Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden

JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant denne artikkelen hos Ars Technica:

Found: 280 Android apps that use OCR to steal cryptocurrency credentials
Optical Character Recognition converts passwords shown in images to machine-readable text.
Dan Goodin - 9/6/2024, 10:23 PM

Sitat

Appene er tilgjengelige fra ondsinnede nettsteder og distribueres i phishing-meldinger som sendes til mål. Det er ingen indikasjoner på at noen av appene var tilgjengelige via Google Play.

Sitat

Mens skadelig programvare for det meste er begrenset til Sør-Korea, har den nylig begynt å spre seg i Storbritannia.

Sitat

"Denne utviklingen er betydelig ettersom den viser at trusselaktørene utvider fokus både demografisk og geografisk," skrev Ryu. "Flyttingen til Storbritannia peker på et bevisst forsøk fra angriperne på å utvide operasjonene sine, sannsynligvis rettet mot nye brukergrupper med lokaliserte versjoner av skadelig programvare."

Translated by DeepL.com (free version)

Endret av backtoback
typos
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, PgUp said:

Det sier litt at helt åpenbare svindler ikke faller til 0. Sier litt om crypto generelt. 

Hva mener du nå? Helt åpenbare svindler faller jo nesten alltid til 0, hovedsakelig ved at skaperne kjører en rugpull og stikker av med alt av liquidity. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skrotleif skrev (På 8.9.2024 den 11:46 PM):

Hva mener du nå? Helt åpenbare svindler faller jo nesten alltid til 0, hovedsakelig ved at skaperne kjører en rugpull og stikker av med alt av liquidity. 

Madoff sin ponzi holdt på i 40 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 8.9.2024 at 11:46 PM, Skrotleif said:

Det er sant, om man ser på volum er det somregel 0. Vet børsene kan gi falskt inntrykk av verdi så lenge det er siste salg som "setter verdien". Vet ikke hvordan coinmarketcap tar høyde for dette, og hvor fort de oppdaterer.

Lenke til kommentar
On 11.10.2024 at 8:01 PM, Skrotleif said:

Har okseløpet endelig started? Lenge siden jeg har sett en så jevn oppoverkurve over 24 timer.

bitcoin 24h.jpg

Tror ikke det blir noe bullrun før i 2025 når/hvis prisen bryter opp til nye all time highs. Først må det trendes oppover (sette higher lows) på typ 120 dagers tidsramme (2 x 60 dager) eller mer for å komme opp mot all time high ved $73800.

ScreenShot2024-10-13at11_41_34.thumb.png.627ada7608b1e8dd55f596ed61313c15.png

Lenke til kommentar
On 12.10.2024 at 10:18 AM, PgUp said:

100% self own

Hvordan da, egentlig? Jeg kjenner flere som er sånn. Krypto er så skummelt og umoralsk, det er bare svindel og jeg kommer til å tape alle pengene mine. Har sett flere av postene dine i tråden og du høres akkurat ut som disse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 6.11.2024 at 4:14 PM, Skrotleif said:

Gratulerer med ny ATH da!

Da ble det visst ny all time high ja. Først en test den 29. oktober. Og så brøt prisen gjennom til ny ATH etter at Trump vant presidentvalget.

ScreenShot2024-11-08at10_09_45.thumb.png.80d1a989d4ef3c19770b993eeb01c71a.png

Lenke til kommentar

Må si at jeg er skremt etter nå Cites Skyline 2 mod ble injected med DLL angrep som stjeler crypto fra Exodus lommebøker på Windows. Dette er et svært kjent spill / mod, det er flaks jeg selv ikke spilte dette i tidsrommet det skjedde.

Jeg er usikker på om den klarer å stjele dette uten at du bruker Exodus appen, men det virker sånn. Uannsett veldig skremmende. 

Har ikke lenger Exodus på Windows, må virkelig vurdere på hvilke enheter man har kryptowallets installert. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, BlackBabyJesus said:

Bruk hardware wallet. Aldri oppbevar private key/phrase på en enhet tilkoblet internett.

Det er jo bare tull. Hva hvis minnebrikken slutter å virke eller går i stykker ? Nei, det eneste sikre er paper wallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...