Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden

JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lyst å prøve lykken på en altcoin, men er usikker på alle disse transaksjons kostnadene.. Kan noen se om jeg har forstått det riktig?

Eksempel: Dersom jeg vil investere i XRP:

Jeg kjøper bitcoin via coinbase. Betaler jeg nå for en 25% kursjon i tillegg til kort transaksjoner på 4%?

Deretter må jeg overføre dette til GDAX. Dette er gratis

Deretter overfører jeg til binance, dette er gratis.

Deretter kjøper jeg XRP med BTC, dette har en 7% kursjon?

Hvordan får jeg pengene ut igjen dersom jeg vil selge om noen måneder og hvilke summer må jeg betale der? Det ser ut som fryktelig mange små bekker vil gjøre det vanskelig å investere smått.

1). Nei, du betaler 4% transaksjons avgift ved bruk av VISA kort. Jeg mener å ha lest at du kan unnslippe denne avgiften dersom du har GDAX konto knyttet mot Coinbase, og kjøper cryptovaluta på GDAX. 

2). Pris på overføring mellom GDAX og Binance er helt avhengig av valuta. Bruker du Bitcoin så kan du forvente en transaksjonsavgift på 200 kroner eller mer. Det er ikke GDAX eller Binance som bestemmer men blir avgjort av type crypto. Jeg anbefaler Litecoin eller eventuelt Eth. 

3). På Binance er det en kursjon på 0.05%. 

4). Du fører alle småvalutaene tilbake i enten Litecoin eller Eth. Så overfører du til f.eks coinbase, mot en avgift, for så å ta ut pengene fra Coinbase. 

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en stor feil i går, når prisen for Ripple lå på $1.50 så fikk jeg angst og solgte alt jeg hadde. Kjøpte for $0.60 så det var jo grei profitt men senere på kvelden var den jo helt oppe i $2.70. Får bare ta det som en lærepenge og håpe på å være mer stødig på handa neste gang 

Lenke til kommentar

Hvorfor var det en stor feil? Du har solgt etter en 150% økning og godt over doblet investeringen din. Jeg syns heller du skal gi deg selv et klapp på skuldra for i det hele tatt ha klart å kjøpe noe, se det stige, og gjøre profitt på det. Det du skriver i innlegget ditt er veldig ofte det første steget i den faktiske feilen veldig mange gjør: De kjøper, selger etter litt stigning, ser det fortsetter å stige, kjøper tilbake i FOMO, og like etter raser det ned igjen og de enten taper eller ender opp status quo.

Å time sells i kryptoverden er nesten umulig med mindre man enten har innsideinformasjon, er en hval, eller har eksepsjonelt gode (finans)analytiske evner. For oss som ikke er i en av de kategoriene er det beste vi kan håpe på å selge for mer enn vi gikk inn med, og være fornøyd med det.

Endret av Feh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har så mange bekjente å diskutere krypto med så tenkte jeg kanskje at jeg kunne legge inn noen ord om en coin jeg potensielt kan gjøre det bra. Tar gjerne i mot motargumenter eller innspill. Oppfordrer også andre til å dele coins som de selv tror har godt potensial og kan gjøre det bra (gjerne med bedre argumentasjon enn "To the moon"). 

Cindicator (CND). 

Hva er CND:

En coin som rettet mot finansmarkedet basert på hybrid-intelligens (kombinasjon av mennesker og datamaskin). Teknologien baserer seg på at et stort antall mennesker bruker Cindicator-appen og svarer på diverse spørsmål om krypto og finans. Dataen blir filtrert og behandlet - før den blir brukt til å lage estimater/prediksjoner av markedsutviklingen. 

Hvordan tjener Cindicator penger?

Hensikten er at finansmarkedet skal betale for indikatorene/prediksjonene de får igjennom applikasjonen. Denne betalingen brukes til å "belønne" brukerne av Cindicator-applikasjonen hvor personer som gir de beste estimatene blir belønnet med størst utbetalinger på månedlig basis. Det er jo også naturlig å anta at Cindicator tar en del av kaken. 

Vekst-potensial ? 

CND selges i dag for rundt 8 cent og har totalt 2 000 000 005 coins. Det interessante er at eierne av CND coins får tilgang til indikatorer/prediksjoner basert på andel coins. Det nederste nivået starter på 5000 coins og det høyeste nivået krever 1 000 000 coins. Man er nødt til å ha CND i wallet for å ha tilgang til tjenestene og jeg antar dermed at det vil være lukrativt å beholde volumet selv. Dette gjør at det potensielt blir mindre coins i sirkulasjon på markedet.

I dag har CND en market CAP på 9 762 bitcoins (nr 126 på CMC) med et fungerende produkt. Konkurrenten Santiment Network Token (SAN) har en marked CAP på 23 788 bitcoins uten å ha gitt ut programvare.

Andre fordeler ? 

Det spekuleres også i om at Cindicator vil redusere krav til tokens for de høyeste/beste indikasjonene/prediktorene ved en eventuell verdiøkning på CND coins. Ved å gå inn tidlig i prosjektet vil man derfor potensielt få disse tjenestene "billig" i fremtiden. 

Om man ikke ønsker å investere så er også Cindicator applikasjonen ganske bra. Spørsmålene som sendes ut er aktuelt for hva som kan skje i markedet og kan gi gode indikasjoner.

Håper dette kan være starten på litt deling/innspill mellom oss i tråden. Det er alltid godt å få andre sine synspunkter på markedet. 

Endret av V_B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Noen som kan gi tips om en enkel måte å handle Ripple?

Ser at eToro tilbyr betaling med Paypal, det er jo kjekt.

Leste et sted følgende advarsel: 

Husk at CFD er et giret produkt. Å handle med CFD-er kan føre til tap som overstiger din opprinnelige investering og passer ikke for alle. Vær sikker på at du har forstått hvilken risiko det innebærer.

Hva menes med det? Kan man bli krevd for penger som ikke er overført til disse meglerne?

Endret av Model3
Lenke til kommentar

Hvorfor var det en stor feil? Du har solgt etter en 150% økning og godt over doblet investeringen din. 

Ja det er positivt sånn sett, og heldigvis kjøpte jeg meg ikke inn når det var som dyrest i går. Men jeg har tro på Ripple (nå er det sikkert FOMOen som snakker) og håper det kommer en liten dip slik at jeg kan kjøpe litt igjen 

Lenke til kommentar

@Model3:

Det betyr at hvis du ikke forstår hva giring er, så bør du ikke kjøpe CFDene til eToro :)

Ta deg heller en runde på nettet, finn ut hva crypto er, og om det er noe du ønsker å investere i. Om du bestemmer deg for å gjøre det, start heller enkelt på Coinbase.com og få litt erfaring før du eventuelt prøver deg på en exchange (trading).

Edit: Du kjøper ikke Ripple på eToro. Du kjøper en CFD (contract for difference).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hei,

Noen som kan gi tips om en enkel måte å handle Ripple?

Ser at eToro tilbyr betaling med Paypal, det er jo kjekt.

Leste et sted følgende advarsel: 

Husk at CFD er et giret produkt. Å handle med CFD-er kan føre til tap som overstiger din opprinnelige investering og passer ikke for alle. Vær sikker på at du har forstått hvilken risiko det innebærer.

Hva menes med det? Kan man bli krevd for penger som ikke er overført til disse meglerne?

Kjøp BTC på Coinbase. Overfør til Binance (eller noe sånt), og kjøp.

Ville anbefalt Bittrex, men dem har stengt for registreringer nå.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Bruker Binance.com til kjøp av bl.a. Ripple/XRP (og egentlig alt annet enn BTC/LTC/ETH). Gikk ganske raskt med verifisering. Bruker Google Auth som 2-faktor autentisering. Fungerer bra :)

@V_B: Takk for fint innlegg! Skulle gjerne sett flere slike. Kanskje de til og med kan legges i førstepost?

Har ikke nok kunnskap om teknologiene bak foreløpig til å komme med med-/motargumenter dessverre. Men har lest en del på forum siste ukene, og generelt ser jeg at ADA og CND blir anbefalt av mange som «up and coming» for 2018. I tillegg til disse to så dukker XLM opp overalt som et knallkjøp.

SALT: IBM har kjøpt seg opp i SALT-mynten, så kjøpe en liten dæsj med denne.

NAV: En med navn Carlos i kommentarfeltet (...) på e24.no snakket varmt om NAV, så ble en liten porsjon av den også.

TRX: Stor usikkerhet til virker det som, men veldig mange som har troen på denne. De som er skeptiske klager hovedsaklig på den dårlige engelsken til sjefen, som selvfølgelig er et latterlig argument. Fortsatt knallbillig.

Diverse: ETH ser ut til å bli enorm. XRP har også gode fremtidsutsikter ifølge diverse fora. IOTA ser også ut som den er kommet for å bli. Ble en liten porsjon av alle tre, selv om jeg nok var litt sent ute til disse.

Har kjøpt for ca. 200 kr i hver av de nevnte. Litt for moro skyld siden jeg åpenbart ikke kan så mye om de forskjellige. Her tenker jeg altså ikke på raske penger, men heller avkastning om 2-10 år.

Lenke til kommentar

Hvordan veksler dere XRP til f.eks ETH hos Binance? 

Tjente en del på LTC, og overførte overskuddet til Binance og kjøpte XRP for noen dager siden. Det jeg ikke skjønner, er hvordan jeg omdanner deler av XRP beholdningen min til f.eks ETH eller LTC?

Tenkte å kjøpe litt TRX.

Edit: Hører du må veksle XRP->BTC, så BTC->ETH/LTC

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

Hvordan veksler dere XRP til f.eks ETH hos Binance?

Tjente en del på LTC, og overførte overskuddet til Binance og kjøpte XRP for noen dager siden. Det jeg ikke skjønner, er hvordan jeg omdanner deler av XRP beholdningen min til f.eks ETH eller LTC?

Tenkte å kjøpe litt TRX.

Er bare å gå inn på XRP/ETH og trykke på enten SELL(rød) BUY(grønn).. Der kjøper og selger du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...