IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Jeg konstaterer at du velger å ikke svare på spørsmålene her. På tross av at du vet jeg kan min Bibel fekter du med bibelvers og mener de som leser dette skal forstå det. Jeg spør igjen - Hvorfor kjente ikke disiplene han igjen? Ikke engang Peter kjente igjen sin Herre? Svar på spørsmålene... Etter at hans kropp ble forvandlet, fikk kroppen hans en rekke nye egenskaper, deriblant egenskapen å gjøre seg ugjenkjennelig eller også usynlig, gå gjennom lukkede dører osv. Lukas 24:31 "Men han ble usynlig for dem" Joh 20:19 "Det var om kvelden samme dag, den første dagen i uken. Av frykt for jødene hadde disiplene stengt dørene der de var samlet. Da kom Jesus; han sto midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» Endret 16. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Og hva er det i "vår" lære som ikke harmoniserer med dette? Legger ved en link jeg så slipper vi annenhåndsopplysninger https://wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2001201? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Og hva er det i "vår" lære som ikke harmoniserer med dette? Legger ved en link jeg så slipper vi annenhåndsopplysninger https://wol.jw.org/no/wol/d/r3/lp-n/2001201? Fra din Jehovas vitne link, "Gud oppreiste Jesus til liv som en herliggjort åndeskapning i himmelen" Mao: Jehovas vitner sier Jesus er en ånd Fra bibelen, Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på. Mao: Jesus sier han ikke er en ånd Årsaken til at Jehovas vitner sier at Jesus er en ånd, er at de ikke tror at han fysisk stod opp fra graven. Endret 16. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Og hvis det du sier stemmer hvor er han nå? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Og hvis det du sier stemmer hvor er han nå? Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres. Som de nå stirret mot himmelen mens han dro bort, sto med ett to menn i hvite klær foran dem og sa: «Galileere, hvorfor står dere og ser mot himmelen? Denne Jesus som ble tatt bort fra dere opp til himmelen, han skal komme igjen på samme måte som dere har sett ham fare opp til himmelen" Endret 16. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Og hvis det du sier stemmer hvor er han nå? Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres. Som de nå stirret mot himmelen mens han dro bort, sto med ett to menn i hvite klær foran dem og sa: «Galileere, hvorfor står dere og ser mot himmelen? Denne Jesus som ble tatt bort fra dere opp til himmelen, han skal komme igjen på samme måte som dere har sett ham fare opp til himmelen" Nettopp - han ble oppreist til himmelen som åndeskapning. Så det vi diskuterer her er hvilken tilstand kroppen hans var i mellom da døden inntraff og oppstandelsen. Hvis du bare kan bestemme deg hva han var da (i det tidsrommet) så begynner vi å komme noen vei her... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Og hvis det du sier stemmer hvor er han nå? Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres. Som de nå stirret mot himmelen mens han dro bort, sto med ett to menn i hvite klær foran dem og sa: «Galileere, hvorfor står dere og ser mot himmelen? Denne Jesus som ble tatt bort fra dere opp til himmelen, han skal komme igjen på samme måte som dere har sett ham fare opp til himmelen" Nettopp - han ble oppreist til himmelen som åndeskapning. Så det vi diskuterer her er hvilken tilstand kroppen hans var i mellom da døden inntraff og oppstandelsen. Hvis du bare kan bestemme deg hva han var da (i det tidsrommet) så begynner vi å komme noen vei her... Nei, han ble oppresist fra graven som et menneske og ble løftet opp i himmelen som et menneske. Han gikk fysisk ut av graven og fysisk opp i himmelen. Han er ikke en ånd (åndeskapning) Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på. https://www.youtube.com/watch?v=W8jQDunF8wc Endret 16. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Og hvis det du sier stemmer hvor er han nå? Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres. Som de nå stirret mot himmelen mens han dro bort, sto med ett to menn i hvite klær foran dem og sa: «Galileere, hvorfor står dere og ser mot himmelen? Denne Jesus som ble tatt bort fra dere opp til himmelen, han skal komme igjen på samme måte som dere har sett ham fare opp til himmelen" Nettopp - han ble oppreist til himmelen som åndeskapning. Så det vi diskuterer her er hvilken tilstand kroppen hans var i mellom da døden inntraff og oppstandelsen. Hvis du bare kan bestemme deg hva han var da (i det tidsrommet) så begynner vi å komme noen vei her... Nei, han ble oppresist fra graven som et menneske og ble løftet opp i himmelen som et menneske. Han gikk fysisk ut av graven og fysisk opp i himmelen. Han er ikke en ånd (åndeskapning) Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på. https://www.youtube.com/watch?v=W8jQDunF8wc Les høyt det du skriver... I den grad vi skal forholde oss til logikk og tro i samme setting så er tilnærmingen din så i overkant utenfor all mulig logikk at det blir rart å i det hele tatt diskutere det. Altså, et fysisk menneske av kjøtt og blod svever ett stykke opp i luften og er "i himmelen som menneske" og er der ennå? Hva blir det neste? At han har kontor i en UFO? Tror vi sier denne diskusjonen er over Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Og hvis det du sier stemmer hvor er han nå? Apg 1:9 "Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres. Som de nå stirret mot himmelen mens han dro bort, sto med ett to menn i hvite klær foran dem og sa: «Galileere, hvorfor står dere og ser mot himmelen? Denne Jesus som ble tatt bort fra dere opp til himmelen, han skal komme igjen på samme måte som dere har sett ham fare opp til himmelen" Nettopp - han ble oppreist til himmelen som åndeskapning. Så det vi diskuterer her er hvilken tilstand kroppen hans var i mellom da døden inntraff og oppstandelsen. Hvis du bare kan bestemme deg hva han var da (i det tidsrommet) så begynner vi å komme noen vei her... Nei, han ble oppresist fra graven som et menneske og ble løftet opp i himmelen som et menneske. Han gikk fysisk ut av graven og fysisk opp i himmelen. Han er ikke en ånd (åndeskapning) Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på. https://www.youtube.com/watch?v=W8jQDunF8wc Les høyt det du skriver... I den grad vi skal forholde oss til logikk og tro i samme setting så er tilnærmingen din så i overkant utenfor all mulig logikk at det blir rart å i det hele tatt diskutere det. Altså, et fysisk menneske av kjøtt og blod svever ett stykke opp i luften og er "i himmelen som menneske" og er der ennå? Hva blir det neste? At han har kontor i en UFO? Tror vi sier denne diskusjonen er over Ja han kunne også gå på vannet Alle kristne ser frem til å ha en sånn kropp som ham. Det kalles legemets oppstandelse Fil 3:20 "Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har i herligheten" Endret 16. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Da regner jeg med at når Bibelen tydelig sier at Jesus sitter ved Guds høyre side så er de begge kjøtt og blod? Eller er da Jesus det eneste mennesket i blant englene og åndeskapningene? Eller vent - du mener jo at Gud og Jesus er det samme så da kan de ikke sitte ved siden av hverandre 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Da regner jeg med at når Bibelen tydelig sier at Jesus sitter ved Guds høyre side så er de begge kjøtt og blod? Eller er da Jesus det eneste mennesket i blant englene og åndeskapningene? Eller vent - du mener jo at Gud og Jesus er det samme så da kan de ikke sitte ved siden av hverandre Å sitte ved Guds høyre side er biledlig og betyr å ha Guds makt. Nei, Gud og Jesus er ikke det samme. Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Du er i det minste en glitrende representant for det denne tråden handler om og du viser også at kritikken fra skeptikerne er berettiget Nå forventer jeg ingen lovprisninger overfor JV fra en katolikk men jeg hadde håpet på en smule mer fordomsfri tilnærming i en diskusjonssammenheng når du får servert argumentasjon som bryter ned dine egne påstander... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Du er i det minste en glitrende representant for det denne tråden handler om og du viser også at kritikken fra skeptikerne er berettiget Nå forventer jeg ingen lovprisninger overfor JV fra en katolikk men jeg hadde håpet på en smule mer fordomsfri tilnærming i en diskusjonssammenheng når du får servert argumentasjon som bryter ned dine egne påstander... Det er bibelen som sier at Jesus ikke er en ånd, sofiemyr Bibelen som Jehovas vitner angivelig tror på ? Men du ser kanskje ikke det som står skrevet i Lukas evangeliet ? Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på. Endret 16. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Vi kan poste bibelvers i årevis uten at vi kommer noen vei. Min utfordring med det du legger ut er at du hopper forbi alt som ikke passer med ditt syn. Vi er enige om at Jesus VAR et menneske - du trenger ikke poste Lukas 24:36 flere ganger - jeg har lest det. Hva med Filliperene? 6 Han var i Guds skikkelse og så det ikke som et rov å være Gud lik, 7 men ga avkall på sitt eget, tok på seg tjenerskikkelse og ble mennesker lik. Da han sto fram som menneske, 8 fornedret han seg selv og ble lydig til døden, ja, døden på korset. 9 Derfor har også Gud opphøyd ham til det høyeste og gitt ham navnet over alle navn. Eller Johannes 8:23 23 Han sa til dem: «Dere er nedenfra, jeg er ovenfra. Dere er av denne verden, jeg er ikke av denne verden. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Vi kan poste bibelvers i årevis uten at vi kommer noen vei. Min utfordring med det du legger ut er at du hopper forbi alt som ikke passer med ditt syn. Vi er enige om at Jesus VAR et menneske - du trenger ikke poste Lukas 24:36 flere ganger - jeg har lest det. Hva med Filliperene? 6 Han var i Guds skikkelse og så det ikke som et rov å være Gud lik, 7 men ga avkall på sitt eget, tok på seg tjenerskikkelse og ble mennesker lik. Da han sto fram som menneske, 8 fornedret han seg selv og ble lydig til døden, ja, døden på korset. 9 Derfor har også Gud opphøyd ham til det høyeste og gitt ham navnet over alle navn. Eller Johannes 8:23 23 Han sa til dem: «Dere er nedenfra, jeg er ovenfra. Dere er av denne verden, jeg er ikke av denne verden. 2 Er det ikke jehovas vitner som liker å krangle om at det var en torturpæle og ikke et kors? Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Vi kan poste bibelvers i årevis uten at vi kommer noen vei. Min utfordring med det du legger ut er at du hopper forbi alt som ikke passer med ditt syn. Vi er enige om at Jesus VAR et menneske - du trenger ikke poste Lukas 24:36 flere ganger - jeg har lest det. Hva med Filliperene? 6 Han var i Guds skikkelse og så det ikke som et rov å være Gud lik, 7 men ga avkall på sitt eget, tok på seg tjenerskikkelse og ble mennesker lik. Da han sto fram som menneske, 8 fornedret han seg selv og ble lydig til døden, ja, døden på korset. 9 Derfor har også Gud opphøyd ham til det høyeste og gitt ham navnet over alle navn. Eller Johannes 8:23 23 Han sa til dem: «Dere er nedenfra, jeg er ovenfra. Dere er av denne verden, jeg er ikke av denne verden. 2 Er det ikke jehovas vitner som liker å krangle om at det var en torturpæle og ikke et kors? Er det viktig? I boken The Non-Christian Cross av John Denham Parsons sies det: «Det finnes ikke en eneste setning i noen av alle de skrifter som utgjør Det nye testamente, som på gresk viser, verken direkte eller indirekte, at den stauros som ble brukt i forbindelse med Jesus, var noe annet enn en vanlig stauros, og det er heller ikke noe som tyder på at den bestod av mer enn én stokk, at den bestod av to stokker som var spikret sammen i form av et kors. . . . Det er ikke så rent lite villedende at våre lærere oversetter ordet stauros med ’kors’ når de gjengir kirkens greske dokumenter på vårt eget språk. Det er også villedende at de følger opp ved å sette ’kors’ i våre ordbøker som betydningen av stauros uten å gi en grundig redegjørelse for følgende: ’Kors’ var i hvert fall ikke ordets hovedbetydning på apostlenes tid, og det ble ikke dets hovedbetydning før lang tid senere. Hvis dette i det hele tatt skjedde, skyldtes det bare at det av en eller annen grunn ble antatt at den bestemte stauros som Jesus ble henrettet på, hadde denne bestemte formen – og dette til tross for at en ikke hadde noen beviser som kunne bekrefte denne antagelsen.» – London 1896, s. 23, 24. http://www.gutenberg.org/ebooks/9071 Endret 16. august 2017 av sofiemyr Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Vi kan poste bibelvers i årevis uten at vi kommer noen vei. Min utfordring med det du legger ut er at du hopper forbi alt som ikke passer med ditt syn. Vi er enige om at Jesus VAR et menneske - du trenger ikke poste Lukas 24:36 flere ganger - jeg har lest det. Hva med Filliperene? 6 Han var i Guds skikkelse og så det ikke som et rov å være Gud lik, 7 men ga avkall på sitt eget, tok på seg tjenerskikkelse og ble mennesker lik. Da han sto fram som menneske, 8 fornedret han seg selv og ble lydig til døden, ja, døden på korset. 9 Derfor har også Gud opphøyd ham til det høyeste og gitt ham navnet over alle navn. Eller Johannes 8:23 23 Han sa til dem: «Dere er nedenfra, jeg er ovenfra. Dere er av denne verden, jeg er ikke av denne verden. 2 Ja han ble født, døde og stod opp som et menneske, et himmelsk menneske. Så alle andre skulle kunne bli det. Poenget med bibel sitatene er å vise at Jehovas vitner egentlig ikke tror på det som står i bibelen, i hvertfall ikke det som står i nye testamentet. Endret 16. august 2017 av IHS Lenke til kommentar
G Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 (endret) Lukas 24:36 "Mens de snakket om dette, sto Jesus selv midt iblant dem og sa: «Fred være med dere!» De ble forferdet og redde, for de trodde de så en ånd. Men han sa til dem: «Hvorfor er dere grepet av angst, og hvorfor våkner tvilen i hjertet deres? Se på hendene og føttene mine. Det er jeg. Ta på meg og se! En ånd har ikke kjøtt og bein, som dere ser at jeg har.» Dermed viste han dem hendene og føttene sine. Da de i sin glede ennå ikke kunne tro, men bare undret seg, spurte han dem: «Har dere noe å spise her?» De ga ham et stykke stekt fisk, og han tok det og spiste mens de så på. https://www.youtube.com/watch?v=W8jQDunF8wc Aha. Der har vi det. Du er nestenkatolikk. Altså en ortodoks kristen! Det samme er JV-ere, altså ortodokse kristne, i og med de omfavner Det nye testamentet i ganske store stykker. Men JV-ere liker ikke katolikkenes tolkning like godt som f.eks. Lutheranere, eller hva det nå enn måtte være av DNT-fundamentalister (DNT-bokstavtroende). Endret 16. august 2017 av G Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Katolikkene kan ikke gifte seg sier Paven Uriktig å forby ekteskap. 1. Tim 4:1-3: I de kommende tider skal noen falle fra troen. Idet de holder seg til forførende ånder og djevelers lærdommer som forbyr å gifte seg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 16. august 2017 Rapporter Del Skrevet 16. august 2017 Katolikkene kan ikke gifte seg sier Paven Uriktig å forby ekteskap. 1. Tim 4:1-3: I de kommende tider skal noen falle fra troen. Idet de holder seg til forførende ånder og djevelers lærdommer som forbyr å gifte seg. Hvordan forklarer du da at det er over en milliarder katolikker ? utenomekteskapelige barn ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå