dan992 Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 hei. så at min XRP har 5 ganget seg i verdi. er det bull run som foregår? har en eksamensinnlevering så har ikke innsikt pr nå. Selge eller holde? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 dan992 skrev (3 minutter siden): hei. så at min XRP har 5 ganget seg i verdi. er det bull run som foregår? har en eksamensinnlevering så har ikke innsikt pr nå. Selge eller holde? Se der ja, har litt av den jeg og. Lenke til kommentar
dan992 Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Dragonlove skrev (10 minutter siden): Se der ja, har litt av den jeg og. hva er planen din? tanker? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 (endret) dan992 skrev (2 minutter siden): hva er planen din? tanker? Tror jeg hodler, får bare en gevinst på ca 350,- (-22% skatt) om jeg selger nå, tenkte igrunnen bare å ha det stående som langtidsinvestering om det er verdt 0,- om 10 år betyr egentlig ingenting da den investeringen om 10 år likevel vil bli regnet som lommerusk. Endret 6. april 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
Dag Johannesen Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 (endret) Det er ikke 22% skatt. Det er 31.68% skatt på gevinst av kryptovaluta, aksjefond og aksjer. Man må gange gevinsten med en faktor på 1.44. Lærte det i dag og fikk det bekreftet av skatteetaten. Denne faktoren stiger jevnlig kommer sikkert til å stige enda mer i årene som kommer. Myndighetene ønsker å straffe folk som investerer i alt annet enn eiendom. Eiendomsbaronene kan godte seg med ekstremt billige store lån og ekstremt store skattefordeler. Frister å flytte fra landet nå. Kanskje man kan unngå litt skatt med et investeringsselskap, men jeg kan ikke noe om det og har ikke råd til å betale mange hundre tusen for advokathjelp. Endret 9. april 2021 av Dag Johannesen Legge til detaljer. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 13 minutes ago, Dag Johannesen said: Det er ikke 22% skatt. Det er 31.68% skatt på gevinst av kryptovaluta, aksjefond og aksjer. Man må gange gevinsten med en faktor på 1.44. Lærte det i dag og fikk det bekreftet av skatteetaten. Hmm... Ser ut til at det tallet kommer ved utbyttebeskatning. Quote Beskatningen er på 22 % enten investeringen er gjort personlig eller om det er et aksjeselskap som har foretatt investeringen. Merk likevel at dersom investeringen er skjedd av et aksjeselskap, vil aksjonæren måtte utbyttebeskattes med 31,68 % effektiv skatt dersom han ønsker å ta midler ut fra selskapet. Kilde: Advokatfirmaet Ræder, februar 2021. https://www.raeder.no/aktuelt/skattlegging-av-virtuell-valutakryptovaluta/ I såfall... : Quote Det kan, om en isolert sett ser på skatteeffekten, derfor være gunstig om investeringer i krypovaluta skjer personlig. Lenke til kommentar
Dag Johannesen Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 tommyb skrev (2 timer siden): Hmm... Ser ut til at det tallet kommer ved utbyttebeskatning. Kilde: Advokatfirmaet Ræder, februar 2021. https://www.raeder.no/aktuelt/skattlegging-av-virtuell-valutakryptovaluta/ I såfall... : Skulle ønske det. Men det sa ikke skatteetaten da jeg spurte dem skriftlig. Håper hun jeg spurte tar feil. Kanskje du kan spørre dem også for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 1 hour ago, Dag Johannesen said: Skulle ønske det. Men det sa ikke skatteetaten da jeg spurte dem skriftlig. Håper hun jeg spurte tar feil. Kanskje du kan spørre dem også for sikkerhets skyld. Man finner ikke noe på nettet om at krypto skal beskattes med 31,68% for privatpersoner. De kan ikke plutselig bestemme seg i 2021 at det skal beskattes med 31,68%. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 9. april 2021 Del Skrevet 9. april 2021 Her må man rett og slett bare løpe å kjøpe https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/04/08/7652161/idar-vollvik-lanserer-kryptovaluta 1 Lenke til kommentar
Rexmentula Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 10 hours ago, Dag Johannesen said: Det er ikke 22% skatt. Det er 31.68% skatt på gevinst av kryptovaluta, aksjefond og aksjer. Man må gange gevinsten med en faktor på 1.44. Lærte det i dag og fikk det bekreftet av skatteetaten. Denne faktoren stiger jevnlig kommer sikkert til å stige enda mer i årene som kommer. Myndighetene ønsker å straffe folk som investerer i alt annet enn eiendom. Eiendomsbaronene kan godte seg med ekstremt billige store lån og ekstremt store skattefordeler. Frister å flytte fra landet nå. Kanskje man kan unngå litt skatt med et investeringsselskap, men jeg kan ikke noe om det og har ikke råd til å betale mange hundre tusen for advokathjelp. Dette stemmer ikke. Det er ingen multiplikator for kryptovaluta. 22% gjelder ved realisert gevinst for kryptovaluta. Personlig ble jeg skattet 24% i 2017, 23% i 2018 og 22% for året 2019. Når det skal sies, vær forberedt på at skattlegging av kapitalinntekt og realisert gevinst ifm kryptovaluta mest sannsynlig vil økes signifikant i årene som kommer da pandemikostnadene skal finansieres. I tillegg blir kryptovaluta fortsatt sett på som en "unødvendig" og undergravende aktivitet som opererer utenfor et etablert system, og vil nok således bli angrepet gjennom et nytt, strengt regulatorisk rammeverk. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Dragonlove skrev (19 timer siden): Her må man rett og slett bare løpe å kjøpe https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/04/08/7652161/idar-vollvik-lanserer-kryptovaluta Den dudn der får det til på et vis.. Uber pump and dump coin Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 (endret) Sorry feil tråd 😅 Endret 10. april 2021 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Complexity skrev (1 minutt siden): Miner litt på solenergi 😅 Nice please post detaljer her: Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 (endret) 1 minute ago, Pc Lynet said: Nice please post detaljer her: Haha faen trodde det var der jeg var. Beklager! Endret 10. april 2021 av Complexity Lenke til kommentar
Kryptokongen123 Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Hva er deres erfaringer med Miraiex? Slik jeg ser det er plattformen dyr, men verveordningen god? Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Kryptokongen123 skrev (Akkurat nå): Hva er deres erfaringer med Miraiex? Slik jeg ser det er plattformen dyr, men verveordningen god? Er den noe dyrere enn andre hvor man må konvertere i øst og vest? jeg kjører iallefall all mininga mi direkte dit. Lenke til kommentar
Kryptokongen123 Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Dragonlove skrev (1 minutt siden): Er den noe dyrere enn andre hvor man må konvertere i øst og vest? jeg kjører iallefall all mininga mi direkte dit. Man må betale 50 kroner for uttak til banken, og enhver handel er dyr. Endret 12. april 2021 av Kryptokongen123 Lenke til kommentar
Kryptokongen123 Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Dragonlove skrev (8 minutter siden): Er den noe dyrere enn andre hvor man må konvertere i øst og vest? jeg kjører iallefall all mininga mi direkte dit. Anbefaler Binance. Den er mer etablert, billigere, og med bedre utvalg av altcoins:) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 12. april 2021 Del Skrevet 12. april 2021 Kryptokongen123 skrev (2 timer siden): Hva er deres erfaringer med Miraiex? Slik jeg ser det er plattformen dyr, men verveordningen god? Skulle selge XRP ved en peak, men opplevde at appen knelte pga stor pågang. Kom ikke på igjen før kursen var 8% ned igjen, noe som kostet meg >5K i tapt urealisert gevinst. De beklaget og jobbet hardt for at det ikke skulle skje igjen, men gav en god knekk i tilliten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå