Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hvor handler og oppbevarer dere de forskjellige valutaene når man har mye forskjellig? Jeg har til nå gått den trygge veien, og handlet hos bitcoinsnorway, men lurer på å splitte opp i litt forskjellig etter hvert og det er noe tungvindt å ta ut valuta derifra. Noen som har gode anbefalinger? Ønsker ikke å måtte ha mange forskjellige wallets for alle mulige ting. Finnes det hardware/online wallets som støtter alle typer coins? Hvor er så de beste plassene å handle? Virker som man uansett må bruke mange forskjellige, spesiellt på de mindre valutaene. Er det store gap i gebyrer? Der jeg har handlet til nå har 1% i både salg og kjøp, noe som utgjør noen kroner etterhvert. Jeg bruker bittrex og bitfinex til trading og anskaffelse av mindre kjente altcoins. Oppbevaring bruker jeg Ledger nano s og exodus wallet. For å spare fee kan du feks kjøpe coins direkte fra folk i miljøet. Lenke til kommentar
Rexmentula Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Skummelt å sette inn penger om dagen synes jeg. Mye tyder på at det vil komme en stor korreksjon, men den lar vente på seg.. Usikker på om jeg skal vente noen dager, eller om dette er det beste tidspunktet på lang tid. Hvor tror dere vi skal? En kan jo alltids ta en titt på ICO-markedet. Det er et AI-relatert prosjekt jeg synes virker svært spennende og det er SingularityNet. https://singularitynet.io/ I tillegg har ICOn en hardcap på $36M...ser for meg at dette kan vokse seg stort. Er et krav at en må hvitliste seg før en kan delta på ICO - starter om ca 4 dager. Jeg er forresten interessert i å høre hva investorene her inne har av krypto i porteføljen sin? Mine er: -IOTA -Power Ledger -Waltonchain -NEO -Lisk Andre prosjekt jeg skal investere i: -WaBi -SingularityNet Hvor handler du disse? selv har jeg kun ETH som ETN Hei, WaBi kommer på Etherdelta om få dager, men jeg mistenker at markedsprisen vil være høy ift ICO-pris. I så tilfelle plasserer jeg hele investeringen i SingularityNet. SingularityNet holder en emisjon (ICO) om 3 dager, og kjøpes vel fra nettsiden deres: https://singularitynet.io/ Må dog hvitliste deg for å kunne delta i ICO. Må også ha en ehtereum-wallet (Mist eller Myetherwallet f.eks.) slik at du kan få tilsendt tokens til ethereum-adressen din i walleten. Men husk at ICO kan være svært risikabelt - ikke invester hvis du er usikker, og ikke invester mer enn du har råd til å tape. For øvrige coins eller tokens kommer du langt med børsene Bittrex, Bitfinex og Binance. Endret 5. desember 2017 av Rexmentula Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 5. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2017 Ekstremt bra profit på Electroneum mining for øyeblikket. Spesielt med RX 570 kort. Lenke til kommentar
Maggeabbe Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Trenger hjelp til å få etheriumen min tilgjengelig igjen. la den ut for salg uten at den ble kjøpt. hvordan får jeg den tilbake til min wallet??! Lenke til kommentar
Maggeabbe Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Trenger hjelp til å få etheriumen min tilgjengelig igjen. la den ut for salg uten at den ble kjøpt. hvordan får jeg den tilbake til min wallet??! dette er på bitfinex. er ny der og forstår ikke den helt Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Bitfinex er ett mareritt. Men det vel bare være å finne sell-orderen din og kansellere den. Lenke til kommentar
Faramir1 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Noen her som har erfaring med kjøp og salg av kryptovaluta gjennom aksjeselskap? Tenker spesifikt på regler om beskatning. Skatter en fremdeles 24% av hver gevinst som blir realisert, eller gjelder fritaksregelen her på linje med kjøp og salg av aksjer i aksjeselskap? Kom forøvrig over en artikkel om dagen på Venaas hvor CoinBase og Binance ble anbefalt. Binance krever ikke KYC- bare hvis man kjøper med bankkort hvis jeg har skjønt det riktig? Endret 18. mai 2020 av Faramir1 Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Noen her som har erfaring med kjøp og salg av kryptovaluta gjennom aksjeselskap? Tenker spesifikt på regler om beskatning. Skatter en fremdeles 24% av hver gevinst som blir realisert, eller gjelder fritaksregelen her på linje med kjøp og salg av aksjer i aksjeselskap? Kryptovaluta kommer ikke inn under fritaksmetoden. Det er derfor ikke hensiktsmessig å legge investeringene inn i AS. Lenke til kommentar
ExenTor Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Hvilken side bruker dere for å følge med på utviklingen til kryptovalutaen i sanntid? Har brukt crypto compare de siste dagene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Hvilken side bruker dere for å følge med på utviklingen til kryptovalutaen i sanntid? Har brukt crypto compare de siste dagene Bruker tradingview eller exchangen jeg handler på. ------------------- Dagens store cryptohendelse: https://www.reddit.com/r/NiceHash/comments/7i0s6o/official_press_release_statement_by_nicehash/ Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Sitter jeg på PC'n så bruker jeg exchangen bare. På telefon bruker jeg CoinCap appen for live priser, og Coin Stats for portfolio samt litt mer CoinMarketCap feeling med god oversikt over bevegelse i %. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Nicehash - hacket akkurat nå 62 millioner stjålet...og tidligere i dag Nordea vant i rettsak som gjør at de må sperre kontoene til alle som selger/kjøper bitcoin. Minner meg og mt.gox i goe gamle dager. Eller husker barna her Norske Justcoin som gikk i dass? MEN samtidig med dette stiger bitcoin til 14.000 dollar. Dette stinker dritt. Det stinker stupid money lang vei. Akkurat som en fjert som stiger opp og ut av rompen: $0000 - $1000: 1789 days $1000- $2000: 1271 days $2000- $3000: 23 days $3000- $4000: 62 days $4000- $5000: 61 days $5000- $6000: 8 days $6000- $7000: 13 days $7000- $8000: 14 days $8000- $9000: 9 days $9000-$10000: 2 days $10000-$11000: 1 day $11000-$12000: 6 days $12,000-$13,000: 17 hours $13,000-$14,000: 4 hours Anonymous poster hash: c9280...45c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Glemte forresten å si at steam heller ikke godtar bitchcoin lengre på grunn av dyre transaksjonskostnader og risiko for underbetaling, as of today: http://steamcommunity.com/games/593110/announcements/detail/1464096684955433613 Anonymous poster hash: c9280...45c Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Men 62 millioner, er ikke det sånn 3*10^-9 % av dagens markedsverdi? Forventet du et betydelig fall? EDIT: Omgjorde til prosent kun for å ikke skape misforståelser Endret 7. desember 2017 av Haakon1 Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Finnes det noe sted det går an å kjøpe opsjoner på kryptovaluta (først og fremst Bitcoin) som nordmann? Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Men 62 millioner, er ikke det sånn 3*10^-9 % av dagens markedsverdi? Altså 0,000000003 %? Tror du må se på utregningen din på nytt... 62 mill. USD tilsvarer vel noe sånt som 0,0246 % av marketcap-en til BTC i skrivende stund (252,1 mrd. USD). Hvis det var hele markedet du tenkte på (402,3 mrd. USD) så er vel andelen 0,015 %. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Er det en helt ekstrem forskjell i USD og EUR på GDAX for øyeblikket, eller er det normalt? 1 BTC i USD: 124.000 kr (15k USD) 1 BTC i EUR: 141.000 kr (14.4k EUR) Dessverre er man låst til EUR, hvis ikke hadde jo man bare kunne plukke opp gratis penger lett som bare det... Endret 7. desember 2017 av Brulejus Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Men 62 millioner, er ikke det sånn 3*10^-9 % av dagens markedsverdi? Altså 0,000000003 %? Tror du må se på utregningen din på nytt... 62 mill. USD tilsvarer vel noe sånt som 0,0246 % av marketcap-en til BTC i skrivende stund (252,1 mrd. USD). Hvis det var hele markedet du tenkte på (402,3 mrd. USD) så er vel andelen 0,015 %. Hm, gikk litt fort i svingene her ja. Tok utgangspunkt i 250bl USD market cap og 62 mill NOK og tror jeg droppet de seks nullene i million. Alltid litt dritings i eksamensperiodene sry. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Skjer med bitcoin I dag??? 19000 dollar nå. Edit: Ned til 16500 igjen etter at GDAX kom tilbake etter litt mystisk nedetid. Endret 7. desember 2017 av BALT3 Lenke til kommentar
Rexmentula Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Ryktene skal ha det til at David Sønstebø, grunnleggeren av IOTA, er invitert til en liten prat hos Skavlan. På reddit-forumet til IOTA blir det bare betegnet som "Inside information", men hadde jo vært artig dersom det var noe i det. EDIT: Viser seg at Skavlan avsluttet sendingene forrige uke, så det ligger vel ingenting i det allikevel. Endret 7. desember 2017 av Rexmentula Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå