Gå til innhold

Nettopp fått Denon AVR-X4300 inn i hus, TV går i svart sporadisk, lyd er fortsatt på ?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde nylig Hifiklubben på besøk som la opp kabelgate og satte opp et 5.1 system med Denon 4300 som reciever, Dali Opticon som midt og sidehøytallere og fazon satelitthøytallere som bakre høytallere. 

Problemet startet rett etter at han hadde satt hele greia opp. Skjermen kutter ut i et sekund ca, mens lyden forsatt er på. Dette skjedde sporadisk. Da vi kobla til chromecast ultra skjedde dette over 9 ganger mens en episode gikk. 

Hifiklubben sier at det kan være Denons multiroom system HEOS og GETs trådløse rutere som kan være årsaken.  De sier at GET har veldig strenge/dårlige routere som ikke liker trådløse enheter. Jeg har også en Samsung HUB eller hva det er(fulgte med tv) 

Jeg hadde en Denon 2300 fra før av, da skjedde det ikke noe slik( den har ikke HEOS) 

håper dere kan hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg hadde nylig Hifiklubben på besøk som la opp kabelgate og satte opp et 5.1 system med Denon 4300 som reciever, Dali Opticon som midt og sidehøytallere og fazon satelitthøytallere som bakre høytallere.

Problemet startet rett etter at han hadde satt hele greia opp. Skjermen kutter ut i et sekund ca, mens lyden forsatt er på. Dette skjedde sporadisk. Da vi kobla til chromecast ultra skjedde dette over 9 ganger mens en episode gikk.

Hifiklubben sier at det kan være Denons multiroom system HEOS og GETs trådløse rutere som kan være årsaken. De sier at GET har veldig strenge/dårlige routere som ikke liker trådløse enheter. Jeg har også en Samsung HUB eller hva det er(fulgte med tv)

Jeg hadde en Denon 2300 fra før av, da skjedde det ikke noe slik( den har ikke HEOS)

håper dere kan hjelpe til :)

Sjekk nettverk først, se om det er noe konflikt,

Du sier ikke hva du ser på oppløsning osv..

Se om du kan løse det med internetkabel fra ruter, ofte kan man justere og koble lettere med ledning.

Flere ganger har det løst issues her med kabling först for da får man tilgang til ruterens innstillinger. Noe som er vanskelig trådlöst.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har du flere HDMI UTganger på receiveren? Koblet TV-en min på HDMI Out 2 og da fikk jeg noen av symptomene du beskriver. Koblet TV-en tilbake til HDMI Out 1 og da fungerte ting igjen. Ikke samme HW som deg. Sjekk også om det har kommet nyere FW til receiveren din.

Lenke til kommentar

Dette med HDMI ut må man sjekke i forsterkerens innstillinger også... Denon altså. Tipper det står under HDMI

Man kan vel feks ha et signal ut og to...

Synes det er veldig rart at Klubben ikke ordner alt når du har betalt for innstallering osv..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Viser TVen din oppløsning når bildet kommer?

Det høres ut som den står til auto oppløsning, og bli forvirret av ting, og dermed justerer oppløsningen.

Se om du kan sette forsterkerens bilde innstilinger enten til off eller native.

Du kan også prøve å slå av HDMI CEC (Mulig Denon kaller det noe annet). Men hvis du bruker ARC funksjonen, altså sender lyd ifra TV til forsterker i samme kabel som bildet går til TVen, så må deler av denne funksjonen stå på.

Hvis man tror det kan ha noe med nettverket å gjøre. Slå dette av og se om det fortsetter å skje.

Lenke til kommentar

Oppdatering. Hifiklubben var på besøk, og rett før han skulle dra, kom feilen til syne igjen. Han tok med seg recieveren tilbake til kontoret for å feilteste den. Han satte igjen en Denon 2300. Feilen med at bildet forsvinner er borte, men nå kommer det noe annet.. ( sukk) Nå er det at skjermen flimrer hvit i ca 0.1sec, og evnt en hvit stripe(om jeg husker riktig) vi har filmet dette. Kan man legge det opp her i en link? Feilen kommer bare på chromecast nå, aldri igjennom GET. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei igjen! Da har jeg fått en ny Denon 4300. Feilen oppstod igjen etter 15 min. Vi prøvde å bytte porter og da holdt den seg stabilt i 20-40min, så kom den igjen.Hifiklubben har prøvd å kjøre igjennom optisk kabel, uten bedring. Jeg har utelukket at det er hw feil på chromecast, da jeg har kjøpt en ny chromecast og testet med denne. Denon 2300 hadde ikke video blackout, men hvit flimring sporadisk. 4300 har både dropout og flimring.

Oppdatering: Testet med port aux1(hdmi) i front av reciever. ikke påvist feil enda( gått en liten uke!?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...