Gå til innhold

Ny fugl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svært sjelden med 1200 mm objektiv så jeg tipper 600 mm med extender og det kan i tillegg til at Canon 5D mrk. er et tregt kamera som jeg sjøl har hatt, men ganske raskt la til side til fordel for andre som ikke er fullformat.

V1 her er nok bare å glemme, men V2 ville jeg ha beskåret oppe så den uskarpe grastusten bak som tar all oppmerksomhet forsvinner.

Scroll opp, dekk til og se forskjellen.

V3 har fått litt i meste med skarphet i etterarbeidet - noe jeg ville redusert etter siste klikk ved å gå rett etter det klikket til Rediger og velg uttoning så får du opp en glidebryter der du kan redusere siste operasjon, men ALLTID siste og dette funker på mange verktøy og filtre.

Når du har som i V3 fått for mye kan du jo i etterkant velge et klikk på uskarphet og velge samme metode med å redusere uskarphet til du får fram det ønskelige.

For ettertiden er det kanskje bedre å forsøke å finne steder der du kommer tettere på fugl.

Roar

Lenke til kommentar

Svært sjelden med 1200 mm objektiv så jeg tipper 600 mm med extender og det kan i tillegg til at Canon 5D mrk. er et tregt kamera som jeg sjøl har hatt, men ganske raskt la til side til fordel for andre som ikke er fullformat.

V1 her er nok bare å glemme, men V2 ville jeg ha beskåret oppe så den uskarpe grastusten bak som tar all oppmerksomhet forsvinner.

Scroll opp, dekk til og se forskjellen.

V3 har fått litt i meste med skarphet i etterarbeidet - noe jeg ville redusert etter siste klikk ved å gå rett etter det klikket til Rediger og velg uttoning så får du opp en glidebryter der du kan redusere siste operasjon, men ALLTID siste og dette funker på mange verktøy og filtre.

Når du har som i V3 fått for mye kan du jo i etterkant velge et klikk på uskarphet og velge samme metode med å redusere uskarphet til du får fram det ønskelige.

For ettertiden er det kanskje bedre å forsøke å finne steder der du kommer tettere på fugl.

Roar

Takk for kommentarer! Disse fugletårnene egner seg nok best for fuglekikking der man får god oversikt, men artig likevel å prøve med kamera. Versjon 3 er kun ment å skulle angi avstanden, samt å finne igjen på mobilvesjonen hvor utsnittene er hentet fra. På versjon to var det for lite piksler og "måtte" ha med litt av omgivelsene for å få nok piksler til et foto i laptop-format. Ved lite lys tipper jeg fullformat slår crop-kamera, men her hvor der er nok lys ville nok et 20-24 megapikselcropkamera gitt mer detaljer, og om det er raskere spiller mindre rolle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...