Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden

JokerN_

Anbefalte innlegg

Kjøleskap skrev (8 timer siden):

Dette var absolutt ikke et dumt kjøp. Tok ut en del da den begynte å dale, men nå går den rett til værs igjen.

Disse coinsa er såpass tydelige Pump and Dumps dog. Ikke noe langtids investering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har dukket opp et nytt "tulle"-coin som skal liksom være rival mot Doge: Shiba Token - https://www.shibatoken.com/

Er minimumspris pdd siden er startfasen, men fikk erfare lukter scam av hele greia. Er hverken godkjent av Coinbase eller Binance enda, og må bruke egen tjeneste, Uniswap,  for å kjøpe coins. Prøvde å kjøpe litt, men fikk transaction error. Selv om kjøpsbeløpet kom tilbake, mistet transfer feen, så kjipt å gå i tap fra første sekund. 😅 Måtte lese opp på hva "transfer fee" egentlig er, skumle saker.

Har investert i Ethereum og Doge da, så der går det bra foreløpig. Mye å være påpasselig på som nybegynner har jeg skjønt.

Vil gjerne smått investere i andre crypto også og bruker CoinMarketCap-appen til å følge med på hvilket som har gain and lost, men blir vanskelig når de ikke er tilgjengelig for kjøp.

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Myst skrev (13 minutter siden):

Det har dukket opp et nytt "tulle"-coin som skal liksom være rival mot Doge: Shiba Token - https://www.shibatoken.com/

Er minimumspris pdd siden er startfasen, men fikk erfare lukter scam av hele greia. Er hverken godkjent av Coinbase eller Binance enda, og må bruke egen tjeneste, Uniswap,  for å kjøpe coins. Prøvde å kjøpe litt, men fikk transaction error. Selv om kjøpsbeløpet kom tilbake, mistet transfer feen, så kjipt å gå i tap fra første sekund. 😅 Måtte lese opp på hva "transfer fee" egentlig er, skumle saker.

Har investert i Ethereum og Doge da, så der går det bra foreløpig. Mye å være påpasselig på som nybegynner har jeg skjønt.

Vil gjerne smått investere i andre crypto også og bruker CoinMarketCap-appen til å følge med på hvilket som har gain and lost, men blir vanskelig når de ikke er tilgjengelig for kjøp.

Hvor kjøper du Doge?

Lenke til kommentar
Myst skrev (14 minutter siden):

Lurt å komme seg ut av Doge så fort som mulig. For det kommer til å bli en lang vei ned. 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (11 minutter siden):

Hvor kjøper du Doge?

Kjøpt på Binance.

PgUp skrev (10 minutter siden):

Lurt å komme seg ut av Doge så fort som mulig. For det kommer til å bli en lang vei ned. 

Som med alle andre investeringer, er det jo en risiko man tar. Klar over den går ned en del nå, var nesten oppe på €0,6 i går, og nede på €0,4 nå. Takk for advarselen, men vil gjerne ta egne vurderinger og risikoer, og klar over risikoen det følger. :)

Lenke til kommentar
Myst skrev (1 time siden):

Kjøpt på Binance.

Som med alle andre investeringer, er det jo en risiko man tar. Klar over den går ned en del nå, var nesten oppe på €0,6 i går, og nede på €0,4 nå. Takk for advarselen, men vil gjerne ta egne vurderinger og risikoer, og klar over risikoen det følger. :)

Såklart du må bare kaste bort pengene dine i et hull hvis du ønsker det. Faktum er at Doge har gått opp 22 000% allerede. Å hoppe på nå er å hoppe på nettopp når all hypen har nådd så høyt som den kommer til å være. Du kommer altfor sent til festen med andre ord.

Men bare å putte 100kr hvis du ønsker :) 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
5 minutes ago, PgUp said:

Såklart du må bare kaste bort pengene dine i et hull hvis du ønsker det. Faktum er at Doge har gått opp 22 000% allerede. Å hoppe på nå er å hoppe på nettopp når all hypen har nådd så høyt som den kommer til å være. Du kommer altfor sent til festen med andre ord.

Men bare å putte 100kr hvis du ønsker :) 

Det samme kunne du sagt for 1 måned siden, eller 3 uker siden, eller 1 uke siden. Ingen som har peiling i dette meme markedet her.

Lenke til kommentar
.berZerk skrev (2 minutter siden):

Det samme kunne du sagt for 1 måned siden, eller 3 uker siden, eller 1 uke siden. Ingen som har peiling i dette meme markedet her.

Men jeg sier det nå. Og jeg er 99.9% sikker på at Doge er en dårlig investering både på kort og lang sikt. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (42 minutter siden):

Har du sagt det samme siden starten av Eth og btc og?

Nope. Dog har ETH og BTC andre verdier enn bare å være en meme coin lagd som en vits. De er gode på lang sikt, neppe så gode på kort sikt akkurat nå. Doge ble pumpet av musk, og nå har han vært på SNL, og pumpen er mest sannsynlig over. Nå starter vi en relativt bratt vei nedover igjen, der folk søker mer trygge havner som BTC og ETH. Dog mange vil selge seg ut med profitt og sette andre steder. 

Edit: Doge er ned 37% i dag. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Myst skrev (2 timer siden):

vil gjerne ta egne vurderinger og risikoer

Tror du bør bruke litt mer tid på å sette deg inn i hvordan krypto fungerer, hva som ligger bak prosjekter osv før du hiver inn mer penger.

Kan ta noen eksempler som gjør meg usikker på hvor mye du har satt deg inn i dette fra det ene innlegget ditt

Shiba Token - https://www.shibatoken.com/

Er minimumspris pdd siden er startfasen

Shiba er i dag den kryptoen med 33 mest "verdi" (kommer riktignok til å falle raskt) så hva du mener med minimumspris er jeg litt usikker på. Håper ikke du tenker at den er "billig" siden det er masse nuller der.

Er hverken godkjent av Coinbase eller Binance enda, og må bruke egen tjeneste, Uniswap

Den er registrert på over 15 forskjellige exchanger så nei, man må ikke kjøpe den på uniswap. Du finner informasjon om hvor du kan kjøpe hos bl.a coinmarketcap.

Måtte lese opp på hva "transfer fee" egentlig er, skumle saker.

Er du seriøs?

Har investert i Ethereum og Doge da, så der går det bra foreløpig

Som andre påpeker, Doge er en coin uten annen verdi enn at Elon Musk pumper den, så jeg ville vært forsiktig med å putte for mye inn der. Solgte selv ned 50% på 0.6$

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra post Nilsp. Er bare et spørsmål om tid før Crypto markedene imploderer. Det er helt åpenbart at noe som har gått opp 22x på kort tid ikke kan fortsette å gjøre det, og at det er snakk om short-term gains. Akkurat nå er det fryktelig mye grådighet ute og går. Vi kommer til å ha en kraftig pullback i 2021 som kommer til å vare en god stund. Så blir det en ny bullrun om noen få år. 

Hvis man kjøper da i perioden 2022-2023 kan det godt være man gjør gode kjøp. 

Jeg har vært i "gamet" en stund. Husker perioden mellom 2015-2016 da folk mente BTC og crypto  var tull og ingen gadd å diskutere det på dette forumet eller andre. Den perioden hadde mildt sagt vært god tid å investere. Men ikke nå i 2021, når fleste coinsa har gått 10x i løpet av et år.

Lenke til kommentar
PgUp skrev (7 minutter siden):

Hvor mye har du tjent, hvilken margin trader du på? 3x?

Turte ikke bruke noe leverage, er helt ny til Bianace, brukt coinbase og Etoro for krypto.

Gikk ut med 5k coins nå 2,1k$ ca så styrke på chart på 5min'ern, men holder 5k se om man kan teste 0,38 i løpet av dagen.

Mulig den mest åpenbare short mulighet på charts og trend jeg har sett på lenge.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...