Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Var sjelden krypteringsmaskin.Kjøpte «skrivemaskin» på loppemarked i Romania. Solgte den videre for 400.000 kroner Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Morsomt å se at maskinen brukte et qwertz-tastatur, ikke et normalt qwerty-tastatur. 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg håper mannen hadde anstendighet til å dele profitten med Rumenerne som ikke viste hva de solgte.... De var antagelig ganske mye fattigere en ham i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 15. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg håper mannen hadde anstendighet til å dele profitten med Rumenerne som ikke viste hva de solgte.... De var antagelig ganske mye fattigere en ham i utgangspunktet. Hei! Auksjonshuset har ikke gått ut med identiteten til professoren. Men i og med at maskinen ble både funnet i Romania og solgt i Romania, er det ikke umulig at han er rumensk 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Morsomt å se at maskinen brukte et qwertz-tastatur, ikke et normalt qwerty-tastatur. Qwertz er veldig vanlig i mellom-europa. Selv idag. Lenke til kommentar
Bjørn Remseth Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Er faktisk ikke sikker på om jeg hadde solgt den dersom jeg hadde funnet den på et loppis, selv for fire hundre tusen. Geek-creden som følger med å eie en autentisk Enigma, kjøpt for småpenger, er verd ganske mye ;-) 3 Lenke til kommentar
asshole Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Jeg har svært vanskelig for å tro at han er en kryptografiprofessor. Dette er nok løgn og bedrag. Lenke til kommentar
jkstoelen Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Dårlig deal... Verdien på Enigma ligger normal over 1 mill... Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Men klarer den 100fps i CS? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Sikkert mange som spekulérer i sånne ting, jobber med å se når gamle, antikke gjenstander blir lagt ut på auksjon. Dét forandrer ikke det faktum at selgeren burde blitt opplyst om dens sanne verdi før salget, dog. Svært kynisk og urettferdig. Men i forretningsverdenen er det jo ikke etikk som gjelder. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Jeg har svært vanskelig for å tro at han er en kryptografiprofessor. Dette er nok løgn og bedrag. Hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå