VRK18 Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Tilfeldig? Neppe. http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5968fe1c5152f7d722f54dd5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Alle disse terroristene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var tredje verdenskrig. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Nok et spacet innslag fra VR pusen uten noen mening 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 14. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2017 Alle disse terroristene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var tredje verdenskrig. Tja, hvordan definerer man en verdenskrig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Forferdelig ugjerning. Leste at en av offerne fikk såkalte "life-changing injuries". Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Nok et spacet innslag fra VR pusen uten noen mening Bare den kjekke "Asiatiske" ungdommen som kaster syre på folk. Part and parcel. 2 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Antall syreangrep i London. Populær angrepsform visst... nærmest dagligdags. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Kilder. I det minste bruk labels på aksene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Hva tror du 2011, 2012 betyr? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 (endret) Statistikk skal ikke være intuitivt. Utydelig bruk av empirisk data er gift i samfunnsdebatten, og gjør at det oppstår "alternative fakta". Jeg påstår ikke at bildet viser falsk data, at aksene ikke er antallet hendelser og årstall. Dette er bare ikke en særlig proff graf, og siden det ikke er kilder på grafen så kan jeg ikke godkjenne den riktig enda. Det er ikke et vanskelig krav å be om å vise kilder. Endret 15. juli 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg forklarte over bildet hva det viser. Veldig greit. Antall angrep i året mellom 2010 og 2016. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 "The number of acid attacks in London has soared in the past six years, new figures have revealed.", skriver Ross Logan i Mirror. Også andre aviser har skrevet om syreangrep i London, og at denne formen for personskade er i økning. Mirror.co.uk skriver at tallet på fjorårets syreangrep er 431, altså noe under hva grafen over angir. Men flere aviser skriver om dette, og det synes å være en enighet om at det var ca 430 til 460 syreangrep i 2016. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg forklarte over bildet hva det viser. Veldig greit. Antall angrep i året mellom 2010 og 2016. Dette er ikke en kilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Statistikk skal ikke være intuitivt. Utydelig bruk av empirisk data er gift i samfunnsdebatten, og gjør at det oppstår "alternative fakta". Jeg påstår ikke at bildet viser falsk data, at aksene ikke er antallet hendelser og årstall. Dette er bare ikke en særlig proff graf, og siden det ikke er kilder på grafen så kan jeg ikke godkjenne den riktig enda. Det er ikke et vanskelig krav å be om å vise kilder. Før jeg fortsetter, hvor mye pepper tåler du før du spiller administratorkortet? Uansett, grafen er intuitivt forståelig og om litt får vi vite kilden, som tradisjonelt skrives i teksten over eller under grafikken. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 (endret) Før jeg fortsetter, hvor mye pepper tåler du før du spiller administratorkortet? Uansett, grafen er intuitivt forståelig og om litt får vi vite kilden, som tradisjonelt skrives i teksten over eller under grafikken. Jeg spiller ikke administratorkortet i debatter jeg selv deltar i. Skal du bli tatt seriøst i samfunnsdebatten så må du slå i bordet med seriøse data. Hvis ikke så appellerer man bare til folk med like lav standard som man selv. Om litt så får vi kanskje vite kilde, og inntil da så kunne den grafen like godt ikke eksistert. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være nødvendig å lage så stor deal ut av noe som burde vært et minstekrav i en hver politisk debatt. Selv Frieord hadde vært en kilde. Endret 15. juli 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Forrige syreangrep jeg leste om i London var en hvit gjerningsmann mot to muslimske ofre: Kilde. Denne gangen vet vi ikke ennå, men minst to av ofrene er innvandrere i følge de kilder jeg har funnet så langt. Kilde på den ene. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Ja, for noen kan det nok være interessant å se ytterligere utgreiing av statistikken. Noe faller nok inn under hatkriminalitet, gjengvold, eller domestic violence. Skal ikke bastant si at majoriteten av syreangrepene er blind vold, tilfeldig valgte ofre. Men alle graderinger av syreangrep er noe å ta på alvor, og absolutt ikke noe å glise over. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Det er absolutt ikke noe man bør glise over. Man må også ta på alvor at dette kan være mer utbredt blant muslimske miljø, og at ofrene også kan ha en tendens til å være muslimer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 Ja. Noen som vet hva slags tiltak myndighetene setter inn for å få ned antall syreangrep? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. juli 2017 Del Skrevet 15. juli 2017 (endret) Problemet er at det er "vanlige" personer som angriper med ting som selges fritt på Strømmen Storsenter. Edit: tidligere måtte du dra på Felleskjøpet for å få tak i alle ingrediensene. Endret 15. juli 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå