Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har den siste tiden undersøkt altcoins og bestemt meg for å kjøpe neo, ripple, iota, cardano og verge. Sålangt har jeg endel bitcoin, eth og litecoin på coinbase.

 

Mitt spørsmål er, hvor ville du kjøpt og oppbevart disse? Finnes det en "felles" altcoin wallet?

 

Har tenkt på å kjøpe nano legder, men den støtter vel ikke så mange altcoins..

Lenke til kommentar

Har den siste tiden undersøkt altcoins og bestemt meg for å kjøpe neo, ripple, iota, cardano og verge. Sålangt har jeg endel bitcoin, eth og litecoin på coinbase.

 

Mitt spørsmål er, hvor ville du kjøpt og oppbevart disse? Finnes det en "felles" altcoin wallet?

 

Har tenkt på å kjøpe nano legder, men den støtter vel ikke så mange altcoins..

 

Hva er inntrykket ditt når det gjelder Verge ? Syntes at det florerer rykter om at det er en "scam" coin på diverse forum. Har derfor vært litt tilbakeholden når det gjelder bruken av energi på å lese meg opp på den. 

Lenke til kommentar

 

Reeeeeeent hypotetisk spørsmål her

 

Har hatt en større gevinst på over 10 mill i krypto

 

Har gjort utbetalinger til et visa gavekort som man får tilsendt i posten

 

Ikke store beløp, men hvis man tar rundt 50k på hvert kort og bruker det som "driftskort" i hverdagen

til alt mulig

 

Bare for å leve litt godt og minske formuen slik at en evt skatting blir lavere dersom man skal ta ut resten av "gevinsten"

 

Er det sjanse for å bli tatt? Pengene har aldri gått via min personlige bank

 

Når man må oppgi transaksjoner osv osv, Kan vell utelate de små som har blitt tatt ut og brukt allerede tenker nå jeg

 

Det er ikke snakk om daytrading,

Rent kjøp av krypto som har økt massivt

 

Tanker?

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

 

Vil tro det er stor sjanse ja. Uansett, om du ønsker at folk skal oppfordre deg til kriminalitet tar du nok feil.

Lenke til kommentar

Har den siste tiden undersøkt altcoins og bestemt meg for å kjøpe neo, ripple, iota, cardano og verge. Sålangt har jeg endel bitcoin, eth og litecoin på coinbase.

 

Mitt spørsmål er, hvor ville du kjøpt og oppbevart disse? Finnes det en "felles" altcoin wallet?

 

Har tenkt på å kjøpe nano legder, men den støtter vel ikke så mange altcoins..

Bittrex.

Lenke til kommentar

(Postet nettopp i Bitcon-tråden før jeg la merke til denne).

 

Kjøpte litt Bitcoin og Litecoin tilbake i 2013, men har mistet .wallet-filene ser det ut som, så nå prøver jeg igjen og kjøper på nytt.

 

Har kjøpt via Coinbase.com (mobil-appen). Da har jeg forstått det slik at de holder styr på min virtuelle lommebok, og det eneste jeg trenger å huske om 5-10 år når jeg skal ta ut litt penger er brukernavn og passord? :)

Lenke til kommentar

Ja. Gitt at tjenesten ikke går konkurs, det kommer svært drastiske lovendringer i USA, ikke hackes osv. Med Mt. Gox som et eksempel på hvor galt det kan gå. 

 

 

Mitt spørsmål er, hvor ville du kjøpt og oppbevart disse? Finnes det en "felles" altcoin wallet?

Bittrex.

 

Bittrex, (Bithump, Binance, Bitfinex, etc) er jo ikke wallets, men exchanges. Og jeg vil sterkt fraråde folk å oppbevare større verdier i exchanges over tid, dvs bare i forbindelse med aktiv trading i altoins, pga man ikke sitter på private keysa - og de kan derfor om de vil bare stikke av med alle coinsa dine uten at du får gjort noe.

 

Det samme gjelder forsåvidt Coinbase. De argumenterer "doing so would prevent us from taking advantage of our secure cold-storage technology to protect your funds". Men slik jeg ser det, bryter det med en av grunnideene bak krypto og blockchain, ved at man får en sentral bank som kontrollerer pengene dine.

Lenke til kommentar

I teorien, ja. Men om coinbase er her om 10 år, vet ingen. Det tryggeste er å overføre til en wallet du administrerer selv på en eller annet måte.

 

 

Har den siste tiden undersøkt altcoins og bestemt meg for å kjøpe neo, ripple, iota, cardano og verge. Sålangt har jeg endel bitcoin, eth og litecoin på coinbase.

 

Mitt spørsmål er, hvor ville du kjøpt og oppbevart disse? Finnes det en "felles" altcoin wallet?

 

Har tenkt på å kjøpe nano legder, men den støtter vel ikke så mange altcoins..

 

Hva er inntrykket ditt når det gjelder Verge ? Syntes at det florerer rykter om at det er en "scam" coin på diverse forum. Har derfor vært litt tilbakeholden når det gjelder bruken av energi på å lese meg opp på den. 

 

 

Jeg holdt noe Verge i sommer, men solgte da pga. de samme ryktene. Verge har hatt en kronglete utvikling, og det har vært mye styr. Personlig skal jeg ikke inn igjen i Verge, uansett hvordan det måtte gå.

 

Har den siste tiden undersøkt altcoins og bestemt meg for å kjøpe neo, ripple, iota, cardano og verge. Sålangt har jeg endel bitcoin, eth og litecoin på coinbase.

 

Mitt spørsmål er, hvor ville du kjøpt og oppbevart disse? Finnes det en "felles" altcoin wallet?

 

Har tenkt på å kjøpe nano legder, men den støtter vel ikke så mange altcoins..

 

Nano S støtter natively disse altcoinene + en haug av ERC20 tokens via myetherwallet. Det er mulig å installere apps for andre coins som f.eks Neo og Ripple. Ingen støtte for Cardano og Verge foreløpig, men så er de ganske ferske innenfor top 20 market cap uansett. Vil tippe Cardano kommer relativt raskt siden den føyk rett inn på top 10.

 

Alternativene:

 

- Ledger Nano S (Det fine her er at selv om du mister sticken, kan du recovre den. Mister du dog recover frasen er du fucked, men du har hvertfall 2 "backups" i at du har både fysisk enhet + recovery phrase)

- Online wallet (noe tvilsom sikkerhet)

- Offline wallet (litt bedre, men igjen, mister man walleten er man fucked, så ta 1000 backups)

- Paper wallet (bruk en offline wallet, skriv ned private key på papirlapper og "ta backup" ved å legge en hjemme, en i bilen, en hos mora di osv.)

- Exchange (Coinbase, Bittrex, binance etc. Fint for short-term og trading. Men man bør aldri la store verdier ligge her over lengre tid. Både pga. sikkerhet (hacking) og pga. ingen vet når en ny "Mt. Gox" skandale dukker opp igjen).

 

Jeg har ingen oversikt over hvilke wallets som er bra. Selv har jeg ledger nano s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Jeg satte inn penger fra bank konto til Coinbase gjennom vanlig SEPA overføring i nettbanken. Dette gikk greit og pengene kom opp under EUR Wallet etter et par dager. 

 

Har nå tatt Withdraw altså tatt ut penger til samme bankonto (det du setter inn på deposit til coinbase, brukes også til withdraw)

men det står som completed under recent activity, men ingen penger på konto ? Kontonummeret stemmer jo selvsagt, da det er det samme jeg brukte for å sette inn penger til coinbase.

 

Har fått bekreftelse epost at withdrawal  has started. will arrive in your bank account by December 23, 2017.

 

Denne ble startet da 20 desember.  Er det vanlig at det tar lengre tid før de dukker opp på konto eller ? I dag er det 27/12

Lenke til kommentar

Sturle (bitmynt.no) fungerer veldig bra. Gjør man det på dagtid når han er på IRC, rundt bankenes overføringstider, så tok det for meg sist gang bare rundt en time. (Under 5000, så ber han deg dog bruke hans Localbitcoins, med litt dårligere kurs). Kursen som gjelder er den som står på siden hans idet du sender han melding.

Lenke til kommentar

2.

 

Er det sånn at hvis man først bruker av paper walleten. Altså overfører det som er der til en exhance som feks Excodus og så til Coinbase (coinbase går ikke å overføre direkte fra paper wallet) så kan man ikke bruke den paper wallet lenger ?

 

Dvs jeg må lage en ny en. Noen ide om hvordan jeg da kan fortsette å bruke den public adressen jeg har på den paper walleten som er brukt. Fordi jeg vil fortsette å bruke den public adressen på mooning feks LTC reward og moonlitecoin. Disse blir jo nullstilt hvis man logger inn med en ny public adresse. 

 

som feks står forklart tydlig her.

post-242616-0-14833400-1514402511_thumb.png

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Ang. de Litecoin-ene jeg ikke finner igjen: Jeg har den offentlige sekvensen (lommebok-adressen?), men finner ikke .wallet-filen som skal inneholde et passord slik jeg har forstått det.

 

Jeg brukte Litecoin wallet for Windows tilbake i 2013 - var passordet i .wallet-filen generert av programmet selv, eller er dette et passord jeg har valgt? Hvis det er det sistnevnte, så kan jeg kanskje gjenopprette .wallet-filen gitt at jeg husker passordet? :hmm:

Lenke til kommentar

Mange gode svar her, takk for innspill!

 

Når det gjelder Verge ser jeg på dette som en relativt høy risiko, med potensielt høy gevinst. Kommer ikke til å sette mye penger her, men kan fort bli morsomt. 

Sies jo at denne Wraith protokollen skal komme nå før nyttår. Da tipper jeg verdien skyter opp, men om skjer no bøll der igjen tipper jeg det stuper :p 

 

Blir spennende å se, har litt inne der selv. 

Lenke til kommentar

For å svare på eget spørsmål (hvordan lettest få kjøpt XRP), så kjøpte jeg etherum på coinbase, og overførte til Binace. Tok 5 min. Kjøpte XRP for èn etherum. 

 

Finnes det noen elektronisk wallet som passer på xrp?

Etter mitt første Ripple-kjøp brukte jeg Gatehub, men flyttet siden over til Toast wallet. Sistnevnte er fin. Kommer nok en gang til å flytte over på en Ledger Nano S og bare huske godt på hvor jeg har de utestående 40 XRP-ene mine.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...