg er nyskjerrig på markedsdynamikken og hvorfor de taper så mange kunder.

Uansett er dette imponerende tall, og kundene de har i lille Norge blekner i sammenligning. Dette er bra å lese for Norge. Husk at halvparten av dette overskuddet går inn i statskassa...

Lenke til kommentar

Ned 700k abonnenter på 1-2 måneder? Selv om marginen økte må det ha gjort vondt.

I % er det bare 2,5 % nedgang. Men jeg regner med at de leter hardt etter årsaken og de har sikkert funnet den.

Ellers har redaksjonen en skrivefeil. Mobilselskapet i Thailand heter Dtac ikke Dtaq (det siste er et koreansk selskap).

Enig i at det er imponerende - ikke minst når du ser at Telenor faktisk har tatt rotta på mange av de andre gamle statseide teleselskapene - som var flere ganger større i utgangspunktet. Og noe som få tenker på i denne sammenheng, det at Telenor er en så stor global aktør gjør også Telenor svært interessant for andre aktører innen mobilmarkedet (telefonprodusenter, programvare, sendere osv), og gir større mulighet for å være tidlig ute med teknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...