AnonymDiskusjon Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Hei. Jeg har driti meg loddrett ut, og er selvfølgelig veldig redd for konsekvensene. Jeg flyttet en bil 50m i beruset tilstand, med promille litt over 1,5... Burde selvsagt ha tenkt lengre enn nesetippen, men fulle og dumme meg tenkte ikke engang over hvor dumt det var å flytte bilen i såpass beruset tilstand... Jeg ble tatt selvfølgelig tatt - og vel fortjent. Men jeg klarer ikke å få ro i sjela mens jeg sitter her å venter på brev i postkassa fra politiet. Jeg har 2 barn (de var selvsagt ikke til stede da dette skjedde, de var hos sin far) og jeg ønsker selvfølgelig ikke å måtte dra fra de i lengre tid for å sitte i fengsel. Tanken skremmer vettet av meg. Jeg sitter selvfølgelig med en haug av spørsmål jeg egentlig ikke tør å få svar på... 1. Hvor sannsynlig er det å få betinget istedenfor ubetinget fengsel i et slikt tilfelle hvor en idiotisk alenemor kjører påvirket? 2. Hvis jeg får ubetinget - hvor stor er sannsynligheten for at jeg kan få fotlenke? Og hva innebærer egentlig det? 3. Regnes bota utifra selvangivelsen? 4. I fjor hadde jeg veldig lav inntekt og har hatt overgangsstønad i flere år (gammel type, som regnes som pensjon og ikke lønn) - vil boten bli 1,5 ganger av kun lønnsinntekter, eller lønnsinntekter pluss pensjonsinntekter? 5. Dette blir vel sikkert en barnevernssak også...? Er det vanlig? Barnevernet trenger forhåpentligvis mer grunnlag for å ville frata meg barna mine enn EN tabbe? (ja, en veldig stor og dum tabbe - men den hadde jo ikke noe med selve barna å gjøre, selv om de selvfølgelig også blir påvirket av konsekvensene..) Jeg er veldig urolig for barna mine først og fremst, og jeg ønsker at dette skal gå minst mulig utover dem.. Håper på svar.. Anonymous poster hash: 5c24e...904 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Svært sjeldent det blir fengsel om det er første gang du har blitt tatt Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Dette blir vel sikkert en barnevernssak også...? Er det vanlig? Barnevernet trenger forhåpentligvis mer grunnlag for å ville frata meg barna mine enn EN tabbe? (ja, en veldig stor og dum tabbe - men den hadde jo ikke noe med selve barna å gjøre, selv om de selvfølgelig også blir påvirket av konsekvensene..) Om dette er det eneste, er det særdeles langt fra å bli noen barnevernssak ut av det; det trenger du ikke bekymre deg for. Du overdriver ellers også: Det er ikke en veldig stor og dum tabbe å flytte bilen 50 m. Om det er korrekt framstilling, da. Ble det bare 50 m tur fordi du da kolliderte, kjørte i grøfta e. lign., eller der ble stoppet i kontroll, begynner vi å nærme oss! Dette klarer du fint, du er hverken den første eller den siste som begår en ubetenksomhet. De praktiske vanskene tar du på strak arm når det blir aktuelt, de lar seg løse. 1 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 1. Hvor sannsynlig er det å få betinget istedenfor ubetinget fengsel i et slikt tilfelle hvor en idiotisk alenemor kjører påvirket? 2. Hvis jeg får ubetinget - hvor stor er sannsynligheten for at jeg kan få fotlenke? Og hva innebærer egentlig det? 3. Regnes bota utifra selvangivelsen? 4. I fjor hadde jeg veldig lav inntekt og har hatt overgangsstønad i flere år (gammel type, som regnes som pensjon og ikke lønn) - vil boten bli 1,5 ganger av kun lønnsinntekter, eller lønnsinntekter pluss pensjonsinntekter? 5. Dette blir vel sikkert en barnevernssak også...? Er det vanlig? Barnevernet trenger forhåpentligvis mer grunnlag for å ville frata meg barna mine enn EN tabbe? (ja, en veldig stor og dum tabbe - men den hadde jo ikke noe med selve barna å gjøre, selv om de selvfølgelig også blir påvirket av konsekvensene..) Anonymous poster hash: 5c24e...904 1. Jeg tror det er relativt usannsynlig at du får betinget fengsel. Dette er fordi du har hatt en promille på 1,5, og da er hovedregelen ubetinget fengsel. Det kan gjøres unntak, men det er ikke vanlig. 2. Det avhenger muligens litt av hvor i landet du bor, men jeg skal innrømme at jeg ikke har helt oversikten over om man kan sone med fotlenke over alt i Norge nå. Det burde være mulig for deg å sone med fotlenke, så vidt jeg vet. 3 og 4: Her er jeg litt usikker. Jeg vil anta at boten regnes ut fra samlet inntekt. 5. Dette kan jeg dessverre ikke svare på. Dumt gjort, men du tar det åpenbart seriøst. Jeg ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå