zeebra Skrevet 27. august 2017 Rapporter Del Skrevet 27. august 2017 Det er kanskje meningsløst å diskutere med slike, men jeg forsøker alikevel. Man trenger jo ikke la andre lures av slikt tøv. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 27. august 2017 Rapporter Del Skrevet 27. august 2017 Hele skriften er inspirert av Gud ( 2.Tim 3:16 ) Bibelen sier klart og tydelig at den er Guds ord Mener du at Paulus sikter til Bibelen her? (Sånn som du skriver videre gjør du vel det). Det betyr at de ser på Bibelen som en samling bøker som ble skrevet av gudfryktige menn og ikke som et verk som ble skrevet under en enkelt, guddommelig Forfatters ledelse ved hans hellige ånds eller usynlige krafts virksomhet. Bibelen hevder imidlertid at den ble skrevet under guddommelig ledelse for den sier at hele skriften er inspirert av Gud og at aldri er noe profetord framkommet ved et menneskes vilje, men de hellige Guds menn talte drevet av den hellige ånd. ( 2.Tim 3:16 og 2.Peter 1:21. Uttrykket inspirert av Gud er oversatt fra et gresk ord som betyr Gud-åndet. Gud har med sin egen ånd åndet på trofaste menn og fått dem til å skrive de hellige skrifter. dette betyr at Gud ga dem budskaper eller syner som ble innprentet i deres mottagelige sinn. Det var så profetenes plikt å skrive disse ord. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 28. august 2017 Rapporter Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Det er kanskje meningsløst å diskutere med slike, men jeg forsøker alikevel. Man trenger jo ikke la andre lures av slikt tøv. de er ikke verdt ditt seriøse men fåfengte forsøk (nettdemonene) for de er her kun for å trolle og ødelegge, så jeg hadde ikke behandlet de som likeverdige på noen som helst måte ... de har sin plass et visst sted, når den dagen kommer. etter et drøyt år her inne vet jeg det ikke er et ærlig fiber i kroppen på noen av dem (abigor, rws, gabri3l med fler - den såkalte "gjengen"). djevelen har sine, og de er av ham. denne fyren du snakker med her som banker et kors inn i hodet på et barn som profilbilde, virker som tillhører den samme gjengen Endret 28. august 2017 av marius77 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 28. august 2017 Rapporter Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Hele skriften er inspirert av Gud ( 2.Tim 3:16 ) Bibelen sier klart og tydelig at den er Guds ord Mener du at Paulus sikter til Bibelen her? (Sånn som du skriver videre gjør du vel det). Det betyr at de ser på Bibelen som en samling bøker som ble skrevet av gudfryktige menn og ikke som et verk som ble skrevet under en enkelt, guddommelig Forfatters ledelse ved hans hellige ånds eller usynlige krafts virksomhet. Bibelen hevder imidlertid at den ble skrevet under guddommelig ledelse for den sier at hele skriften er inspirert av Gud og at aldri er noe profetord framkommet ved et menneskes vilje, men de hellige Guds menn talte drevet av den hellige ånd. ( 2.Tim 3:16 og 2.Peter 1:21. Uttrykket inspirert av Gud er oversatt fra et gresk ord som betyr Gud-åndet. Gud har med sin egen ånd åndet på trofaste menn og fått dem til å skrive de hellige skrifter. dette betyr at Gud ga dem budskaper eller syner som ble innprentet i deres mottagelige sinn. Det var så profetenes plikt å skrive disse ord. stemmer, men tror du det, så forunderer det meg og at du ikke har falt i kategorien "kristen", da jehovas vitner sier frelse kommer fra arbeid. Disiplene spør Jesus HVA SLAGS GJERNINGER HAN VIL DE SKAL GJØRE, OG HAN SVARER: TRO PÅ MEG! Når han utåndet på korset, sa han: "DET ER FERDIG", Jesus sitt verk hadde ikke vært ferdig hvis vi måtte legge til noe som helst. http://biblehub.com/malachi/4-2.htm "But for you who fear my name, the Sun of Righteousness will rise with healing in his wings. And you will go free, leaping with joy like calves let out to pasture." Kristendommens budskap er egentlig dette: Der vi har feil og mangler på ulikt vis, så er vi ved tro "komplette" med Jesus. Vi har fullendt loven ved tro, og er forsont med Gud. Jehovas vitner stresser jo timesvis hver uke - for et "privilegium" som ikke engang inkluderer dem selv ang å komme til himmelen, for dit er det i praksis bare sjefene i USA som kommer. De sier kun 144 000 kommer til himmelen, noe du har repetert her selv. Dette er vranglære. Endret 28. august 2017 av marius77 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 28. august 2017 Rapporter Del Skrevet 28. august 2017 Hele skriften er inspirert av Gud ( 2.Tim 3:16 ) Bibelen sier klart og tydelig at den er Guds ord Mener du at Paulus sikter til Bibelen her? (Sånn som du skriver videre gjør du vel det). Det betyr at de ser på Bibelen som en samling bøker som ble skrevet av gudfryktige menn og ikke som et verk som ble skrevet under en enkelt, guddommelig Forfatters ledelse ved hans hellige ånds eller usynlige krafts virksomhet. Bibelen hevder imidlertid at den ble skrevet under guddommelig ledelse for den sier at hele skriften er inspirert av Gud og at aldri er noe profetord framkommet ved et menneskes vilje, men de hellige Guds menn talte drevet av den hellige ånd. ( 2.Tim 3:16 og 2.Peter 1:21. Uttrykket inspirert av Gud er oversatt fra et gresk ord som betyr Gud-åndet. Gud har med sin egen ånd åndet på trofaste menn og fått dem til å skrive de hellige skrifter. dette betyr at Gud ga dem budskaper eller syner som ble innprentet i deres mottagelige sinn. Det var så profetenes plikt å skrive disse ord. stemmer, men tror du det, så forunderer det meg og at du ikke har falt i kategorien "kristen", da jehovas vitner sier frelse kommer fra arbeid. Disiplene spør Jesus HVA SLAGS GJERNINGER HAN VIL DE SKAL GJØRE, OG HAN SVARER: TRO PÅ MEG! Når han utåndet på korset, sa han: "DET ER FERDIG", Jesus sitt verk hadde ikke vært ferdig hvis vi måtte legge til noe som helst. http://biblehub.com/malachi/4-2.htm "But for you who fear my name, the Sun of Righteousness will rise with healing in his wings. And you will go free, leaping with joy like calves let out to pasture." Kristendommens budskap er egentlig dette: Der vi har feil og mangler på ulikt vis, så er vi ved tro "komplette" med Jesus. Vi har fullendt loven ved tro, og er forsont med Gud. Jehovas vitner stresser jo timesvis hver uke - for et "privilegium" som ikke engang inkluderer dem selv ang å komme til himmelen, for dit er det i praksis bare sjefene i USA som kommer. De sier kun 144 000 kommer til himmelen, noe du har repetert her selv. Dette er vranglære. Hold nå gjerne faktaene dine på rett sted... Jeg skal ikke til himmelen (er vel dit du skal?) jeg håper og ber om at jeg kan få bo på "en renset jord"... Mulig du synes det er mindreverdig å ikke vil komme til himmelen men by all means - bare dra du... Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 28. august 2017 Rapporter Del Skrevet 28. august 2017 Og OM vi skal dra den der King James diskusjonen ber jeg dere ta denne http://ecmarsh.com/lxx-kjv/ Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 28. august 2017 Rapporter Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Hele skriften er inspirert av Gud ( 2.Tim 3:16 ) Bibelen sier klart og tydelig at den er Guds ord Mener du at Paulus sikter til Bibelen her? (Sånn som du skriver videre gjør du vel det). Det betyr at de ser på Bibelen som en samling bøker som ble skrevet av gudfryktige menn og ikke som et verk som ble skrevet under en enkelt, guddommelig Forfatters ledelse ved hans hellige ånds eller usynlige krafts virksomhet. Bibelen hevder imidlertid at den ble skrevet under guddommelig ledelse for den sier at hele skriften er inspirert av Gud og at aldri er noe profetord framkommet ved et menneskes vilje, men de hellige Guds menn talte drevet av den hellige ånd. ( 2.Tim 3:16 og 2.Peter 1:21. Uttrykket inspirert av Gud er oversatt fra et gresk ord som betyr Gud-åndet. Gud har med sin egen ånd åndet på trofaste menn og fått dem til å skrive de hellige skrifter. dette betyr at Gud ga dem budskaper eller syner som ble innprentet i deres mottagelige sinn. Det var så profetenes plikt å skrive disse ord. stemmer, men tror du det, så forunderer det meg og at du ikke har falt i kategorien "kristen", da jehovas vitner sier frelse kommer fra arbeid. Disiplene spør Jesus HVA SLAGS GJERNINGER HAN VIL DE SKAL GJØRE, OG HAN SVARER: TRO PÅ MEG! Når han utåndet på korset, sa han: "DET ER FERDIG", Jesus sitt verk hadde ikke vært ferdig hvis vi måtte legge til noe som helst. http://biblehub.com/malachi/4-2.htm "But for you who fear my name, the Sun of Righteousness will rise with healing in his wings. And you will go free, leaping with joy like calves let out to pasture." Kristendommens budskap er egentlig dette: Der vi har feil og mangler på ulikt vis, så er vi ved tro "komplette" med Jesus. Vi har fullendt loven ved tro, og er forsont med Gud. Jehovas vitner stresser jo timesvis hver uke - for et "privilegium" som ikke engang inkluderer dem selv ang å komme til himmelen, for dit er det i praksis bare sjefene i USA som kommer. De sier kun 144 000 kommer til himmelen, noe du har repetert her selv. Dette er vranglære. Hold nå gjerne faktaene dine på rett sted... Jeg skal ikke til himmelen (er vel dit du skal?) jeg håper og ber om at jeg kan få bo på "en renset jord"... Mulig du synes det er mindreverdig å ikke vil komme til himmelen men by all means - bare dra du... alle som er frelst kommer til himmelen Endret 28. august 2017 av marius77 1 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Begrunn dette marius77 - og samtidig debunk hvorfor også din bibel sier at de rettferdige skal ta jorden i eie og hvorfor det fremgår nokså tydelig at det er to håp for de frelste - ett himmelsk og ett jordisk Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Begrunn dette marius77 - og samtidig debunk hvorfor også din bibel sier at de rettferdige skal ta jorden i eie og hvorfor det fremgår nokså tydelig at det er to håp for de frelste - ett himmelsk og ett jordisk https://www.gotquestions.org/know-sure-Heaven.html Han sier ikke: - Sannelig, sannelig, i dag skal du være med meg på jobben - Sannelig, sannelig, i dag skal du være med meg på tusenfryd - Sannelig, sannelig, i dag skal du være med meg på tur i parken Han sier: PARADIS. Adam og Eva ble kastet ut av Paradis, hvis du har skapelsesberetningen i denne "bibelen" din - Jesus kalles derfor ofte "den siste Adam" - for det var den synden - det skille mellom menneske og Gud - alt dette egentlig handlet om. OG DETTE ER ET VIKTIG POENG: Røveren ved siden av Jesus hadde ikke gjort NOE annet for det - ENN Å TRO HAM. Det var ikke røverens egen fortjeneste, han var kriminell og hadde ikke løftet en finger for å gjøre noe som helst for å fortjene å bli tatt med til paradis av Jesus. Dette ved siden av utallige bibelskrifter som repterer dette gang på gang: VED TRO ER VI FRELST, IKKE GJERNINGER. Det står flere steder, jeg er sikker på du klarer å google det frem til alle bibelsitatene selv? https://www.gotquestions.org/hell-real-eternal.html Helvete, eller gehenna som også brukes, er også virkelig, i motsetning til Jehovas vitners vranglære. Sjekk mot skriftene. Våre sjeler går til en av de stedene etter vi dør. Jesu rike er et sted utenfor denne verden: http://biblehub.com/john/18-36.htm Etter dette, gjenoppsto Jesus fra de døde og viste seg for mange: https://www.gotquestions.org/resurrection-Christ-important.html Det er JESUS sine gjerninger som rettferdiggjør oss, ikke oss selv. Jehovas vitner gjør jo istedet alt for å etterlikne fariseerne som Jesus og disiplene hans kritiserte, dvs selvrettferdighet (egeninnsats) og sette seg under lovens åk igjen, som det står mye om i bibelen. Jesus befridde oss fra alt dette, det er essensen i hele nye testamentet. Ærlig talt, hvis dette ikke står i din jehovas vitners spesial-bibel (new world translation), så kjøp deg en ekte bibel som frelste kristne bruker. Endret 29. august 2017 av marius77 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) OG HVIS DU - SOM JEHOVAS VITNE - SERIØST TROR DEN GAMLE PAKTEN FORTSATT GJELDER, ALTSÅ RETTFERDIGHET VIA LOVER DU UANSETT IKKE VIL KLARE Å HOLDE (SETT ALLE I GAMLETESTAMENTET?): Jesus forutså at det gamle jødiske tempelet som representerte den gamle pakten (før Jesu død) skulle bli knust her: https://www.biblegateway.com/passage/?search=Matthew+24%3A1-51&version=ESV Matteus 24: "Jesus left the temple and was going away, when his disciples came to point out to him the buildings of the temple. 2 But he answered them, “You see all these, do you not? Truly, I say to you, there will not be left here one stone upon another that will not be thrown down.” ...og her er historien om hvordan dette gikk i oppfyllelse, beskrevet bl.a av romeren Titus og den jødiske historikeren Josephus, i år 70, ca 37 år etter Jesu død, det var og på denne tiden jødene ble knust av Rom og ble et folk uten noe land, før nå i 1948 når de igjen fikk tilbake hjemlandet sitt - Israel (som skal være et tegn på at endetiden og Jesu gjenkomst nærmer seg). Det jeg får ut av bibelen er slettes ikke at jødene er helt glemt, denne følgende videoen er i overkant krass i den retningen men har ellers bra innhold om hva som skjedde: Den gamle pakten var den GAMLE tidsalderen, jødenes/lovens tidsalder, var en tidsalder der forsoning med gud kom ann på hva vi gjorde, vi lever nå i JESU, eller NÅDENS tidsalder, der forsoning med Gud er gratis tilgjengelig for alle som tar imot Jesus - helt ufortjent og uten egeninnsats, som er det diamentralt motsatte av jødenes/lovens tidsalder som du representerer med å bruke navnet "Jehova" heller enn Jesus. Loven ble en forbannelse, står det. Endetiden snakker om slutten på denne tidsalderen - Jesu tidsalder, som ivertfall for meg ser ut til å nærme seg med stormskritt. Endret 29. august 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Når en tekst fra år 350 avslører at kvinnen som ble grepet i hor, jomfruprofetien, som mangler jomfruen, og de tolv siste versene hos Markus er fraværende, er det ett alvorlig problem JA! Ja, et problem i den ene teksten. Dét er feil i forhold til alle tidlige tekster som mangler disse - langt senere - snikinnførte tilleggene. Dette gjelder i høyeste grad codex Vaticanus, Sinaiticus og Alexandrinus, som er de eldste noenlunde komplette tekster fra år 350 - 450. King James er i prinsippet basert på kun 7 sene greske manuskripter - ingen tidligere enn det ellevte århundre - via Tyndale, samt en liten dose fra den latinske Vulgata. 2 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Hva som er beskrevet eller besvart er åpenbart. TR er kun noe du i bestefall kan klamre deg til. Eldre skrifter eksisterer, og de er ikke til din fordel! Jeg vil heller si at hvilke skripter som er åpenbart for folket er åpenbart. Du får lese new international version eller the book of mormon alt du vil. Guds ord er skrevet i tradisjon med King James og er en flott bibel. Ser ut som er den mest brukte i den kirken jeg er i, og de helbereder syke etc. Jasså? hvilken KJ-versjon er det da? den første skrevet med arkaiske bokstaver fra 1611? den på gammelengelsk? revisjonen fra 1613 med 413 endringer? eller den reviderte utgave av 1769, med hundretusen endringer? Greske NT inneholder rundt 138,000 ord, og man finner neppe en engelsk bibel med mindre enn 172.000 ord. KJV ligger i feil ende av skalaen med sine 180.565 ord, kun slått av bibler som parafraserer. Det burde være innlysende at det er fullstendig meningsløst å innbille seg at man kan snakke om guds ord i andre tekster enn på hebraisk og gresk. KJV har lagt til 42.565 ord. NT på moderne hebraisk inneholder 111.154 ord, og gir en god pekepinn på hvor mange ord på jesus arameisk man kan trekke i fra greskens 138,000 ord. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Hva som er beskrevet eller besvart er åpenbart. TR er kun noe du i bestefall kan klamre deg til. Eldre skrifter eksisterer, og de er ikke til din fordel! Jeg vil heller si at hvilke skripter som er åpenbart for folket er åpenbart. Du får lese new international version eller the book of mormon alt du vil. Guds ord er skrevet i tradisjon med King James og er en flott bibel. Ser ut som er den mest brukte i den kirken jeg er i, og de helbereder syke etc. Jasså? hvilken KJ-versjon er det da? den første skrevet med arkaiske bokstaver fra 1611? den på gammelengelsk? revisjonen fra 1613 med 413 endringer? eller den reviderte utgave av 1769, med hundretusen endringer? Greske NT inneholder rundt 138,000 ord, og man finner neppe en engelsk bibel med mindre enn 172.000 ord. KJV ligger i feil ende av skalaen med sine 180.565 ord, kun slått av bibler som parafraserer. Det burde være innlysende at det er fullstendig meningsløst å innbille seg at man kan snakke om guds ord i andre tekster enn på hebraisk og gresk. KJV har lagt til 42.565 ord. NT på moderne hebraisk inneholder 111.154 ord, og gir en god pekepinn på hvor mange ord på jesus arameisk man kan trekke i fra greskens 138,000 ord. Jeg har spurt deg før her: ER DU KRISTEN? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Jasså? hvilken KJ-versjon er det da? den første skrevet med arkaiske bokstaver fra 1611? den på gammelengelsk? revisjonen fra 1613 med 413 endringer? eller den reviderte utgave av 1769, med hundretusen endringer? Greske NT inneholder rundt 138,000 ord, og man finner neppe en engelsk bibel med mindre enn 172.000 ord. KJV ligger i feil ende av skalaen med sine 180.565 ord, kun slått av bibler som parafraserer. Det burde være innlysende at det er fullstendig meningsløst å innbille seg at man kan snakke om guds ord i andre tekster enn på hebraisk og gresk. KJV har lagt til 42.565 ord. NT på moderne hebraisk inneholder 111.154 ord, og gir en god pekepinn på hvor mange ord på jesus arameisk man kan trekke i fra greskens 138,000 ord. Engelsk og Gresk er to forskjellige språk, det regner jeg med du er klar over. Ja, noen versjoner av Engelske bibler har færre ord, særskilt de som har fjernet mange av bibelens vers. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Dét er feil i forhold til alle tidlige tekster som mangler disse - langt senere - snikinnførte tilleggene. Dette gjelder i høyeste grad codex Vaticanus, Sinaiticus og Alexandrinus, som er de eldste noenlunde komplette tekster fra år 350 - 450. King James er i prinsippet basert på kun 7 sene greske manuskripter - ingen tidligere enn det ellevte århundre - via Tyndale, samt en liten dose fra den latinske Vulgata. Nei, kildemateriale er større. Bare fordi en enkelt tekst mangler vers betyr ikke det at alt annet av kildemateriale som har blitt brukt til å samle f.eks Textus Receptus er feil fordi de har alle versene. Endret 29. august 2017 av zeebra Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Jasså? hvilken KJ-versjon er det da? den første skrevet med arkaiske bokstaver fra 1611? den på gammelengelsk? revisjonen fra 1613 med 413 endringer? eller den reviderte utgave av 1769, med hundretusen endringer? Greske NT inneholder rundt 138,000 ord, og man finner neppe en engelsk bibel med mindre enn 172.000 ord. KJV ligger i feil ende av skalaen med sine 180.565 ord, kun slått av bibler som parafraserer. Det burde være innlysende at det er fullstendig meningsløst å innbille seg at man kan snakke om guds ord i andre tekster enn på hebraisk og gresk. KJV har lagt til 42.565 ord. NT på moderne hebraisk inneholder 111.154 ord, og gir en god pekepinn på hvor mange ord på jesus arameisk man kan trekke i fra greskens 138,000 ord. Engelsk og Gresk er to forskjellige språk, det regner jeg med du er klar over. Ja, noen versjoner av Engelske bibler har færre ord, særskilt de som har fjernet mange av bibelens vers. En ikke-troende vil være blind for åpenbare bibelprofetier som dette (skrevet på Kong Davids tid, 1000 år før Jesus): Why Have You Forsaken Me? To the choirmaster: according to The Doe of the Dawn. A Psalm of David. 22 My God, my God, why have you forsaken me? Why are you so far from saving me, from the words of mygroaning? 2 O my God, I cry by day, but you do not answer, and by night, but I find no rest. 3 Yet you are holy, enthroned on the praises[a] of Israel. 4 In you our fathers trusted; they trusted, and you delivered them. 5 To you they cried and were rescued; in you they trusted and were not put to shame. 6 But I am a worm and not a man, scorned by mankind and despised by the people. 7 All who see me mock me; they make mouths at me; they wag their heads; 8 “He trusts in the Lord; let him deliver him; let him rescue him, for he delights in him!” 9 Yet you are he who took me from the womb; you made me trust you at my mother's breasts. 10 On you was I cast from my birth, and from my mother's womb you have been my God. 11 Be not far from me, for trouble is near, and there is none to help. 12 Many bulls encompass me; strong bulls of Bashan surround me; 13 they open wide their mouths at me, like a ravening and roaring lion. 14 I am poured out like water, and all my bones are out of joint; my heart is like wax; it is melted within my breast; 15 my strength is dried up like a potsherd, and my tongue sticks to my jaws; you lay me in the dust of death. 16 For dogs encompass me; a company of evildoers encircles me; they have pierced my hands and feet[b]— 17 I can count all my bones— they stare and gloat over me; 18 they divide my garments among them, and for my clothing they cast lots. 19 But you, O Lord, do not be far off! O you my help, come quickly to my aid! 20 Deliver my soul from the sword, my precious life from the power of the dog! 21 Save me from the mouth of the lion! You have rescued[c] me from the horns of the wild oxen! 22 I will tell of your name to my brothers; in the midst of the congregation I will praise you: 23 You who fear the Lord, praise him! All you offspring of Jacob, glorify him, and stand in awe of him, all you offspring of Israel! 24 For he has not despised or abhorred the affliction of the afflicted, and he has not hidden his face from him, but has heard, when he cried to him. 25 From you comes my praise in the great congregation; my vows I will perform before those who fear him. 26 The afflicted[d] shall eat and be satisfied; those who seek him shall praise the Lord! May your hearts live forever! 27 All the ends of the earth shall remember and turn to the Lord, and all the families of the nations shall worship before you. 28 For kingship belongs to the Lord, and he rules over the nations. 29 All the prosperous of the earth eat and worship; before him shall bow all who go down to the dust, even the one who could not keep himself alive. 30 Posterity shall serve him; it shall be told of the Lord to the coming generation; 31 they shall come and proclaim his righteousness to a people yetunborn, that he has done it. En troende vil raskt skjønne at det er en profeti som peker mot Jesus 1000 år senere, av dette, noe en ikke-troende vil være blind for: Nesten 1/3-del i bibelen er profetier har jeg lest, og en som oversetter bibelen bør nesten se og ta hensyn til disse profetiene, ergo må hva man TENKER og SER i teksten man oversetter være viktig. Derfor er det greit å holde seg til de som faktisk tror bibelen ER Guds ord, tenker jeg, og det gjør de bak min favoritt: Bibelen: Guds ord (2017) Eier denne selv, en kjempefin bibel og kan skaffes herfra: https://www.hermon.no/bibelen--guds-ord--storskrift--brunt-skinn--register Endret 29. august 2017 av marius77 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 Johannes 1:1: "I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud." Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 OG HVIS DU - SOM JEHOVAS VITNE - SERIØST TROR DEN GAMLE PAKTEN FORTSATT GJELDER, ALTSÅ RETTFERDIGHET VIA LOVER DU UANSETT IKKE VIL KLARE Å HOLDE (SETT ALLE I GAMLETESTAMENTET?): Egentlig kan man jo da anse Jehovas Vitner som en type jøder, altså, de som ikke vedkjenner seg det nye testamentet. Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 OG HVIS DU - SOM JEHOVAS VITNE - SERIØST TROR DEN GAMLE PAKTEN FORTSATT GJELDER, ALTSÅ RETTFERDIGHET VIA LOVER DU UANSETT IKKE VIL KLARE Å HOLDE (SETT ALLE I GAMLETESTAMENTET?): Egentlig kan man jo da anse Jehovas Vitner som en type jøder, altså, de som ikke vedkjenner seg det nye testamentet. Vel, den var ny... Vår anseelse og betraktning av Bibelen som helhet bygger på Timoteus og uttalelsen som sier at hele skriften er nyttig... Utover det bruker ikke jeg så mye energi på å forsvare meg fra klipp og lim marius77 som er mindre interessert i å debattere enn han er i å bestemme hva som er rett eller ikke... 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 OG HVIS DU - SOM JEHOVAS VITNE - SERIØST TROR DEN GAMLE PAKTEN FORTSATT GJELDER, ALTSÅ RETTFERDIGHET VIA LOVER DU UANSETT IKKE VIL KLARE Å HOLDE (SETT ALLE I GAMLETESTAMENTET?): Egentlig kan man jo da anse Jehovas Vitner som en type jøder, altså, de som ikke vedkjenner seg det nye testamentet. Vel, den var ny... Vår anseelse og betraktning av Bibelen som helhet bygger på Timoteus og uttalelsen som sier at hele skriften er nyttig... Utover det bruker ikke jeg så mye energi på å forsvare meg fra klipp og lim marius77 som er mindre interessert i å debattere enn han er i å bestemme hva som er rett eller ikke... Jeg bruker bibelen som grunnlag for det jeg sier. Du gjør åpenbart ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå