Fjåtten Marcus Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Hei. Har en Mercedes W202 fra 1998 med 122hk bensin (1.8l mener jeg) Som har fått et problem hvor at hvis jeg må stå i kø eller lignende i 15 min plus eller mye start og stopp mister den turtall og stopper.. da vil den heller ikke starte igjen før den går noen timer. Virker som det har noe med varme og gjøre ? Den går som en klokke når det er snakk om lengre lengder hvor man ikke stopper så mye. Prøvd å søke meg litt rundt på nett, og funnet ut at kanskje luftmassemåleren må byttes, men er ikke teknisk kyndig og det er en gammel bil så vil ikke akkurat sette den på verksted. Men noen som har opplevd lignende og kanskje kan gi en pekepinn på hva det kan være ? Synes det er veldig rart? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Høres mer ut som det er feil på en sensor relatert til tenningstidspunkt på motoren. Kam eller veivføler. Jeg vet ikke om bilen din har en av de eller begge. Lenke til kommentar
Fjåtten Marcus Skrevet 16. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2017 Fant ut I går at den virker å gå fra driftstemperatur (80 grader) og opp til 90-95 grader før den stopper. Også starter den ikke før den er nede på rundt 80 grader igjen.. så kan kanskje virke til å være en sensor som feiler med noe varme ja kanskje ? Se om jeg finner noen med leseverktøy tror jeg.. stopper aldri under motorvei kjøring når bilen får en del luft pressa gjennom grillen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Hvis du ikke tar en diagnose kan du bare begynne å bytte deler til feilen er fikset, det sier seg vel selv hva du bør gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå