Gå til innhold

Ikke oppført referanser

Anbefalte innlegg

Hei, har et kanskje dumt spørsmål.

Kan en potensiell arbeidsgiver kontakte gammel arbeidsgiver selv om jeg ikke har oppført de som referanse, og er det eventuelt noe som hindrer de i å uttale seg om mitt tidligere arbeidsforhold?

Kan jo være flere grunner til at folk ikke oppgir gamle referanser, men de fleste vil jo ikke oppgi dårligere referanser.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Særlig om du har jobbet mange steder og kan føre opp flere referanser. Jeg tviler på at potensiell arbeidsgiver vil ringe en av dine gamle arbeidssteder når du har ført opp (eksempelvis) tre andre referanser i CV'n. 

Lenke til kommentar

Teoretisk så kan de vel det, men meget uvanlig og usannsynlig at noen skal ringe andre referanser enn de du har oppgitt.

tja, om de kjenner noen eller lignende i en bedrift du nylig har jobbet i så tar de kjapt en telefon til den personen, jeg vet om flere tilfeller at arbeidsgivere har ringt til helt andre personer og forhørt seg.

det er helt vanlig om du kjenner noen i en bedrift som du får en søker fra og ta en telefon og forhøre seg.

men om de gidder og lete opp noen i en bedrift du har på cv'en fra 5 år tilbake som husker deg er heller tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...