Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Besteforeldre og barnebarn.

14 stemmer

1. 1. Hvem sitt ansvar?

• Du som far/mor.
      9
    • Besteforeldrene. (Dine foreldre)
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge parter, sier nå jeg, som har vært både i barnets, farens og bestefarens situasjon. Her er også noen stebarn (og ditto barnebarn), biologiske barn og så videre med i bildet. Vi har alltid sørget for å ha kontakt med både biologiske og inngiftede foreldre og besteforeldre inntil barna var gamle nok til selv å velge.

Geir :)

Hva med besteforeldre som aldri besøker barnebarna da ?

Lenke til kommentar

Hva med besteforeldre som aldri besøker barnebarna da ?

Da har de valgt det vekk. Det er i så fall deres ansvar. Nå kan det jo være ulike grader av "ondt blod" mellom foreldre og/eller besteforeldre som gjør det vanskelig. Men de har i så fall begge et ansvar for at det ikke skal gå ut over barnebarna.

Hvor ansvaret skal plasseres i en gitt sak krever nesten at man har litt mer info. Problemet med slike saker er at man gjerne bare har den ene partens versjon av saken...

Geir :)

Lenke til kommentar

Går helt klart begge veier? Du veit jo selv hvordan dine foreldre var mot deg, forskjellig fra person til person egentlig..  min far var 42 når han fikk meg, han var i dårlig form i den tid og fikk lite far-sønn forhold da han aldri "orket" noe sånn sett er det ikke noe spes bedre med barnebarn da..

min bestefar takler ikke barn, så jeg kjenner så si ikke min bestefar annet enn at han er med på familie-greier i ny og ne... nå er snart livet hans over og kan ærlig si at jeg tror ikke kommer til å savne han. 

Anonymous poster hash: 700e2...fe2
Lenke til kommentar

Begge sider, men det at besteforeldre ikke besøker kan ha en god grunn, de har ikke førerkort og bor på bygda

Jeg har 2 besteforeldre som faller i den kategorien

Mine foreldre bor 100 meter unna. Har bodd så nærme i tre år og er her kun på bursdager. 

Lenke til kommentar

DU har ansvaret, det fulle og hele. Du bestemmer om dine foreldre skal ha omgang med barna dine. Det blir fullstendig satt i regi av dine egne verdier. Foreldra dine må høre på hva du sier, hvis de gjør ting du overhodet ikke er enig i, så må du snakke om det mens barnet ikke er til sted. Bli enige om reglene. Hvis de ikke vil bli enige, så blir konsekvensene deretter. Egentlig veldig enkelt.

Lenke til kommentar

DU har ansvaret, det fulle og hele. Du bestemmer om dine foreldre skal ha omgang med barna dine. Det blir fullstendig satt i regi av dine egne verdier. Foreldra dine må høre på hva du sier, hvis de gjør ting du overhodet ikke er enig i, så må du snakke om det mens barnet ikke er til sted. Bli enige om reglene. Hvis de ikke vil bli enige, så blir konsekvensene deretter. Egentlig veldig enkelt.

Jeg har sagt at jeg vil ha mer besøk, men det skjer ikke. Når jeg sammenligner ting med svigers som kommer veldig ofte er det virkelig tungt for meg. Jeg trodde vi var en familie, men det føles ikke sånn. 

Lenke til kommentar

Jeg har sagt at jeg vil ha mer besøk, men det skjer ikke. Når jeg sammenligner ting med svigers som kommer veldig ofte er det virkelig tungt for meg. Jeg trodde vi var en familie, men det føles ikke sånn. 

Det er alltid en grunn. Har det vært noen hendelser tidligere som du tror kan være årsaken?

Lenke til kommentar

Det er alltid en grunn. Har det vært noen hendelser tidligere som du tror kan være årsaken?

Det er fordi min bestefar og bestemor var sånn. At det er alltid vi med ungene som skal besøke de, men ikke omvendt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...