Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Har noen iota på Binace, og begynte med eth via Coinbase for 3 mnd siden, så jeg er litt kjent med ting.

 

Er det noen som kan forklare hvordan Coinbase (o.l) kan veksle fra fiat til crypto? De har vel ikke et hav av eth/btc å selge? Eneste måten jeg kan se at penger kan komme inn i systemet er om noen kjøper ico direkte, og at jeg kan kjøpe på Coinbase dersom noen vil selge sine eth/bitcoin/bcc/ltc.

Du kjøper det andre selger. Enkelt og greit. Coinbase tar en fee.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Ser nok bare en vei inn for pengene, altså via direktekjøp fra kilde.

Alt som skjer på f.eks Binance er jo "veksling".. Coinbase kjøper og selger crypto og fiat, men Coinbase kan vel ikke selge mer enn hva andre vil kjøpe? Siden det går ganske greit for 1 mill kunder å kjøpe så bør det være rikelig med selgere også, men siden tilstrømningen av kjøpere trolig er større enn volumet selgere kan tilby så ser det ikke ut til å være mulig.

Lenke til kommentar

Tja. Ser nok bare en vei inn for pengene, altså via direktekjøp fra kilde.

 

Alt som skjer på f.eks Binance er jo "veksling".. Coinbase kjøper og selger crypto og fiat, men Coinbase kan vel ikke selge mer enn hva andre vil kjøpe? Siden det går ganske greit for 1 mill kunder å kjøpe så bør det være rikelig med selgere også, men siden tilstrømningen av kjøpere trolig er større enn volumet selgere kan tilby så ser det ikke ut til å være mulig.

 

Det er ikke coinbase du handler med, men andre kunder av coinbase. Dersom det til en gitt pris finner flere kjøpere enn selgere, vil prisen på den aktuelle mynten stige, helt til markedet er i likevekt. Dersom det finnes flere selgere enn kjøpere, vil prisen synke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. Ser nok bare en vei inn for pengene, altså via direktekjøp fra kilde.

 

Alt som skjer på f.eks Binance er jo "veksling".. Coinbase kjøper og selger crypto og fiat, men Coinbase kan vel ikke selge mer enn hva andre vil kjøpe? Siden det går ganske greit for 1 mill kunder å kjøpe så bør det være rikelig med selgere også, men siden tilstrømningen av kjøpere trolig er større enn volumet selgere kan tilby så ser det ikke ut til å være mulig.

Som Papegøye sier, men Coinbase har også store reserver av kryptovaluta. Det har forøvrig Binance og andre exchanges også. Hvis du sammeligner prisen på Coinbase vs Gdax ser du at de legger på en god margin.
Lenke til kommentar

Nå har jeg mina i snart en måned på NiceHash Miner 2. Men så ser jeg at Legacy utgaven skal ha bedre ytelse, i tillegg til flere innstillinger. Er det noen her som bruker den? Forstår det sånn at dette er en utgave som de oppdaterer parallelt med den andre. Men hvorfor er ytelsen bedre? Egentlig misvisende navn. Tenkte først at dette er "den gamle" utgaven som ikke støttes mer.. Er nok flere som tenker det samme.

Lenke til kommentar

Velger å ha begge installert, og kommer til å teste dem med jevne mellomrom. Ytelsen med NeoScrypt er faktisk bedre med 2.0 mineren til NH. Fikk heller ikke kjørt precise benchmark på Legacy uten at den tima ut hver gang.

Er en som skriver:

 

the miner provided by NH does not contain developer fees

the miners provided in the legacy version contain additional developer fees - some of them actually report false higher hash rates to keep you hooked, not all but some of them

so essentially you are running your hardware a little bit harder and hotter to pay the developer - and yes making a bit more yourself, sometimes

 

 

Vet ikke hvor mye hold det er i dette, men ser jo at selv om Legacy har flere valgmuligheter/instillinger, så kan en potensielt sitte i dagesvis og feilsøke problemer med så mange minere (fallgruver?) osv. 2.0 har enkelt og greit bare fungert for meg så langt, og den enkeltheten har en verdi i seg selv.

 

Mange har andre ting å holde på med enn å geeke over dette i evigheter. Synes det er interessant (blir litt som å sitte og knote med mods), men merker jeg begynner å bli lei nå. Handler om prioritering av tid. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som fortsatt har troen på Bitcoin?

Selvføgelig. ellers hadde verdien vært 0,-    :)

 

Krakket er spådd ikke langt unna.

 

Det er lett å være etterpåklok... Jeg angrer jeg ikke kjøpte noen Bitcoins for mange år siden når den var billig. Dersom prisen går ytterligere oppover nå og jeg selger for tidlig kommer jeg til å angre.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som fortsatt har troen på Bitcoin?

Selvføgelig. ellers hadde verdien vært 0,-    :)

 

Krakket er spådd ikke langt unna.

 

Lel de har spådd det i 8 år og bitcoin bouncer alltid tilbake høyere enn det var. 

 

Kursen falt ned betydelig for ikke så lenge siden. Den har ennå ikke kommet opp der den var. På sitt høyeste var mine coins verdt 750$.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som fortsatt har troen på Bitcoin?

Selvføgelig. ellers hadde verdien vært 0,-    :)

 

Krakket er spådd ikke langt unna.

 

Lel de har spådd det i 8 år og bitcoin bouncer alltid tilbake høyere enn det var. 

 

Kursen falt ned betydelig for ikke så lenge siden. Den har ennå ikke kommet opp der den var. På sitt høyeste var mine coins verdt 750$.

 

Såklart. Det er en langtidsinvestering. Kan ta 2 år før det eksploderer igjen, og i løpet av den tiden kan det gå sakte ned igjen. Jeg kjøpte BTC på topp i 2014, så falt det gradvis etter det. Var vel først i 2017 verdien gikk langt over det jeg betalte. Med mindre du er en ekspert daytrader er det ikke noen vits i å prøve å time noe. Med mindre du absolutt trenger pengene så ville jeg ikke solgt.

Har du troa: hodl. Hvis ikke: selg.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Hvordan kan man enklest selge Bitcoins for å få beløpet inn på konto?

Jeg har flyttet mine coins over til BitPay. Der fikk jeg muligheten til å kjøpe Amazon Gift Card som jeg kunne bruke å handle for. Så fremt man har noe å handle på Amazon så er vel det det enkleste.

Localbitcoins.com er uten tvil det enkleste. Norske folk som kjøper og du får pengene via bankoverføring. Selger du nå har du pengene på konto i morgen tidelig. 

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk brukt LocalBitcoins en gang tidligere når jeg kjøpte Bitcoins fra en norsk selger.

Sende coins til min LBC Wallet fee 0.00005 BTC 0.53$

Selge coins fra min LBC Wallet fee 0.00015 BTC 1.59$

 

Er vel viktig å selge til en som har godt rykte. Hvis jeg sender coins så kan han vel velge å ikke overføre pengene. Jeg kjøpte tidligere der fra en som heter sturle (nevnt i media).

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk brukt LocalBitcoins en gang tidligere når jeg kjøpte Bitcoins fra en norsk selger.

Sende coins til min LBC Wallet fee 0.00005 BTC 0.53$

Selge coins fra min LBC Wallet fee 0.00015 BTC 1.59$

 

Er vel viktig å selge til en som har godt rykte. Hvis jeg sender coins så kan han vel velge å ikke overføre pengene. Jeg kjøpte tidligere der fra en som heter sturle (nevnt i media).

Det er jo akkurat derfor du ikke skal trykke på release coins før du har fått pengene inn på din bankkonto....

Om du leser instruksjonene til f.eks Sturle så ber han folk om å ikke sende coins før kunden har fått pengene fra Sturle inn på bankkonto. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...