Gå til innhold

Toppanarkist: - Månelandingen var fake!

43 stemmer

1. 1. Var månelandingen ekte?

• Ja
      38
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Anarkister er ofte smarte, de. Snakker da ikke om Antifa-anarkistene, men Skatteflyktning & co. Jeg er ofte uenig med dem, men det er ikke til å stikke under en stol at de er intelligente folk. 

Hvordan klarer de da å falle for konspirasjonsteorier? Kanskje de er litt vel opptatt av å være alternative? 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjenstår vel å se noe som helst form for bevis på at en arakist skulle være smartere enn noen andre. Om noe så er det åpenbart omvendt, da ideologien man forfekter er så korttenkt forenklet helt ned til det banale.

Det har det faktisk vært forsket på. (Ikke anarkister spesifikt, men IQ og ideologi.) Desverre er ikke resultatene alltid konklusive, og de som er det er ikke alltid enige med hverandre.

Det som kanskje kan sies er at intelligente mennesker har en tendens til å velge ideer som demonstrerer for omverdenen at de er det, ved ikke å være en del av den gemene hop. Derfor er de oftere ateister enn religiøse, oftere tilhenger av frihet enn av trygghet, inkludert innvandring med mere. Alt passer bra med anarkister/liberalister/liberatarianere.

Personlig tror jeg at intelligens er et individuelt fenomen, og såpass trygg på det lille jeg måtte ha av det at jeg ikke bryr meg om folk dømmer meg på bakgrunn av min ideologi. Og når jeg vurderer andres intelligens, så legger jeg mer vekt på hvordan de argumenterer enn hva de argumenterer for. Vel vitende i begge tilfeller at intelligens ikke fordrer et sosialt intellekt, og at noen av de mest intelligente heller skaper atombomber enn fred på jord...

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vi vet helt sikkert og beviselig at amerikanerne landet på månen. Å tvile på det er i mine øyne å erklære seg selv for hjernedød.

Det finnes titusenvis av bilder og video som på den tiden ville vært mye vanskeligere å fake' enn en ekte månelanding. Det finnes vitnesbyrd ifra titusener av mennesker som var involvert. Det finnes reflektorer og utstyr de etterlot seg der. Og det finnes prøver de tok med seg tilbake.

Er ikke så sikker jeg. Hvor er de bildene og prøvene? Har du sett dem?

Lenke til kommentar

Den profilerte anarkisten Jeff Berwick hevder månelandingen i 1969 var fake. Er det i det hele tatt mulig å regissere en så stor spøk uten å bli avslørt?

Morsomt forsøk på "guilt by association"

Norsk prinsesse starter engleskole

http://politiken.dk/udland/art4721172/Norsk-prinsesse-starter-engleskole

Ergo hele kongefamilien er riv ruskende gal!

Eller, "closer to home". Universitetsprofessor "Månelandingen var fake!"

https://youtu.be/WcpNwF5ehls

Ditto, 911, JFK assesination, Sandy Hook, etc.

Hvordan kan disse universitetsprofessorene, som eller fremstår som intelligente folk, være så idiotiske å falle for slikt.

Er det noe galt med universitetsprofessorer?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Den profilerte anarkisten Jeff Berwick hevder månelandingen i 1969 var fake. Er det i det hele tatt mulig å regissere en så stor spøk uten å bli avslørt?

Morsomt forsøk på "guilt by association"

Norsk prinsesse starter engleskole

http://politiken.dk/udland/art4721172/Norsk-prinsesse-starter-engleskole

Ergo hele kongefamilien er riv ruskende gal!

Jeg vet at det er en "fallacy", men det funker. Media drar frem gale borgerlige hele tiden for å styrke narrativet sitt om at alle borgerlige er gale. Det funker, for veldig mange tror nå dette. 

Lenke til kommentar

Kan noen forklare, hvorfor flaten under landingsfartøyet ser uberørt ut på Nasas egne bilder?
Der skulle det ifølge rakett eksperten på videoen, ha vært en grop for masse sand burde vært skyvet unna av utblåsingen under når de landet. Ingenting oppå de flatene på bena heller.

Og hvordan astronautene inni kunne snakke i støyfri omgivelse i mikrofon inni fartøyet, når det ska ha vært en sterk støy fra motoren under landingen. 

Lenke til kommentar

månelandingen i 1969 var fake. Er det i det hele tatt mulig å regissere en så stor spøk uten å bli avslørt?

I så fall hadde det vært veldig dumt (og usannsynlig) å gjenta "svindelen" flere ganger.

For etter Apollo 11, gjennomførte følgende mannskap vellykkede månelandinger

Apollo 12

-

Apollo 14

Apollo 15

Apollo 16

Apollo 17

(Apollo 13 måtte avbryte landing pga. av tekniske problemer)

Lenke til kommentar

De måtte vel gjenta ettersom ingen trodde på første. ;)

Du tror altså at alle månelandingene er fake, eller misforstår jeg?

Uansett, det gir heller ingen mening å tro at kun Apollo 11 var fake, mens de øvrige fem månelandingene da faktisk skjedde. Fordi det hele foregikk i en periode på bare 4 år, dvs. teknikken og kunnskapen er innenfor et lite tidsvindu. Det man kunne gjøre i 1970, 1971, 1972, kunne man selvsagt også gjøre i 1969, for å si det sånn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_program#Mission_summary

Med det bakteppet, burde det være mulig for gjenlevende tvilere å kaste inn håndkle.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Hvordan kan disse universitetsprofessorene, som eller fremstår som intelligente folk, være så idiotiske å falle for slikt.

Er det noe galt med universitetsprofessorer?

Fordi intelligens er ikke det samme som rasjonalitet. De verste konspirasjonsteoretikerne er typisk matematikere, fysikere eller datateknikere, fagfelt som, ikke tilfeldigvis, også har høyt antall med psykoser.

Du kan ikke "smarte" deg ut av schizofreni.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du mener? Jeg har aldri utsatt meg selv for å være en målestokk på hverken rasjonalitet eller intelligens.

Påstanden min er enkel: Rasjonalitet er ikke det samme som intelligens. Å være intelligent betyr ikke nødvendigvis at man er rasjonell. Faktisk er intelligens en trussel mot rasjonalitet, siden intelligente mennesker kan være flinkere til å utnytte dårligere argumenter.

Intelligente mennesker er muligens mer utsatt for psykose som schizofreni. At de blir schizofren gjør dem ikke spesielt mindre intelligent, men det gjør dem svært irrasjonelle.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er folk som tror at jorda er flat, så det skulle bare mangle at noen ikke tror på månelandingen.

Jeg tror nok at svært få av de som mener jorda er flat tror at noen månelanding har funnet sted.

Ikke helt det jeg mente, men det er sant det du sier. Det jeg mente er at man kan ikke bli overrasket over at det finnes folk som tror at månelandingen er en konspirasjon, når det er folk som tror på ting som er mye dummere. :)
Lenke til kommentar

Hva er det du mener? Jeg har aldri utsatt meg selv for å være en målestokk på hverken rasjonalitet eller intelligens.

Påstanden min er enkel: Rasjonalitet er ikke det samme som intelligens. Å være intelligent betyr ikke nødvendigvis at man er rasjonell. Faktisk er intelligens en trussel mot rasjonalitet, siden intelligente mennesker kan være flinkere til å utnytte dårligere argumenter.

Intelligente mennesker er muligens mer utsatt for psykose som schizofreni. At de blir schizofren gjør dem ikke spesielt mindre intelligent, men det gjør dem svært irrasjonelle.

En konstaterende koblingen til den ene av temaets gruppering var vel åpenbar, og var det jeg bemerket som lite rasjonell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...