Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden

JokerN_

Anbefalte innlegg

1 hour ago, sveibuen said:

Nei, bruker Firi å fant ingen av dem, å så gikk det litt i glemmeboka! Men ser de har fått seg et byks de du nevnte! Angrer nå at jeg ikke kjøpte de en annen plass! Om det så bare var for 1000kr pr shitcoin... (lenge leve etterpåklokskapen)

Men er inne å kikker litt på Firi nå!
Hva med XRP og stellar? Noe magefølelse der?

Bæsjemynter må du kjøpe på Uniswap, eller Raydium/Jupiter hvis det er på Solana. 

XRP og Stellar ville jeg ikke kjøpt nå som de akkurat har gått opp så mye. Se etter noe som ikke har pumpet like hardt enda, som f.eks. AVAX eller Polkadot. AI og gaming-mynter som Near Protocol og Beam anslås også å gjøre det veldig bra neste år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrotleif skrev (2 timer siden):

Bæsjemynter må du kjøpe på Uniswap, eller Raydium/Jupiter hvis det er på Solana. 

XRP og Stellar ville jeg ikke kjøpt nå som de akkurat har gått opp så mye. Se etter noe som ikke har pumpet like hardt enda, som f.eks. AVAX eller Polkadot. AI og gaming-mynter som Near Protocol og Beam anslås også å gjøre det veldig bra neste år.

Anslås av hvem?

Lenke til kommentar
On 26.11.2024 at 12:38 AM, knopflerbruce said:

Hva er det egentlig som er den beste måten å realisere BTC på om dagen? Å gå via Firi?

Spørs hvor mye man ønsker å realiserer, hvor mye hastverk du har og om du vil skatte av det.
En generell begynnelse er jo å skaffe seg noen kort som du kan toppe opp med BTC og bruke disse i det daglige når man handler online og offline.

Lenke til kommentar
Skrotleif skrev (8 timer siden):

Takk for god info!

Er bare snakk om småpenger! Men du vet jo aldri :)

Heiv innpå noen kr på Polkadot, så får vi se om et par mnd :D

Lenke til kommentar
jallajall skrev (På 5.12.2024 den 4:06 PM):

Spørs hvor mye man ønsker å realiserer, hvor mye hastverk du har og om du vil skatte av det.
En generell begynnelse er jo å skaffe seg noen kort som du kan toppe opp med BTC og bruke disse i det daglige når man handler online og offline.

Eller belåne btc og bruke det dersom man absolutt trenger penger fra krypto gevinst for å overleve. 

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (9 minutter siden):

Må du ikke skatte av det uansett? Eller slipper du det hvis du tar ut små summer om gangen?

Må skatte uansett, men om du selger og har pengene tilknyttet kredittkort i utlandet så vet vel ikke skatteetaten noe om gevinsten din 

Lenke til kommentar
On 5.12.2024 at 2:55 PM, ProphetSe7en said:

Anslås av hvem?

Så og si alle med peiling på krypto, men AI er jo massivt for tida, så det sier seg egentlig selv. Men det er klart, det er aldri noen garantier, og alle bør undersøke selv før de kjøper noe.

On 5.12.2024 at 9:13 PM, sveibuen said:

Takk for god info!

Er bare snakk om småpenger! Men du vet jo aldri :)

Heiv innpå noen kr på Polkadot, så får vi se om et par mnd :D

Bare hyggelig, og lykke til! Bare husk å selge før kræsjet kommer, for det vil komme, og du vil sannsynligvis kunne kjøpe deg inn igjen til 1/10 av prisen 1-2 år etter. Polkadot falt fra 55 til 3 dollar sist gang. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (På 5.12.2024 den 10:54 AM):

Jeg kjøpte XRP, SOL og HEGE som mine første i midten av November. Innså kjapt at jeg ikke hadde noen som helst begrunnelse til hvorfor jeg kjøpte akkuratt disse, så jeg solgte meg ut igjen etter noen uker. Jeg var heldig, men det kunne gått begge veier.

Jeg prøver å finne en strategi videre for kryptovaluta for min egen del, og enn så lenge så har jeg nå flyttet pengene over i ADA, DOT og BTC.

Hva er begrunnelsen for ADA og DOT da?

Lenke til kommentar
On 7.12.2024 at 6:29 PM, ProphetSe7en said:

Må skatte uansett, men om du selger og har pengene tilknyttet kredittkort i utlandet så vet vel ikke skatteetaten noe om gevinsten din 

Populært kalt skatteunndragelse... 

Nå vet jeg ikke hva slags finansielle verktøy du benytter, men de fleste er bundet av europeiske og amerikanske finanslover, og de deler informasjon seg imellom. Tilogmed Revolut følger lover og regler om hvitvasking, utlevering av kundeopplysninger osv. med nasjonale skattemyndigheter og finanstilsyn

Lenke til kommentar
newman221 skrev (4 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hva slags finansielle verktøy du benytter, men de fleste er bundet av europeiske og amerikanske finanslover, og de deler informasjon seg imellom. Tilogmed Revolut følger lover og regler om hvitvasking, utlevering av kundeopplysninger osv. med nasjonale skattemyndigheter og finanstilsyn

Jeg benytter kun Firi, så ingen fare.

Skal nok bytte etter hvert, men kun på grunn av avgifter de tar, og har ingenting med skatt å gjøre 

Lenke til kommentar
5 hours ago, ProphetSe7en said:

Jeg benytter kun Firi, så ingen fare.

Skal nok bytte etter hvert, men kun på grunn av avgifter de tar, og har ingenting med skatt å gjøre 

Jeg siktet mer til kredittkortet, overføringen og bruken der. Jeg ble nysgjerrig på hvilket kredittkort du hadde koblet til overføringer og forbruk

Lenke til kommentar
newman221 skrev (5 timer siden):

Det kan sikkert kalles skatteunndragelse, men jeg er i tvil om hvor populært det er å kalle det det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...