Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utgifter elbil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, fullading på 3 minutter har klare ulemper. Man får ikke tid til å teste ut matutvalget i hvert eneste lille tettsted.

Enig, til en latterlig pris hvor en sløser uante mengder med energi og sprøyter ut skit. Absolutt helt enig :) I tillegg til å måtte dra på den der stasjonen og gjøre dette 1-2 ganger i måneden, om ikke mer! Snakk om stress og unødvendige ting :) 

Men sånn helt seriøst, ingen tvil om at fossilene har en stor fordel ift "ladetid" men ellers er det ikke mye å skrike hjem om, IMO.

Du tenker på den stasjonen man kjører innom uansett?

Og du tenker på utslippene av litt eksos lokalt fremfor sot og faenskap fra kullkraftverk i Europa?

Stress å ta en 3-minutters lading i måneden? Jeg ser ikke helt den..

Min 80-liters tank fylles på 3 minutter og varer en god stund, så kan jeg bare fylle den (lade) på 3 minutter ved behov. Med elektrisk bil måtte jeg også stanset et sted for å lade, men da hadde ladingen tatt lengre tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, fullading på 3 minutter har klare ulemper. Man får ikke tid til å teste ut matutvalget i hvert eneste lille tettsted.

Enig, til en latterlig pris hvor en sløser uante mengder med energi og sprøyter ut skit. Absolutt helt enig :) I tillegg til å måtte dra på den der stasjonen og gjøre dette 1-2 ganger i måneden, om ikke mer! Snakk om stress og unødvendige ting :)  Men sånn helt seriøst, ingen tvil om at fossilene har en stor fordel ift "ladetid" men ellers er det ikke mye å skrike hjem om, IMO.
Du tenker på den stasjonen man kjører innom uansett?Og du tenker på utslippene av litt eksos lokalt fremfor sot og faenskap fra kullkraftverk i Europa?Stress å ta en 3-minutters lading i måneden? Jeg ser ikke helt den..Min 80-liters tank fylles på 3 minutter og varer en god stund, så kan jeg bare fylle den (lade) på 3 minutter ved behov. Med elektrisk bil måtte jeg også stanset et sted for å lade, men da hadde ladingen tatt lengre tid.

Slik stasjon kjører ikke jeg innom uansett nei, men noen gjør gjerne det for å kjøpe ostepølse eller noe slik. Ikke helt min greie.

Jeg tenker på lokal forurensning ja, i tillegg til fra brønnen og hele veien inn til denne stasjonen folk liker å dra å kjøpe pølser på, ja går til og med en del kullkraft der også! Personlig handler jeg ekstra dyr strøm fra fortum for å "unngå" slikt på den beste måten jeg kan. Det er nok ikke tilfellet i raffineringen, men nuvel.

Ja jeg synes det er stress å kjøre plasser jeg ikke skal, betale enorme mengder å få lite energi i retur osv. Men vi er ikke alle like, ikke stopper jeg å lader rundtforbi heller. Det gjør jeg hjemme, klar hver morgen:)

Så poenget mitt står, men trenger ikke gjelde for alle for all del! Finnes mange pølse elskere der ute!(no pun intended)

Lenke til kommentar

Jeg tenker på lokal forurensning ja, i tillegg til fra brønnen og hele veien inn til denne stasjonen folk liker å dra å kjøpe pølser på, ja går til og med en del kullkraft der også! Personlig handler jeg ekstra dyr strøm fra fortum for å "unngå" slikt på den beste måten jeg kan. Det er nok ikke tilfellet i raffineringen, men nuvel.

Strømmen er jo akkurat like skitten allikevel, og elbilbruken er en økning av forbruket som i realiteten vil si at det er blant det som er med på å holde kullkraftverkene i live.. De over 200 kullkraftverkene vi har i Europa.

Ja jeg synes det er stress å kjøre plasser jeg ikke skal, betale enorme mengder å få lite energi i retur osv. Men vi er ikke alle like, ikke stopper jeg å lader rundtforbi heller. Det gjør jeg hjemme, klar hver morgen:)

Hvis man kun kjører småturer trenger man sikkert ikke å lade andre steder forutsatt at man har lademulighet hjemme, men det er det ikke alle som har..

For egen del har jeg uansett et kjøremønster som ikke passer med kullkraftbil, jeg har heller ikke lademulighet hjemme.

Jeg er i tillegg glad i motorlyd, særlig fra en herlig V8.

Lenke til kommentar

Strømmen er jo akkurat like skitten allikevel, og elbilbruken er en økning av forbruket som i realiteten vil si at det er blant det som er med på å holde kullkraftverkene i live.. De over 200 kullkraftverkene vi har i Europa.

Nå vet jeg ikke hva du refererer til, men om det er opprinnelsesgarantier så er poenget at det ikke skal være det. I realiteten? Kanskje ikke, men jeg prøver iallefall. Elbilbruken er ikke en økning i forbruk tar en wheel to well regnskap nei. Som sagt brukes det så mye energi til bare produksjon og levering av fossilt drivstoff at en ikke bruker særlig ekstra med strøm. 

Hvis man kun kjører småturer trenger man sikkert ikke å lade andre steder forutsatt at man har lademulighet hjemme, men det er det ikke alle som har..

For egen del har jeg uansett et kjøremønster som ikke passer med kullkraftbil, jeg har heller ikke lademulighet hjemme.

Jeg er i tillegg glad i motorlyd, særlig fra en herlig V8.

Som sagt, jeg snakker om mitt bruk her ikke andres. Som jeg allerede har nevnt. 

Jeg er glad i nyskapning og tekniske ting, likte lyd fra biler før nå er det bare støy egentlig. Det er en irrasjonell innebygget greie, IMO.

men nå beveger vi oss langt off topic her synes jeg. 
Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...