vidor Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 6XX er etter det som er kommet ut en 650 med litt annet utseende og en minijack heller enn en jack som hovedterminering, noe som jeg vil si er en fordel. Det kan uansett endres siden ledningen er avtagbar. Til 215 dollar er det et godt kjøp. Totalbeløp for innførsel ender på temmelig nært 2300 kr. Du sparer sånn sett ca 450 på norsk nypris. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Levering i desember dog, så man skal være rimelig tålmodig Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 25. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2017 Joda, grei pris. Kommer vel på ca 2300,- med moms og fortollingsgebyr. Men er vanskelig når jeg ikke vet hvordan de låter eller noe. Derfor er det kjekt å handle her hjemme hvor jeg lett kan returnere om jeg ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Kjøp Sennheiser HD650 til testing og lever tilbake. Da får du svaret på om du vil like 6xx eller ikke Det er samme headset bare forskjellig branding. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. juli 2017 Del Skrevet 25. juli 2017 Joda, grei pris. Kommer vel på ca 2300,- med moms og fortollingsgebyr. Men er vanskelig når jeg ikke vet hvordan de låter eller noe. Derfor er det kjekt å handle her hjemme hvor jeg lett kan returnere om jeg ikke er fornøyd. Pluss at du må vente i 4-5 måneder på å få dem tilsendt. Jeg ventet om lag et halvår på mine TH X-00 fra Massdrop og jeg gjør ikke det samme om igjen. Den tiden er mer verdifull for meg. Det skal legges til at jeg ble etter hvert særs fornøyd med lyden, da. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 25. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2017 Haha. Greit å strekke på budsjettet, men å strekke det med, hmm, 700kr pluss? Er jo litt da. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 25. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2017 Tror ikke det har blitt nevnt... Hva med AKG? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 Tenkte jeg skulle oppgradert kilde før jeg eventuelt sender tilbake hodetelefonene. Har kvitta meg med Sound Blaster kortet, så nå har jeg bare det integrerte på hovedkortet (SupremeFX). Hva burde jeg gå for? "Kan" jeg nøye meg med en hodetelefonforsterker mellom PC og hodetelefonene, eller burde jeg kjøre ekstern DAC/AMP combo eller separat DAC og forsterker. Forøvrig har jeg også lurt litt på å eventuelt gå for et eksternt lydkort mer retta mot studio bruk. Fordelen der er jo at de skal være "riktige", men jeg får også phantom power og slikt sånn at jeg kan bruke hva jeg vil av mikrofoner. Audient iD14 er i så fall den jeg har kikket på. https://audient.com/products-2/audio-interfaces/id14/id14-overview/ Budsjettmessig ser jeg for meg 2000,- +/- Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Tenkte jeg skulle oppgradert kilde før jeg eventuelt sender tilbake hodetelefonene. Har kvitta meg med Sound Blaster kortet, så nå har jeg bare det integrerte på hovedkortet (SupremeFX). Hva burde jeg gå for? "Kan" jeg nøye meg med en hodetelefonforsterker mellom PC og hodetelefonene, eller burde jeg kjøre ekstern DAC/AMP combo eller separat DAC og forsterker. Forøvrig har jeg også lurt litt på å eventuelt gå for et eksternt lydkort mer retta mot studio bruk. Fordelen der er jo at de skal være "riktige", men jeg får også phantom power og slikt sånn at jeg kan bruke hva jeg vil av mikrofoner. Audient iD14 er i så fall den jeg har kikket på. https://audient.com/products-2/audio-interfaces/id14/id14-overview/ Budsjettmessig ser jeg for meg 2000,- +/- Hvis du ikke skal prøve utstyret først kan du spare mye tid ved å bare kjøpe det første og beste, du bør ikke lese brukeranmeldelser siden dette vanligvis er reklame eller dårlige råd fra personer med manglende erfaring og kunnskaper. Jeg bruker forresten en Audioengine D1 hodetelefonforsterker, den kan jeg også bruke med aktive høytalere og optisk input fra f.eks. Playstation. Den er veldig liten og jeg er veldig fornøyd med den, eneste jeg savner er fjernkontroll. Men jeg aner ikke hvordan denne låter i forhold til andre rimeligere eller dyrere alternativer, det bryr jeg meg ikke om siden jeg er fornøyd med den. Sannheten er at jeg sannsynligvis ville blitt like fornøyd om jeg la ut noen hundre kroner eller noen tusen eller titusen kroner. Kjøper du dyrt får du gjerne flere funksjoner, men ikke alltid. Noen ganger er det merkevare og kabinett / boksen (pent utseende) du betaler for mens elektronikken inni er det billigste som finnes. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 Uheldigvis er det dårlig med muligheter for å teste først. Tenker litt mer på det, så hadde det vel kanskje vært like greit å gått for en ekstern dac. Mindre forstyrrelser og sånn, selv om jeg må si at de integrerte faktisk har kommet langt. Forøvrig også flere tilkoblinger. Skal brukes til å drive hodetelefonene, men jeg må også ha en output som jeg kan koble til forsterkeren til anlegget mitt. Spørsmålet er fortsatt hvilken man skal gå for, og om man kanskje skal lete i pro-segmentet som er litt mindre "audiofilt priset" Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Uheldigvis er det dårlig med muligheter for å teste først. Tenker litt mer på det, så hadde det vel kanskje vært like greit å gått for en ekstern dac. Mindre forstyrrelser og sånn, selv om jeg må si at de integrerte faktisk har kommet langt. Forøvrig også flere tilkoblinger. Skal brukes til å drive hodetelefonene, men jeg må også ha en output som jeg kan koble til forsterkeren til anlegget mitt. Spørsmålet er fortsatt hvilken man skal gå for, og om man kanskje skal lete i pro-segmentet som er litt mindre "audiofilt priset" Hvis du kjøper noe dyrt og eksklusivt vil jeg råde deg til å ikke åpne det opp og kikke inni, da er det fort gjort å bli skuffet. Som å kjøpe en dyr bil og finne en gressklippermotor under panseret Det finnes et marked for høy pris og høy kvalitet, men også et større marked for høy pris og lav kvalitet. Akkurat når det kommer til lyd, høytalere, ledninger og så videre så faller mye innunder siste kategorien. Når kundene nesten aldri merker forskjell uansett så forstår jeg at det er fristende og gjøre det på den måten. Når det kommer til ledninger så ser dyre kabler fine ut, men generelt sett blir lyden dårligere dess mer du bruker på ledninger og kabler - fordi et like dyrt anlegg men med rimeligere kabler vil låte bedre og spille høyere. Ledningen er litt som felger på bil, sålenge de passer og ser fine ut er det bra men skal du ha ytelse bør du investere i andre ting. Endret 28. juli 2017 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2017 Joda, jeg er litt der at DAC er DAC og kabel er kabel. Men siden jeg ser på en alt-i-ett løsning, så er det jo greit med noe som er kraftig nok til å drive det meste av hodetelefoner - er vel det jeg tenker mest på kanskje. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Hvis du kjøper noe dyrt og eksklusivt vil jeg råde deg til å ikke åpne det opp og kikke inni, da er det fort gjort å bli skuffet. Som å kjøpe en dyr bil og finne en gressklippermotor under panseret Det finnes et marked for høy pris og høy kvalitet, men også et større marked for høy pris og lav kvalitet. Akkurat når det kommer til lyd, høytalere, ledninger og så videre så faller mye innunder siste kategorien. Når kundene nesten aldri merker forskjell uansett så forstår jeg at det er fristende og gjøre det på den måten. Dette her gir da ingen mening; jeg har testet veldig mye forskjellig fra lav til ekstremt høy pris. Og selv innmaten henger i 99% av tilfellene sammen med prisen. Denne holdningen med at noen pusher hardware for 100 kroner i en boks til 10.000 (eller 100.000) er ikke knyttet til virkeligheten. Vanligvis har dyrere hardware brukt ekstremt med tid på å velge ut de rette komponentene samt sette dem opp for minimal påvirkning mellom dem (ved hjelp av kortest mulig strekning signalene må gå gjennom elektronikken og ekstremt dyre linære strømforsyninger. Du kan ikke se på DAC chipens pris alene, 90% av lyden kommer fra andre deler av DAC'en enn selv chipen. Endret 29. juli 2017 av TGB Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 TGB, Jeg sier ikke at dyrt er dårlig, men at du gjerne kan få tilsvarende kvalitet for en brøkdel av prisen :-) 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 TGB, Jeg sier ikke at dyrt er dårlig, men at du gjerne kan få tilsvarende kvalitet for en brøkdel av prisen :-) Det er din påstand, uten noe som dekker opp mot den påstanden. Eller? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) TGB, Jeg sier ikke at dyrt er dårlig, men at du gjerne kan få tilsvarende kvalitet for en brøkdel av prisen :-) Det er din påstand, uten noe som dekker opp mot den påstanden. Eller? 3m bi-wire høytalerkabel til rundt 30 000 kr. https://www.hifiklubben.no/kabler/hoyttalerkabel/audioquest-comet-hoyttalerkabel/ Hvis du ikke tror meg kan du kjøpe den ledningen og koble til anlegget ditt I noen tilfeller er det mulig å høre forskjell, da er det ikke gitt at du foretrekker den dyre kabelen. Det samme gjelder for forsterkere og lignende, folk vil ha et fint "møbel" å pryde stuen med. Endret 29. juli 2017 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 En god kabel til 30 000 og en god kabel til 500 med gode nok materialer og tverrsnitt er det ikke engang målbare forskjeller på når det kommer til lyd. Den dyrere kabelen er ofte i teorien bedre ved at den bruker edlere metaller med bedre ledningsevne (eksempelvis sølv) samt termineringer og skjerminger som i teorien er bedre på papiret. Problemet er at i det virkelige liv er ikke forskjellen stor nok til å gi noen reell endring i lyden. Kabel er et tema som er ganske rett frem da det er ganske godt dokumentert. Når det kommer til elektronikk er det en annen historie da det er klare målbare forskjeller mellom utstyr, og dyrere forsterkere og DACer er som regel dyrere fordi de bruker dyrere og i teorien bedre komponenter, jo høyere du kommer opp i prisklassene jo mindre er nyansene, men de er der fortsatt. Dette du skriver om at dyrere utstyr ikke er no annerledes udner panseret enn billig utstyr vil jeg sådan kalle tull. Jeg skjønner og er delvis enig i poenget du prøver å få frem, men jeg tror du har missforstått det selv. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 TGB, Jeg sier ikke at dyrt er dårlig, men at du gjerne kan få tilsvarende kvalitet for en brøkdel av prisen :-) Når det gjelder DAC så er billig i høy kvalitet Schiit Yggdrasil. Den koster 30.000. Så selv "lavpris" selskap som Schiit må relativt høyt i pris for å få høy kvalitet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 En god kabel til 30 000 og en god kabel til 500 med gode nok materialer og tverrsnitt er det ikke engang målbare forskjeller på når det kommer til lyd. Den dyrere kabelen er ofte i teorien bedre ved at den bruker edlere metaller med bedre ledningsevne (eksempelvis sølv) samt termineringer og skjerminger som i teorien er bedre på papiret. Problemet er at i det virkelige liv er ikke forskjellen stor nok til å gi noen reell endring i lyden. Kabel er et tema som er ganske rett frem da det er ganske godt dokumentert. Når det kommer til elektronikk er det en annen historie da det er klare målbare forskjeller mellom utstyr, og dyrere forsterkere og DACer er som regel dyrere fordi de bruker dyrere og i teorien bedre komponenter, jo høyere du kommer opp i prisklassene jo mindre er nyansene, men de er der fortsatt. Dette du skriver om at dyrere utstyr ikke er no annerledes udner panseret enn billig utstyr vil jeg sådan kalle tull. Jeg skjønner og er delvis enig i poenget du prøver å få frem, men jeg tror du har missforstått det selv. Jeg sier ikke at det ikke er forskjeller og nyanser som kresne (kvalitetsbevisste) setter pris på, men den jevne forbruker vil ikke merke mye til det. Derfor sier jeg at forbrukere gjerne kaster vekk mye penger på lydprodukter de ikke trenger siden de ikke merker noen forskjell og ville vært like fornøyd med et rimeligere produkt. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Dette henger selvsagt sammen med interesse; skal man bare ha lyd og har 0 interesser av kvalitet på lyden så er det helt rett - det er bortkastet å kjøpe dyre produkter. MEN når man først er her på forumet og spør så er det vel sannsynlig at interessen er litt over snittet, og det er ingenting som er dyrere enn å kjøpe noe billig for så å oppgradere x antall ganger før man kommer der man ønsker å være. Mitt syn uansett hva det er; har man interesse - kjøp noe som ligger litt over prisen man er komfortabel med. Det lønner seg i lengden. Det er også mye å spare på å sjekke bruktmarkedet (selv om flertallet tror de har gull hjemme). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå