Jenachy Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 (endret) Så jeg har den siste tiden hatt tanker rundt å bygge en HTPC til å ha når jeg flytter inn i ny bolig. Film og lett couch-gaming er vel og bra, men jeg lurte på hvordan en slik maskin ville være i forhold til TV-titting. Jeg har sett at det finnes både eksterne (USB) og interne (PCI) tv-tunerkort, og har hørt at disse fungerer. Men jeg har derimot ikke funnet noe særlig informasjon rundt hvordan en slik løsning ville fungere i Norge med våre leverandører (Viasat, Canal Digital og RiksTV). Noen som vet hvordan slikt ville fungert, og kan opplyse en informasjonssøkende sjel? Jeg vet at serier og filmer kan strømmes, og NRK og evt. andre kanaler likeså, men ofte vil "standard TV" være helt greit, og jeg går ut ifra at TV-tuner-løsning vil eliminere problemer med strømming pga. annen nettverkstrafikk. Endret 15. juli 2017 av Jenachy Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Sjekk ut forumet til mspc.no Lenke til kommentar
Jenachy Skrevet 15. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2017 Sjekk ut forumet til mspc.no Svarene der er gamle, og ikke særlig hjelpsomme, dessverre. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Stort sett alt av tråder og svar der er fortsatt relevant i dag. Det er ikke blitt noen endringer i hvordan man setter det opp. Det er fortsatt litt aktivitet der, så svar kommer nok (etterhvert) om du oppretter en tråd og. Lenke til kommentar
Jenachy Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 Stort sett alt av tråder og svar der er fortsatt relevant i dag. Det er ikke blitt noen endringer i hvordan man setter det opp. Har nå lest litt. Slik jeg forstår det kan man kjøpe TV-kort til å installere i PCI-slot på hovedkort, med port til CAM. Kan du bekrefte om det stemmer, og evt. si noe om hvorvidt det eksisterer slike kort som vil fungere med TV-leverandørene? Kan for øvrig ikke poste på MSPC fordi administrator ennå ikke har godkjent kontoregistrering. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Det stemmer som du sier at du kan kjøpe PCI tuner for å sette i maskinen. Problemstillingen er at flesteparten av kanalene som sendes er krypterte. Med CanalDigital eller RiksTV får man kjøpt CA modul, denne kan muligens brukes rett i en PCI basert tuner. Det er jeg usikker på om går. Det trengs uansett en form for programvare for å bruke kortet til å dekryptere. Hva som trengs av software står det en del om på mspc.no. Endret 17. juli 2017 av MegaMann2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå