Redaksjonen. Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Hvor raskt du blir utdatert avhenger av faget ditt.– Halveringstiden for ingeniørkunnskap er tre til fem år Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Lunnskap foreldes, men en grunn til at det ikke siteres kan jo være at gammel kunnskap går over fra å være omdiskutert og blir basiskunnskap. Da er den ikke foreldet, men underliggende basis som jo er mer fundamentalt enn omdiskutert nytt 5 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 (endret) Ok, dette var ganske ureflektert. Når en ingeniør lærer seg det grunnleggende så har det en lang varighet. Matte, fysikk, m.m. Kichhoffs lover, Phytagoras m.m. er gammelt og kjernen for elektronikk og elkraft. Nye ting utvikles - særlig anvendelser - men den viktige og store kjernen er relativt stabil. Endret 15. juli 2017 av BG00SA28 2 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 "For hvis en bok om ingeniørvitenskap er foreldet om allerede fem år, er det jo liten vits i å kjøpe et ekstra klassesett." Det virker som artikkelen ikke skiller mellom faktisk kunnskap og presentasjonen av kunnskap. De siste 40-50 årene er det nettopp presentasjonen som har forandret seg kraftig, ved at regnestaven ble erstattet med kalkulatorer og PCen. Selvsagt tilføres vi også ny viten hele tiden, men PCen er viktigere enn boken og derfor har egentlig ikke sitatet så mye med selve kunnskapen å gjøre som presentasjonen av kunnskap. 1 Lenke til kommentar
PYT73GL1 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Hele ingeniørgraden er nesten bortkastet. Hadde lett byttet min bachelor i kybernetikk med en automatiker eller elektriker fagbrev. Norske arbeidsgivere gir blaffen i ingeniørgrader, de vil ha håndverkere. Nå har jeg vørt arbeidsledig lenge etter at jeg ble nedbemannet. Like greit å bli ufør 3 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Nyutdannede jornalister går rett inn i historien. Slik kan vi ikke, ha de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå