Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Ok, jeg er helt ny på dette med Bitcoin og tenkte jeg bare skulle prøve. Kjøpte bitcoin for 200kr hos Coinbase. Men da jeg skulle sende bitcoin til en wallet jeg har laget meg, skulle Coinbase ha mer i gebyr for å sende, enn det jeg har i bitcoin. Skal det være sånn? Er det trygt å la det man har i valuta ligge på Coinbase kontoen min?

 

Takker for svar ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg er helt ny på dette med Bitcoin og tenkte jeg bare skulle prøve. Kjøpte bitcoin for 200kr hos Coinbase. Men da jeg skulle sende bitcoin til en wallet jeg har laget meg, skulle Coinbase ha mer i gebyr for å sende, enn det jeg har i bitcoin. Skal det være sånn? Er det trygt å la det man har i valuta ligge på Coinbase kontoen min?

 

Takker for svar ?

Dessverre så er det ganske høye gebyrer for å sende bitcoin. Hvis du skal overføre krypto så er det vesentlig billigere gebyr på Eth eller Litecoin. Jeg ville ikke vært bekymret for å la 200 kroner stå på Coinbase :)

Lenke til kommentar

Førte over Ethereum fra coinbase i natt (Nå ovet 12 timer side ) til Binance, heldigvis en mindre betydelig sum, men problemet er at dwt fortsatt står pending, og ingen i formasjon er sukket opp på funds i biance...

 

Noen som har opplevd det samme? Og når bør jeg begynne å bli virkelig bekymret?

Du skal få mail når det faktisk blir sendt fra coinbase og ny mail når det kommer inn på binance..

 

Sleit med dette selv i noen dager, fikk ikke sendt ethereum til binance fra coinbase..

Løsningen som funka for meg var å sende fra coinbase til gdax og fra gdax til binance. Da gikk det ganske raskt og smertefritt ? gdax og coinbase har samme eier, så du flytter krypto gratis(tror jeg) mellom disse og det går lynraskt.

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Det går nok bra. Jeg regner med at du har sjekket at den ikke har blitt bekreftet på blockchainen enda? Om ikke, og adressen du har bedt om å sende til er korrekt, så ligger problemet hos Coinbase, som har ekstremt mye trafikk om dagen.

 

Hva bruker folk til å holde oversikt over Porteføljen sin her? Prøvde Blockfolio, men sliter litt med å få riktig fortjeneste/tap når jeg driver å kjøper på coinbase for å overføre til binance for trading.

Den mest seriøse (tror jeg) er cointracking.info. Den tar utgangspunkt i transaksjoner for å holde styr på det hele, og ikke bare "add x amount of coin", så blir mye mer korrekt.

 

På mobilen så bruker jeg Delta. Brukte Blockfolio tidligere, men begynte å handle endel mindre coins - som raiBlocks, hvilket Blockfolio ikke støtter enda.

Lenke til kommentar

 

Førte over Ethereum fra coinbase i natt (Nå ovet 12 timer side ) til Binance, heldigvis en mindre betydelig sum, men problemet er at dwt fortsatt står pending, og ingen i formasjon er sukket opp på funds i biance...

 

Noen som har opplevd det samme? Og når bør jeg begynne å bli virkelig bekymret?

Du skal få mail når det faktisk blir sendt fra coinbase og ny mail når det kommer inn på binance..

 

Sleit med dette selv i noen dager, fikk ikke sendt ethereum til binance fra coinbase..

Løsningen som funka for meg var å sende fra coinbase til gdax og fra gdax til binance. Da gikk det ganske raskt og smertefritt ? gdax og coinbase har samme eier, så du flytter krypto gratis(tror jeg) mellom disse og det går lynraskt.

ETHEREUMEN har forlatt eth walleten og transaksjonshistorikken sier Pending, har ikke motatt noe e-post fra verken coinbase eller binance, og når jeg klikker inn på den kryptiske overføringskoden (depositkoden i binance) kommer jeg inn i historikken som spesifiserer mine 2 forige overføringer, men nåværende/ventende overføring er ikke beskrevet å se. Endret av VegardStr
Lenke til kommentar

Det går nok bra. Jeg regner med at du har sjekket at den ikke har blitt bekreftet på blockchainen enda? Om ikke, og adressen du har bedt om å sende til er korrekt, så ligger problemet hos Coinbase, som har ekstremt mye trafikk om dagen.

 

Hva bruker folk til å holde oversikt over Porteføljen sin her? Prøvde Blockfolio, men sliter litt med å få riktig fortjeneste/tap når jeg driver å kjøper på coinbase for å overføre til binance for trading.

Den mest seriøse (tror jeg) er cointracking.info. Den tar utgangspunkt i transaksjoner for å holde styr på det hele, og ikke bare "add x amount of coin", så blir mye mer korrekt.

 

På mobilen så bruker jeg Delta. Brukte Blockfolio tidligere, men begynte å handle endel mindre coins - som raiBlocks, hvilket Blockfolio ikke støtter enda.

 

Delta så interessant ut, skal teste ut den litt. Har vært innom cointracking.info, da den støtter API, men virker som man må betale for den funksjonen.

 

Førte over Ethereum fra coinbase i natt (Nå ovet 12 timer side ) til Binance, heldigvis en mindre betydelig sum, men problemet er at dwt fortsatt står pending, og ingen i formasjon er sukket opp på funds i biance...

 

Noen som har opplevd det samme? Og når bør jeg begynne å bli virkelig bekymret?

 

Hadde samme problem i går selv, tok vel 2 og en halv time før ETH overføring til Binance skjedde, vanligvis tar det ca 5min. Men 12 timer hørtes da veldig lenge ut, men vil nok tro at den går igjennom til slutt hvis den fortsatt står som pending, og du er sikkert på at det har blitt skrevet riktig adresse, er nok høy trafikk som forårsaker dette.

Lenke til kommentar

 

Det går nok bra. Jeg regner med at du har sjekket at den ikke har blitt bekreftet på blockchainen enda? Om ikke, og adressen du har bedt om å sende til er korrekt, så ligger problemet hos Coinbase, som har ekstremt mye trafikk om dagen.

 

Hva bruker folk til å holde oversikt over Porteføljen sin her? Prøvde Blockfolio, men sliter litt med å få riktig fortjeneste/tap når jeg driver å kjøper på coinbase for å overføre til binance for trading.

Den mest seriøse (tror jeg) er cointracking.info. Den tar utgangspunkt i transaksjoner for å holde styr på det hele, og ikke bare "add x amount of coin", så blir mye mer korrekt.

 

På mobilen så bruker jeg Delta. Brukte Blockfolio tidligere, men begynte å handle endel mindre coins - som raiBlocks, hvilket Blockfolio ikke støtter enda.

Delta så interessant ut, skal teste ut den litt. Har vært innom cointracking.info, da den støtter API, men virker som man må betale for den funksjonen.

 

Førte over Ethereum fra coinbase i natt (Nå ovet 12 timer side ) til Binance, heldigvis en mindre betydelig sum, men problemet er at dwt fortsatt står pending, og ingen i formasjon er sukket opp på funds i biance...

 

Noen som har opplevd det samme? Og når bør jeg begynne å bli virkelig bekymret?

Hadde samme problem i går selv, tok vel 2 og en halv time før ETH overføring til Binance skjedde, vanligvis tar det ca 5min. Men 12 timer hørtes da veldig lenge ut, men vil nok tro at den går igjennom til slutt hvis den fortsatt står som pending, og du er sikkert på at det har blitt skrevet riktig adresse, er nok høy trafikk som forårsaker dette.

100% sikker, da jeg tracker overføringen i linken fra coinbase kommer jeg til min ETH wallet hos Binance. Får bare sitte å vente ?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Join discord serveren til Kryptoteket, der har vi en kjøp og salg side hvor dere kan kjøpe feks: ethereum direkte fra personer på serveren, til markedspris uten avgifter. 

 

 

Link i signatur.

Lenke til kommentar

Har igjen en tusing å invistere på lang sikt..

Hva er voldsomt billig idag som dere har trua på at vil øke i fremtiden?

Har selv trua på XRB. Økt noe voldsomt siste døgnet da, og ligger nå på 30 (Edit: Nå 27.) plass på coinmarketcap. Lå på 42. da jeg kjøpte noen for noen dager siden. Endret av gangangan
Lenke til kommentar

Skrev om XRB i tråden her for en uke siden, gått opp 3x siden det, og ville vært litt skeptisk til å gå inn i det akkurat nå kun for å tjene raske penger. Grunnen til at det har gått opp så mye siste to døgnene er at det ble bekreftet at den skal listes på en exchange som er vesentlig større enn de den allerede er på. Men ofte så får mindre coins en liten nedgang når de blir listet på større steder.

 

Kanskje vil den klare å motstå dette, fordi jeg ikke ser på den som bare en ny altcoin som mooner, for så å forsvinne - pga teknologien som ligger bak er svært interessant:

 

Det jeg har sett endel på i det siste er IOTA og raiBlocks. Begge er svært raske og gratis å overføre med - hence ingen mining. Dette ved at de bruker et prinsipp som kan forklares som pay-it-forward. Dvs når du gjennomfører en transaksjon så er det din egen maskin som utfører beregninger for de som har utført en transaksjon rett før deg. Lengre og interessant artikkel på det her.

Lenke til kommentar

Har klokkertro på IOTA. RaiBlocks er mer usikkert, men jeg tror begge vil ta fullstendig av ila 2018. Man må bare gamble i det sirkuset her, så jeg har faktisk like store posisjoner i begge tilsammen som jeg har i eth/btc tilsammen..

 

 

 

Har funnet et par potensielle "sleepers" jeg tror kan være verdt å gjøre grundigere research på og følge videre over nyåret. Jeg har for the record foreløpig ikke investert, og dette er ikke ment som shilling.

 

Ethos

 

Prøver å gå i strupen på Coinbase. Ser på den som ekstremt high risk, men dersom de i det minste delvis lykkes vil denne øke mye. Ingen roadmap, dessverre, men mye er planlagt for Q1 2018. Har gått noe ned etter desember-rushet, så mulig det kommer et bedre tidspunkt å kjøpe på enn akkurat nå.

 

Monetha

 

Har ikke satt meg 100% inn enda, men i korte trekk utvikler de en "payment gateway" for nettbutikker og e-handel som tillater butikkene å ta i mot ETH som betaling via smart contracts, samt redusere transaksjonskostnader og transaksjonstid. Nok en litt high risk investment, men i forhold til nåværende pris er det stort potensiale her. Roadmap står på siden. Akkurat hatt et rush, så usikker på om man bør FOMO-kjøpe, eller vente til den evt. går ned. Neste milestone er "early 2018" med e-commerce løsning for ETH payments.

 

Begge er listet på Binance

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reeeeeeent hypotetisk spørsmål her

 

Har hatt en større gevinst på over 10 mill i krypto

 

Har gjort utbetalinger til et visa gavekort som man får tilsendt i posten

 

Ikke store beløp, men hvis man tar rundt 50k på hvert kort og bruker det som "driftskort" i hverdagen

til alt mulig

 

Bare for å leve litt godt og minske formuen slik at en evt skatting blir lavere dersom man skal ta ut resten av "gevinsten"

 

Er det sjanse for å bli tatt? Pengene har aldri gått via min personlige bank

 

Når man må oppgi transaksjoner osv osv, Kan vell utelate de små som har blitt tatt ut og brukt allerede tenker nå jeg

 

Det er ikke snakk om daytrading,

Rent kjøp av krypto som har økt massivt

 

Tanker?



Anonymous poster hash: ecc7d...6a1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...