Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden

JokerN_

Anbefalte innlegg

*mine innlegg*

Tenkte å kjøpe BTC snart. Men venter til etter fork den 24. Spent på hvordan ting blir fremover, om det i det hele tatt blir noen foeskjell..

Bitcoin drama kommer nok til å foregå i lang tid. Men du gjør nok lurt i å vente til etter fork ja, da prisen er drevet opp for øyeblikket av folk som vil ha gratis Bitcoin Gold.

Er det ditt første krypto kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kjøpte bitcoins i 2013 eller 2014. Men sløste de bort på altcoins som stupte over natten. Hadde vel 3stk for 3500kr stk. Angrer meg mye for at jeg ikke bare beholdt bitcoinene utenom å trade de i inn i døgnfluer som mazacoin.. Fikk litt skrekken på den tiden, men er klar for å hoppe inn igjen nå!

Lenke til kommentar

Hei, jeg er ganske ny innen Crypto Mining og lurte på om det er noen andre her som driver med det samme ? og har lyst til å bli venner og dele hverandres erfaringer osv

Har drevet endel med mining, så bare å fyre løs om du har noen spørsmål. På generel basis så er det vel ikke de beste tidene for mining for øyeblikket, men dette kan fort endre seg. Så om du liker det som en hobby, er det bare å kjøre på etter min mening. Bare pass på å ikke bruk penger på hardware utifra en estimert ROI på en kalkulator ett eller annet sted. Disse stemmer veldig sjeldent over tid. Finnes dog noen som er bedre enn andre.

ROI = Return of investment. Altså dagen du får igjen det du har betalt for hardware.

Kan jo også nevne at Bitcoin Gold kommer 25. Oktober. Dette er en ny hardfork fra Bitcoin, som vil være basert på en annen type algorytme. Forskjellen er at denne ikke vil være mulig å mine med såkalte Asic maskiner, som Bitcoin er idag. Så denne vil man kunne mine med GPU/skjermkort i "evig tid". Om Bitcoin Gold vil få noen som helst verdi, som gjør den verdt å mine, vil jo såklart bare tiden vise.

Jeg har alltid minet det som gir best reward for øyeblikket. Dette er det eneste riktige slik jeg ser det, med tanke på utbetaling. Om du føler for å "gamble" på en eller flere coins som gir lavere utbetaling men som du tror kommer til å stige kraftig, lønner det seg heller å trade fra det man miner. Man vil da få flere coins.

Spennede da :D har du vært borti Burst mining ? 

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting angående Jaxx på Android. Det står at jeg har tre public og private keys, er bitcoinene i de key-parene tilgjengelige i sin helhet under ett, eller kan jeg bare bruke av en av dem om gangen...

Hvis ikke, kan jeg overføre innad i Jaxx sånn at alle mine bitcoins er tilgjengelig på en key?

Eller er jeg helt på jordet nå...

Endret av unik42
Lenke til kommentar

Hvordan tror dere Bitcoin-prisen blir de neste årene? Høyere eller lavere enn i dag? Anonymous poster hash: ab7ca...840

Ja. Et sted mellom null og hundre tusen dollar per stykk, avhengig av hvordan man definerer "de neste årene".

Ærlig talt, umulig spørsmål å svare på, det er alt for mange variabler. Nyere og bedre teknologi kan gjøre Bitcoin avleggs, stater og sentralbanker kan erklære krypto forbudt, hacking kan ødelegge hele blokkjeden. Verdenskrig, revolusjon og systemkollaps kan sende verdien begge veier. Det beste som kan skje er kanskje at ingenting endrer seg, slik at det bull-markedet vi er i nå bare får fortsette.

Bedre investering enn fond? Kanskje. Mer risikabelt? A-B-S-O-L-U-T-T. Personlig vil jeg anbefale de som har råd til det og samtidig har fundamental tro på prosjektet til å investere litt i krypto som f.eks. Bitcoin, men ikke mer enn man har råd til å tape, for her må man være forberedt på at alt kan skje...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Coinbase fungerer greit. Det billigste er å ta det via bankoverføring, bruker du kredittkort er det vel en avgift på rundt 4 %.

Når du skal veksle fra Euro til Bitcoin (evt. ETH eller LTC) og tilbake er det greiest å bruke GDAX, som er Coinbase sin handelsplattform. Bruk f.eks. limit-funksjonen til kjøp og salg.

Kryptovaluta 101: Ikke invester mer enn du tåler å tape, det er høy risiko involvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...