Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd i flere dager i få godkjent id på coinbase og gdax fikk jeg endelig godkjent på coinbase i dag. Men på gdax står det at den ikke er godkjent, skal ikke de to "henge sammen"? Eller tar det litt tid før gdax finner ut av det?

Jeg fikk godkjent pass his coinbase.. Måtte godkjenne førerkortet også for å få tilgang på gdax.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noe info på hva som skjer med altcoinsa som stiger nå hver dag

 

Snakker mest om Ripple - Cardano - Stellar - Tron

 

Dette var coins jeg orginalt kjøpte som mine første altcoins på en exchange som jeg bare glemte bort for ikke så langt tilbake ( Prøvde mange exchanges for å få en feeling av hvordan crypto fungerte)

Samtidig som jeg ikke gjorde noe mer enn å legge inn en liten investering i LTC-BTC-ETH som skal sitte noen år

 

Mener jeg investerte rundt 2k NOK også logget jeg inn igår og så balansen ligge på nesten 20k

 

Noen "news" som gjør at økningen er som den er?

må legge til at jeg ikke leste om noen av altcoinsa da jeg kjøpte heller.

Var etter en fuktig kveld på byen så stellar som hadde romskip som logo var "dritkult" å kjøpe akkurat da hehe

 

Så tenker at jeg nesten burde sette meg litt inn i altcoinsa hvis jeg burde selge nu



Anonymous poster hash: ecc7d...6a1
Lenke til kommentar

Fant igjen en gammel wallet.dat fil.

Jeg mente det var litecoins, og da jeg kopierte den inn til litecoin mappen og den søkte igjennom kom det opp transaksjoner inn og ingen ut, så regner da med at dette er riktig currency for wallet filen?

Men det står 0 som beløp, noen som har tips?

Kommer transactions opp på listen hvis det er feil currency?

Wallet fra 2014.

Lenke til kommentar

Noen som har noe info på hva som skjer med altcoinsa som stiger nå hver dag

 

Snakker mest om Ripple - Cardano - Stellar - Tron

 

Dette var coins jeg orginalt kjøpte som mine første altcoins på en exchange som jeg bare glemte bort for ikke så langt tilbake ( Prøvde mange exchanges for å få en feeling av hvordan crypto fungerte)

Samtidig som jeg ikke gjorde noe mer enn å legge inn en liten investering i LTC-BTC-ETH som skal sitte noen år

 

Mener jeg investerte rundt 2k NOK også logget jeg inn igår og så balansen ligge på nesten 20k

 

Noen "news" som gjør at økningen er som den er?

må legge til at jeg ikke leste om noen av altcoinsa da jeg kjøpte heller.

Var etter en fuktig kveld på byen så stellar som hadde romskip som logo var "dritkult" å kjøpe akkurat da hehe

 

Så tenker at jeg nesten burde sette meg litt inn i altcoinsa hvis jeg burde selge nu

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Tja, Stellar har fått IBM som partner. Så det er vel mye av grunnen til at den har skutt i været. Men ellers er det bare generell markeds økning som gjør at alle priser har steget mye den siste tiden. Cardano og TRON er nye prosjekter som nesten akkurat har kommet ut av ICO’s, så der er det vel mest hype og spekulasjoner.

 

Eier en liten andel av både Stellar, Cardano og TRON selv.

Endret av JokerN_
Lenke til kommentar

Noen "news" som gjør at økningen er som den er?

 

Generelt så øker de fordi hele markedet bare vokser og vokser. Slik det har vært de siste årene, og spesielt siden april har det omtrent vært umulig å tape penger... Målet for de fleste bør egentlig bare være å gjøre det bedre enn bitcoin (i % økning).

 

Men andre årsaker til økning, enn at stadig flere spytter penger inn i crypto:

  • Du har endel folk på twitter (Vitalik grunnleggeren av ETH, John McAfee, som to eksempler), som har enten mange følgere og/eller mye respekt, så dette er enkeltpersoner som kan få en coin til å moone...
  • Videre så begynner du å få endel ganske store kanaler på youtube som skriver om crypto, og om endel av de skriver om de samme, så vil de gå opp.
  • Veldig mange sitter og diskuterer på telegram og diverse discord servers. Mange av disse er lukket, og koster btc for å komme inn i. Noen av de kan få en coin til å moone bare fordi de er mange der. Og noen av de slipper bare inn folk som sitter på veldig mye i crypto - og da trenger de ikke være så mange en gang - det holder om et par "whales" går inn i en mindre coin, og den vil begynne å moone.
  • Aktuelle forum er 4chan/biz, r/CryptoCurrency, r/<altcoin>, hver coin har gjerne egne sider det disktureres på.
  • Endel coins har også bra navn, markedsføring, etc. Det er gjerne slik de får oppmerksomhet, slik at de dukker opp på de overnevnte
  • Exchangene har mye makt, da det er de selv som velger hva de skal liste
  • Og sist, men ikke minst... hvilket har mistet fokus den siste tiden - brukes den faktisk til noe reelt? (Derfor Bitcoin er, og i lang tid vil være størst, og hvorfor Ripple har økt så mye i verdi den siste tiden - samarbeid med American Express og Santander).

Om man leter etter kvalitet, så følger jeg med på utviklerne, leser white papers, tar en titt på kildekoden - ja generelt ser om de bidrar med noe nytt rent teknologisk. Slik markedet ser ut i dag, så er det aller meste bare til for å tjene penger, og bidrar egentlig ikke med noe nytt.

 

Bitcoin bruker f.eks. proof of work, og så og si alt som kom i årene etter dette var bare varianter av dette. Ethereum bruker noe som heter proof of stake, og utvidet crypto fra å bare være valutaer, til å kunne bli tokens, sentralt her er noe som heter smart contracts. Den siste tiden har man fått en slags "tredje generasjon" med valutaer som er uten transaksjonskostnader og mining, og som fokuserer på skalerbarhet, selve hovedproblemet til Bitcoin. Eksempler er IOTA og RaiBlocks, der "blockchainen" er en DAG (directed acyclic graph // rettet asyklisk graf), hvilket endrer måten man oppnår konsensus på (selve hovedutfordringen til alle kryptovalutaer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er kanskje ikke riktig å poste her, en bekjent av meg miner.

 

Han startet vell for 1 år siden ish. Kjøpte en rig og ROI på 4 mnd

Kjøpte nr 2 som fikk da ROI tot på 2 mnd

Kjøpte nr 3 som hadde ROI på 1 mnd ca

 

Nå har han 4 rigs som står å går og han får ca (som han sier ) 20k i mnd

 

Dette er før skatt osv

 

MEN da må jeg sette spørsmål ved en ting :D

 

Hva er det som får folk til å evt slutte å utvide? Altså sett bort ifra risikoen ved en kolaps i markedet osv

 

Men når ROI på en rig til 25k er på litt over 1 mnd og den blir kortere og kortere ettersom totaloverskuddet vil da gå over kostnaden for en ny rig

 

Greia for at jeg spør er at jeg bygger nytt hus for tiden.. Har nok av strøm tilgjengelig, fiber nett bla bla

 

og jeg har en kjeller med 30kvm som vil være ubrukt

 

Han ønsker å flytte sine rigger inn til meg, samt sette opp 4 rigger for meg som jeg selv "investerer" i

De vil koste rundt 100k og gi meg mellom 18-24k per mnd før skatt så røft 17k etter skatt .(tar utgangspunkt av midten av dette) ( Per dags dato )

Da har investeringen nedbetalt seg selv om ca ca 6 mnd dersom jeg utbetaler alt og betaler skatt med engang.

 

Har regnet ut at jeg kan ha 10 rigs gående med tanke på strøm, men tenker å høre hva grunnen er for folk flest som miner om hvorfor de evt stopper å utvide? er det pga plassmangel, strømmangel eller fordi det markedet er ustabilt ?

 

Slik jeg ser det vil jeg etter 6 mnd sitte med en rimelig grei passiv inntekt

 

Er jeg blind på noe ?

 



Anonymous poster hash: ecc7d...6a1
Lenke til kommentar

Investeringskapital stopper mange, for andre og inkludert meg selv så virker det lite tiltalende. Jeg liker ikke å fikle med sånt og jeg får kroppen full av stress og blir rett og slett ikke motivert av tanken på å ha sånne maskiner stående et sted hvor alt kan gå galt, alt fra HW, SW og kræsj i prisene på cryptoen.

 

Økonomisk kan det sikkert være meget bra, og veldig praktisk med kjeller slik som deg. Jeg hadde nok selv med slik kjeller og tilgjengelig kapital ikke gjor det. Lidenskapen er bare ikke der.

 

Trade og handle på børser syns jeg dog er kjempeartig og kan fort bli et levebrød om jeg oppnår tilstrekkelig suksess.

 

Edit: Kan jo legge til en fremtidig risiko kanskje. Norge bygger jo ut svære kraftkabler til Europa nå, hovedsakelig Tyskland og UK om jeg husker riktig. Dette slik at vi kan selge ut strømmen i stor skala i fremtiden. Hvordan vil dette påvirke strømprisene når de er i full drift? Ting går aldri veien for oss borgere når det kommer til slikt er min erfaring.

 

En annen faktor, alle disse smartmålerne folk får i strømskapene sine. Disse vil også forandre strømprisene, ikke til det bedre. Forvent mye høyere priser særlig om morgenen og ettermiddag/kveld.

 

Er sikkert andre fremtidige risikofaktorer her også.

Endret av MagnusRB
Lenke til kommentar

Kan ikke se at du har misforstått noe spesielt. Du mener altså at du bruker overskuddet fra en rig som har nådd ROI til å korte ned ROI på neste rig? Det er ikke noe mere man kan overse der, enn at du da ikke vil ha income før du er ferdig med din siste ROI.

 

Når det komme til strøm, hvilken sikringer skal du ha og hvor mye watt regner du per sikring? Husk at sikringer ikke tåler 100% load over lang tid.

 

Men som han over er inne på, så bør du ha en interesse for hele prosjektet. Gjør du det kun for pengene sin del og tenker at dette bare skal gå av seg selv, vil du nok ende opp med en Finn.no annonse som mange andre.

Endret av JokerN_
Lenke til kommentar

Kan ikke se at du har misforstått noe spesielt. Du mener altså at du bruker overskuddet fra en rig som har nådd ROI til å korte ned ROI på neste rig? Det er ikke noe mere man kan overse der, enn at du da ikke vil ha income før du er ferdig med din siste ROI.

 

Når det komme til strøm, hvilken sikringer skal du ha og hvor mye watt regner du per sikring? Husk at sikringer ikke tåler 100% load over lang tid.

 

Hei. Ja var liksom det jeg så for meg hehe.. er bare så forunderlig hvis ikke fler gjør slik selv.. Altså de som allerede holder på og vet hva som må gjøres osv :)

 

Det er jo snakk om mye penger for oss normale man kan ha som passiv inntekt

 

Men det er snakk om 16a hele veien :) Har trukket ned 8 kurser på dette rommet :)

Blir bare å kjøre belastningen på rundt 2500w så er plenty å gå på med tanke på kabel og sikring. Er forsåvidt elektriker så en sikring eller sprø kabel ville ikke vært noe problem :)

 

En annen grunn til at jeg spør er også litt fordi vi har hatt en pågang på kunder som ønsker flere kurser til nettopp opplegg for mining

 

Fleste maxer det boligen klarer, men har hittil vært hos folk i leiligheter og eneboliger og lagt opp det som går

 

Og når jeg småprater med kundene så er tilgang til strøm som gjør at de blir stoppet i å utvide.. Tenkte bare å høre hva som stopper andre evt ^^ 

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

Men som han over er inne på, så bør du ha en interesse for hele prosjektet. Gjør du det kun for pengene sin del og tenker at dette bare skal gå av seg selv, vil du nok ende opp med en Finn.no annonse som mange andre.

 

Interessen blir nok bygget over tid når jeg blir lært mer og mer, Vil ikke tro at andre som miner gjør det for å fikle med et hovedkort i ny og ne :p Cash is king sier man ^^

 

men kan legge til at vedlikehold blir gjort av nr 2 som har riggene stående hos meg.. Dette blir "leiekostnadene" for denne personen

 

Angående day trading osv så er jo det morro, men lar seg ikke gjøre med fulltidsjobb, ihvertfall for min del :) andre klarer nok å kombinere

 

Og med tiden så vil jo kunnskapene bli såpass at jeg klarer fint å ta vare på det selv, men er nok ikke det som skal stoppe meg fra å prøve noe nytt nå idag:)

 

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

Hvilke wallet er anbefalinger her for Altcoins ?

 

Har BTC-LTC-XRP på Nano ledger S, men sitter nå med haugevis av cardano - stellar - tron som jeg vil sikre litt mer ^^ Å ha rundt 2k usd på exchange vil jeg ikke regne med er anbefalt akkurat. selv om summen er ikke all verden

Lenke til kommentar

TRX (0,1046) og XRP (2,53) har kjørt ganske hardt de siste 24 timene korreksjon much snart?

 

Har litt OMG og NEO jeg tenkte å putte inn i en av overnevnte dersom dippen kommer.

Hvor finner du TRX til 0.1? Bare sett den på 0.08 hittil.. Håper såklart det bare øker da jeg har litt av både TRX og XRP? Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

TRX (0,1046) og XRP (2,53) har kjørt ganske hardt de siste 24 timene korreksjon much snart?

 

Har litt OMG og NEO jeg tenkte å putte inn i en av overnevnte dersom dippen kommer.

 

Hva er det som tilsier at det skal duppe snart :p?

 

Kan godt mulig at det går opp til 3-4 før en dipp kommer... Ekstremt mye hype over i asia over XRP i disse dagene så kan vell være noe med det

 

 

I say hodle that shit til neste jul så blire gaver på alle mann

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...