genesis Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Mange, mange som sprø hvilket radeon 9600 de skal ha, og de ender som regel opp med XT. Bra pris fant jeg på et slikt kort på psdata_ Connect3d VGA-Card Radeon 9600XT 128MB AGP DVI TV-Out Retail Varenummer ATIC3D-6046 Produsent Connect3d Segment SKJERMKORT Prod.familie ATI Baserte kort Link til produkt http://www.connect3d.com/products/products_radeon_9600XT.htm Link til produsent http://www.connect3d.com 1469,- inkl. mva 10.12.2003 Dette er det rimeligste radeon 9600xt jeg har sett til nå, men er det bra? (uten om "minstekrav", kjernen, hvor bra er det?) Sikter da spesiellt til hvordan det tar seg ut i overklokket tilstand. edit_ topic Endret 6. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ja, jeg skal også kjøpe meg et xt kort! Men er ikke sikker på hvilket som er best i prisklasse 1500-1600! (ikke mere enn det) Kan dere hjelpe meg eller? Til å finne det beste til prisklassen så hadde det vært veldig snilt av dere!!! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Forskjellen på kortene er nok veldig små. Kjernen på alle kan klokkes stort sett like langt (her er det hovedsakelig kjøleløsningen som utgjør forskjellen), og da er den andre viktige faktoren minnebrikkene, og det er nok ingen som har oversikt over hva alle de forskjellige produsentene har på kortene sine. Så hvis dere er ute etter et standard XT: gå etter prisen. Kortene er så like at dere ikke merker noen forskjell. (Det store flertallet av kortene er produsert på samme fabrikk) Til 1500kr er kortet fra Connect3D et bra kjøp, og det ville nok blitt mitt valg. Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Okei! Noen linker til butikk?? Endret 6. desember 2003 av neon123 Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 altså... neon123... hvis du bare har gidda og gått inn på diverse linker som har blitt "posta" her på forumet så har du sluppet og stilt alle de spørsmåla dine... Poenget er: prøv og finn ut mest muling på forhånd...... bare en liten pekepinn.... er sikkert en god del poster her på forumet som handler om skjermkort i prisen 1500 - 1600 kr prisklassen... Feks en Post som jeg har laga... folk har pasta linker hele tiden på skjermkort som ligger i den pris klassen som du leter etter.... så .. LES LITT no offece d00d Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ja, men til det Connect3d!!(XT) Lenke til kommentar
Leffa01 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Okei! Noen linker til butikk?? http://www.hardware.no/webshoper/ Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Okei! er det dette dere mener som er bedre enn sapphire? CONNECT3D VGA-Card Radeon 9600XT 128MB AGP DVI TV-Out Retail Det er jo bare 400mhz! Sapphire er jo 500mhz! Bedre enn dette? http://ioshop.no/product_info.php?cPath=85...roducts_id=1606 Endret 7. desember 2003 av neon123 Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Okei! er det dette dere mener som er bedre enn sapphire?Det er jo bare 400mhz! Sapphire er jo 500mhz! [/url] Nei nei. Vi har aldri sagt at det er bedre enn sapphire. Jeg gjentar: Kortene er like gode så gå for det som koster minst. Nei nei. Det er ikke 400MHz. Les hva som står da mann, det er RAMDAC som er 400MHz, og det er av null betydning for deg. Alle 9600XT kort har kjernehastighet på 500MHz. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 !!! dette har jo utviklet seg til noe helt annet. jeg spør, er det noen som HAR dette koret? er det bra? bra ved overklokking? (altså er det bra minne på det?) og når det gjelder link, så skrev jeg vel psdata.no og det ligger tilogmed link til produktet på connet sine sider, bare å trykke Kan ikke fatte at folk går for sapphire løsninger for over 2000kr nå et "slik kort" koster under 1500kr. Vil derfor ha erfaringer, og siden det er noen av dem her, hvorfor går folk forsatt for annet (det dyre)? Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Sapphire koster det samme vis du skal ha xt!!! Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hold dere til topicen da.... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Sapphire koster det samme vis du skal ha xt!!! hvor? Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) http://ioshop.no/product_info.php?cPath=85...roducts_id=1606 VS http://www.datasupply.no/ Der er det samme pris!! Nesten iallefall!! Ok? Fornøyd? Hvilken av dem er best?? Endret 9. desember 2003 av neon123 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) selv ville jeg gått for det kortet på psdata kan være de har brukt bedre komponeter på det tilogmed enn sapphire sitt. Husk at sapphires reklamasjon av kortene går direkte utover prisen på dem. Det er jo nesten 200kr forskjell. Om du absolutt skal ha noe "supeRkjent" så kan jeg ikke se grunn til at du skulle bli skuffet over sapphire sitt. pris/ytelse forholdet tror jeg derimot er bedre på connect3d sine kort, da pr/krone teller for mange av oss...... edit_ men det er jo ikke kommet inn så mye informasjon på denne tråden at det gjør noe...... Endret 9. desember 2003 av genesis Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det koster jo bare 1200 jo!! Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Mange, mange som sprø hvilket radeon 9600 de skal ha, og de ender som regel opp med XT. Bra pris fant jeg på et slikt kort på psdata_ Connect3d VGA-Card Radeon 9600XT 128MB AGP DVI TV-Out Retail Varenummer ATIC3D-6046 Produsent Connect3d Segment SKJERMKORT Prod.familie ATI Baserte kort Link til produkt http://www.connect3d.com/products/products_radeon_9600XT.htm Link til produsent http://www.connect3d.com 1469,- inkl. mva 10.12.2003 Dette er det rimeligste radeon 9600xt jeg har sett til nå, men er det bra? (uten om "minstekrav", kjernen, hvor bra er det?) Sikter da spesiellt til hvordan det tar seg ut i overklokket tilstand. edit_ topic 1300 takk!! Er det like godt kort? er det det du sier? Er det bare at Sapphire er mere kjent?? Nja, kanskjej!! Endret 9. desember 2003 av neon123 Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Okei! er det dette dere mener som er bedre enn sapphire?Det er jo bare 400mhz! Sapphire er jo 500mhz! [/url] Nei nei. Vi har aldri sagt at det er bedre enn sapphire. Jeg gjentar: Kortene er like gode så gå for det som koster minst. Nei nei. Det er ikke 400MHz. Les hva som står da mann, det er RAMDAC som er 400MHz, og det er av null betydning for deg. Alle 9600XT kort har kjernehastighet på 500MHz. Bullshit. Alle XT kort har IKKE samme hastighet. Mange XT kort har 400Mhz core. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Det koster jo bare 1200 jo!! 1300 takk!! ? Jeg må si at jeg ikke har fulgt med. Det setter jo saken i et annet lys. Hvordan kan en velge å kjøpe et dyrt kort når en kan få det SÅ mye billigere? Damid, lurer på om jeg skal ha de selv nå....... ettersom _ Bullshit. Alle XT kort har IKKE samme hastighet.Mange XT kort har 400Mhz core. Trykket jeg på produklt linken_ "500 mhz Engine 600 mhz Memory" Da ser iallefall ikke jeg noe tvil whatsoever. Ikke alle fakta er slengt på bordet mener jeg (tilbakemeldinger ventes det jo forsatt), men dettte er masse nok for meg (, men det er ikke mitt valg, jeg skal vente på neste generasjon). velger du hva jeg hadde valgt, kunne du da gitt tilbakemelding på ytelse og eventuellt overklokking med tall? og hvilket minne det leveres med og slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå