Gå til innhold

Foretrekker du italiensk eller amerikansk pizza?

20 stemmer

1. 1. Hva liker du best av italiensk eller amerikansk pizza?

• Italiensk
      12
    • Amerikansk
      8

Anbefalte innlegg

Som tittel sier er dette en tråd om hvorvidt man liker italiensk eller amerikansk pizza best. For å unngå at det blir en ren telletråd hvor man bare skriver "italiensk" eller "amerikansk" skal man også begrunne hvorfor man liker den ene typen bedre enn den andre.

Italiensk pizza

post-131018-0-85905500-1500175231_thumb.jpg

Amerikansk pizza

post-131018-0-28733000-1500175261_thumb.jpg

Jeg liker den amerikanske varianten best. Årsaken er at jeg synes en tykk pizza med mye fyll og ost smaker mye bedre og metter skikkelig. Den italienske pizzaen med syltynn bunn synes jeg er god, men det er som den ikke rommer noe som helst og det er umulig å bli mett av den. Går an som et mellommåltid, men ikke som en middag. Med en amerikansk pizza føler jeg at det er et skikkelig måltid mens med en italiensk pizza kunne det like gjerne vært som å spise tynne chips med smak av pizza.

Hva mener dere og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker begge.

Hvordan klarer du å bli mett av den amerikanske, men ikke den italienske?

Jeg spiser til jeg blir mett når jeg spiser middag, uavhengig av størrelsen eller tykkelsen på den enkelte ingrediens.

Jeg blir mett når jeg spiser mors store kjøttkaker, men også når jeg spiser små svenske kjøttboller.

Har du prøvd å bare fortsette å spise til du blir mett når du spiser den tynne italienske? 

Lenke til kommentar

Har du prøvd å bare fortsette å spise til du blir mett når du spiser den tynne italienske? 

God ide, spis til du er mett! At det da blir litt snaut til de andre ved bordet, er ikke ditt problem. 

Helt korrekt: Da er problemet at man laget for lite.

Men som de tenkende vesener vi er, tar vi lærdom av det og lager mer neste gang.

Lenke til kommentar

Hehe, du kjører på. Jeg ser hva du prøver på  :wee:

Men basert på hva jeg har sett av dine innlegg i årenes løp, er jeg overbevist om at du har forstått poenget med innlegget mitt, og at det ikke var at jeg ville spist meg mett på vertskapets bekostning  :whistle:

Men jeg kjeder meg også her en søndag med regn utenfor vinduet...

Lenke til kommentar

Hvordan klarer du å bli mett av den amerikanske, men ikke den italienske?

Lager aldri pizza selv, spiser det kun ute. Og da er det umulig for min dl å bli mett av en italiensk pizza så mikroskopiske som de er. Må i så fall bestille to eller tre pizzaer etter hverandre.

Lenke til kommentar

Italiensk pizza, uten tvil.

Den korte forklaringen er at det er fyllet som er viktigst smaksmessig, og gjerne så få og naturlige råvarer som mulig. Solmodne tomater, mozarella og skinke/salsiccia. Dersom bunnen er for tykk vil den ta overhånd smaksmessig.

Lenke til kommentar

Sorry, men tror ikke det er pizzaen som er for liten..  :rofl:  :hmm:

Hva i all verden er poenget ditt?

Du bestemmer ikke størrelsen selv når du er på en resturant og bestiller mat. Har så langt vært ute og spist pizza to ganger i sommer. Og konklusjonen er som alltid før at en amerikansk pizza med stor, myk og luftig bunn samt stor størrelse og mye fyll og ost metter mens en løvtynn og generelt mikroskopisk pizza ala Italia ikke metter i det hele tatt selv om smaken er god.

Går jeg ut for å spise så vil jeg selvsagt bli mett og da funker ikke en pizza på italiensk vis. Funker sikkert for barn som ikke trenger så mye mat og blir fortere mette, men ikke for min del!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...