Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden

JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 20 tusen maskiner, så skal de inn med 50 tusen til?

Og støynivået skal gå ned, hvordan er dette mulig-

ASIC maskinene blir jo mindre og mindre effektive med tiden, etterhvert som valutaen blir tyngre å "utvinne". Til slutt bruker de så mye strøm at de går i minus. Eller at de ikke har plass til flere maskiner, og går i "minus" fordi de gamle maskinene tjener mye mindre enn maskinene de tar plassen til ville gjort. Da må det jo nye maskiner inn, og de gamle blir skrudd av.

Men det må jo også være skrevet litt krøkkete i artikkelen da, som du påpeker. Selv bare en ny maskin vil jo øke støynivået om ikke noen av de gamle skrus av. Så for at setningen skal gi mening om at støyen ikke vil øke, må en utvidelse med 50 000 nye maskiner, enten bety at de skrur av de 20 000 de har, og at de enten har kjøpt 70 000 nye maskiner slik at maskinparken teller 70 000, en utvidelse på 50 000 maskiner. Eller så må det bety at utvidelsen i antall maskiner blir på 30 000; 50 000 nye maskiner minus de 20 000 de skrur av...

Lenke til kommentar

Men det må jo også være skrevet litt krøkkete i artikkelen da, som du påpeker. Selv bare en ny maskin vil jo øke støynivået om ikke noen av de gamle skrus av. Så for at setningen skal gi mening om at støyen ikke vil øke, må en utvidelse med 50 000 nye maskiner, enten bety at de skrur av de 20 000 de har, og at de enten har kjøpt 70 000 nye maskiner slik at maskinparken teller 70 000, en utvidelse på 50 000 maskiner. Eller så må det bety at utvidelsen i antall maskiner blir på 30 000; 50 000 nye maskiner minus de 20 000 de skrur av...

Synes ikke det var så veldig krøkkete skrevet. "Utvides med 50 000 nye maskiner" = 70 000 maskiner totalt. Det at støynivået ikke skal øke er nok pga. støydempende tiltak, i tillegg til at de nye maskinene lager mindre støy. Begge deler nevnes i artikkelen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det koster vel ca 8000$ å utvinne en bitcoin, med strømkostnader og dagens vansklighetsgrad. Hvor lenge skal prisen være lav før de går konk? De går jo 2000$ i minus for hver btc, så sant de ikke har utrolig gode strømpriser..

Jeg har lenge stilt meg det spørsmålet også for privatpersoner som fortsatt miner... (alle direkte og indirekte kostnader tatt i betraktning)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tiden da mannen i gata kunne tjene gode penger på mining ser dessverre ut til å være over. Nå er miningen tatt over av de store gutta som har flere lastebillass med penger å investere.  :(

Blir mer og mer interessert i coins som benytter POS og/eller masternodes. Noen her som vet om et spennende prosjekt med POS/masternode som en ikke trenger sinnssyke  mengder med coins for å starte?

Lenke til kommentar

Tiden da mannen i gata kunne tjene gode penger på mining ser dessverre ut til å være over. Nå er miningen tatt over av de store gutta som har flere lastebillass med penger å investere.  :(

Blir mer og mer interessert i coins som benytter POS og/eller masternodes. Noen her som vet om et spennende prosjekt med POS/masternode som en ikke trenger sinnssyke  mengder med coins for å starte?

Du tenker feil. En node med 10k coins kan koste 40$,og en med 1000 10k dollar.

Hvis du vil inn uten å bruke for mye så må du nesten gamble litt.

Kjøpe en høy roi node som har falt i pris (der gjør de alltid) og håpe på den lever lenge nok til at du tjener noe.

Og mining er vel ikkje helt over mener eg. Men tiden der du tjener $ bare ved å slå på er over.

Selv har eg minet frem 3 noder der eg miner og trader det eg miner. Tjener helt ok på de( ca 12$ dagen til sammen) , men er avhengig av å være tidlig ute. Jobbe litt aktivt med å finne ok prosjekter som levere en stund.

De mer seriøse nodene har eg kjøpt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Innova er veldig billig og har noe interessante ting på gang. Xuma er også billig nå.

Driver å sjekker ut blocksafe atm for å se om den kan være interessant. blocksafe node er ikke kommet enda, men du vil trenge 1500 coins for en slik, så det er ca 500$ per nå. 

Cpchain kommer også med tiered node, men usikkert hvor mange coins du vil trenge for den minste og den største. De kommer med mer info i august. Tror vi kan være rimelig sikker på at 100k vil være en tier.

Lenke til kommentar

Kjøpe en høy roi node som har falt i pris (der gjør de alltid) og håpe på den lever lenge nok til at du tjener noe.

Og mining er vel ikkje helt over mener eg. Men tiden der du tjener $ bare ved å slå på er over.

Selv har eg minet frem 3 noder der eg miner og trader det eg miner. Tjener helt ok på de( ca 12$ dagen til sammen) , men er avhengig av å være tidlig ute. Jobbe litt aktivt med å finne ok prosjekter som levere en stund.

Så du tjener 95kr dagen.

Er det etter strøm, skatt osv?

Er vel mer lønnsomt å pante tomflasker ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er stort sett noe slikt jeg forsøker å gjøre også, men hvis en ikke har tonnevis med skjermkort så tar det veldig lang tid å mine nok til en node.

Innova er veldig billig og har noe interessante ting på gang. Xuma er også billig nå.

Driver å sjekker ut blocksafe atm for å se om den kan være interessant. blocksafe node er ikke kommet enda, men du vil trenge 1500 coins for en slik, så det er ca 500$ per nå. 

Cpchain kommer også med tiered node, men usikkert hvor mange coins du vil trenge for den minste og den største. De kommer med mer info i august. Tror vi kan være rimelig sikker på at 100k vil være en tier.

Skal se nærmere på disse.  :)

Så du tjener 95kr dagen.

95 kroner dagen er 34675 kroner året. Mulig en kan tjene mer på å pante tomflasker, men hvordan tror du regnestykket blir om en regner på kroner tjent per times jobbing?  ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Så du tjener 95kr dagen.

95kr dagen er overhodet ikke noe dårlig inntekt å ha på si. Er også greit å merke at de som driver med mining som oftest har en fundamental tro på både valutaen de miner og blokkjeden som teknologi, og ser på mining inntekten som en langsiktig investering.

Lenke til kommentar

Så du tjener 95kr dagen.

Morsom du.

Spm du burde stille er hvor mye riggen trekker av strøm.

Den trekker ca 600w med den algoritmen eg minet med da.

Så da sier det seg vel selv at eg sitter igjen med litt.

Det du ikkje tenker på er at disse nodene vil generere inntekt så lenge de lever, og gir meg muligheten til å spytte penger inn i andre prosjekter uten å spytte inn mer Nok.

Hvorfor kommenterer du med en sånn holdning når du ikkje engang vet hva det går i ?

Anbefaler deg å lese deg opp.

Bare spør om det er noe mer så skal eg forklare :w00t:

Lenke til kommentar

Er stort sett noe slikt jeg forsøker å gjøre også, men hvis en ikke har tonnevis med skjermkort så tar det veldig lang tid å mine nok til en node.

Ja, tar jo litt tid.

Eg bestemte meg for at om eg skulle ha riggen så måtte eg være litt mer aktiv enn  den første måneden som miner.

Følgte med på bitcointalk, og var det en coin eg hadde troen på startet eg mining så og si med engang den var lansert.

Kan tjene en god del på å være tidlig ute.

Ofte eg miner en 30% av noden i løpet av noen uker, trader litt, og kjøper resten om eg virkelig har troen.

Men eg bommer i ny og ne, og kaster vekk både strøm og tid, men når en først får fatt i noen noden som lever en stund så hjelper det veldig på.

Men eg må nok være mer aktiv no enn før om det skal være verdt det.

Lenke til kommentar

Hvor mye tid bruker du på dette? Evt hvor mye tid bør du bruke for å ha såpass med inntekt?

Eg er en veldig liten miner, så en som har ett større anlegg bruker nok sikkert ikkje like lang tid på å flytte seg rundt slik eg må gjøre.

Hvis eg finner en coin eg begynner å mine så miner eg denne frem til den miner mindre enn det øverste på whattomine sier. Da miner eg gjerne det den forteller og selger for å så spytte pengene inn i coinen eg vil ha.

Har eg fått tak i nok coins så prøver eg gjerne å trade meg oppover. Noen ganger går det andre ikkje.

Tapte stort på mano coin, nesten 0.25 btc, men det var min egen feil. Eg tok en sjangse eg sjelden gjør og blei for grådig.

Men det går jo noen timer med det i mnd, og spesielt om du må trade uten bot.

Eg håper jo at eg kan få tak i nok billige noder via mining slik at eg bare kan sette mining på en ok coin og glemme den, men er ikkje helt der enda, og vil ikkje bruke opptjente midler utenfor miningen på å kjøpe meg inn i noder.

Til det er det litt for risikabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...