Monsemann1 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Hei. Har kjøpt en Samsung 144 hz og står igjen med 2 problemer. Displayport kabel fungerer etter hva jeg har prøvd meg frem til nå om jeg kun har den koblet til gpu. Når jeg kobler til skjerm nummer 2 så slutter faktisk maskinen og fungere. Om jeg starter maskinen med 2 skjermer koblet til funger kun skjerm nummer 2. Men om jeg bruker HDMI på samsungen så virker begge 2. Med HDMI så får jeg jo kun 120 hz. Jeg sjekket inne på Nvidia Controllpanel hvilken porter jeg har i bruk. Gjorde dette mens jeg hadde både HDMI og DP koblet til, da er det kun HDMI som er grønn, DP er grå. DP kabelen jeg bruker er den som fulgte med Skjermen. Problem 2. Jeg kjørte en kjapp test av ett fps spill (overwatch) bare for sjekk om 120 hz var bedre enn 60 som jeg er vant til. Farger og alt virker veldig! mye bedre. Men fps'n lå bare på rundt 40/50. Musa hang ikke helt med heller. Var rett og slett helt umulig og spille med. Kan legge til at jeg lå på rundt 80 til 90 fps med de forrige skjermene. (eldre 50 hz skjermer) Kan det tyde på at 670 kortet ikke klarer håndtere skjermen? Freesync er ikke på i skjermen. Om noen skulle lure: 670 gpu, 16 gb ram, i5 3g cpu Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Utrolig at du får 120 hz på HDMI jeg får kun 60 hz, men displayport kan jeg få 100 FPS på enkelte spill. Men det vi kan si for sikkert er GTX 670 er for gammelt, min første genrasjon titan er vel litt utdatert nå, prøv GTX 1070 eller minst GTX 1060 bør det hjelpe litt, dog bør du fjerne driverne og prøve nye. Eller reinstallere operativsystemet for å være sikker på de gamle driverne ikke klusser til ytelsen. Jeg vet selv av erfaringer å bruke flere skjermer\ eller HDMI som lydenhet funger dårlig ja i perioder man får ikke valgt standard i bios eller standard for hele systemet så hvis man fjerner driver eller oppgrader den kan man måtte legge inn innstiligene på nytt. Prøv å velge dupliksering av skjermene i windows (Høyreklikk og skjerminstillinger). Hender du må velge tilbake til "Utvid disse skjermene" til spill eller film. Fordi hdmi kabelen begrenser ytelsen til 60 hz ved full hd. Endret 16. juli 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Monsemann1 Skrevet 16. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2017 Takker for svar. Tenkte meg ett 170 kort nå i nær fremtid, men ser ut som jeg kanskje ordner det alt i morgen. Bare prøvde meg frem litt her nå. Den ene skjermen jeg prøvde som skjerm nr 2 har ikke HDMI inngang så jeg kjørte den på DVI. Koblet til en annen skjerm som har HDMI i steden, da fungerer DP samtidig. Er det tilfeldig? Ja, 120 hz på HDMI er litt utrolig, men mener jeg leste at det bare er måten det blir gjort på, at det er 60 hz x 2 eller noe sånt bare. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Takker for svar. Tenkte meg ett 170 kort nå i nær fremtid, men ser ut som jeg kanskje ordner det alt i morgen. Bare prøvde meg frem litt her nå. Den ene skjermen jeg prøvde som skjerm nr 2 har ikke HDMI inngang så jeg kjørte den på DVI. Koblet til en annen skjerm som har HDMI i steden, da fungerer DP samtidig. Er det tilfeldig? Ja, 120 hz på HDMI er litt utrolig, men mener jeg leste at det bare er måten det blir gjort på, at det er 60 hz x 2 eller noe sånt bare. Samsung skjermene som er på markedet nå, som støtter 144Hz, er Freesync skjermer. Å kjøpe et Nvidia skjermkort til dem er rett og slett barnemishandling! Det du skal ha er et RX580, eller vente på RX Vega som kommer i butikken i august.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå