Gå til innhold

11 / 12 Årig gutt - Føler seg Overvektig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

På den alderen gjør kroppen som den vil, og det er lite du virkelig kan gjøre med dette. Trening er selvsagt viktig og vil få deg inn i gode vaner som vil gjøre at du kan unngå å bli overvektig som voksen.

Om noen år vil du nok vokse en del i høyden og da blir du plutselig mye tynnere.

At du er litt overvektig (ifølge deg selv) er ikke så mye å bry seg om foreløpig. Men å trene vil jo gjøre deg sterkere, noe som vil være en fordel senere.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Som elleveåring bør du vel strengt tatt ikke bekymre deg for hverken vekten din eller hva du kan løfte.

Gå ut i friluft, vær aktiv, en elleveåring har etter min mening strengt tatt ikke noe på et treningsstudio å gjøre.

Med din vekt og høyde så er det neppe noen som stirrer på deg, men det virker som om du har litt komplekser som du kanskje burde snakke med foreldrene dine om.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du er helt normalvektig. Jeg har liten tro på at folk stirret på deg, som Gavekort er inne på, det er noe alle føler på av og til, men sannheten er at ingen bryr seg.

Du har ikke kommet i puberteten enda, slapp helt av, ikke heng deg opp i trening og hvor mye du kan løfte. Du er ikke ferdigvokst en gang.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ikke overvektig. Ikke tenk på å gå ned i vekt, tenk på å holde deg aktiv. Med et høyt aktivitetsnivå er det lett å justere vekten gjennom kostholdet hvis det skulle bli behov for det.

Å løfte 70 kg er kjempebra, men når du sier det slik, mistenker jeg at du med "trening" først og fremst mener styrke. Styrketrening bør ikke være det eneste du gjør, det bør heller være noe man gjør i tillegg til det viktigste - kondis og utholdenhet. Jeg tror den beste gaven du kan gi deg selv nå er å lære å sette pris på å løpe. Det er veldig deilig når man blir god til det, og den beste treningen. Jeg angrer på at jeg ikke oppdaget det før i 30-årene.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...